سپاه از ارکان نظام جمهوری اسلامی است

خانه / استان ها / سپاه از ارکان نظام جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی در مراسم شهدای هفتم تیر گفت: تضعیف ارکان نظام در راستای اهداف دشمن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس در دومین شب از یادواره شهدای هفتم تیر و گرامیداشت یاد و خاطره شهید رحمن استکی از شهدای 7تیر و 40 شهید پایگاه مقاومت بسیج شهدای مسجد جامع شهرکرد اظهار کرد: امروز هفتم تیرماه سالگرد شهدای حزب جمهوری اسلامی، شخصیت هایی از قوه قضائیه، نمایندگان مجلس و مسئولین بلند پایه نظام، 72 شهید گرانقدر و در أس آنان رئیس قوه قضائیه نظام حضرت آیت الله بهشتی است.

حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و شهیدان پایگاه مقاومت بسیج شهدای مسجد جامع، به نکاتی پیرامون تفکر منافقین و چگونگی ورود آنان به عرصه جنگ با انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت و افزود: منافقین در نهایت به عرصه ترور شخصیت ها وارد شدند و حادثه هفتم تیر را پدید آوردند.

وی، در تشریح این مقوله بازگشتی به سال 60 هجری قمری و قبل از عاشورای حسینی، داشت و تصریح کرد: همه مردم می دانستند که حسین بن علی علیه السلام با یزید بیعت نمی کند. به همه خواص هم اعلام کرده بودند. همه آنها نیز دعوت شدند به عدم بیعت با یزید و همراهی با حرکت حسین بن علی علیه السلام ؛ اما بسیاری از خواص توجهی به حرف امام نکردند.

این مقام مسئول، با اشاره به اینکه؛ افرادی مثل عبدالله بن زبیر، عبدالله عمر، عبدالله جعفر، محمد حنفیه جزء خواص بودند، اظهار کرد: تاریخ را که نگاه می کنیم به این موضوع برمی خوریم که اگر خواص آن روز که هرکدام یک قدرتی و نفوذی داشتند، اگر در مقابل یزید می ایستادند و در کنار امام حسین علیه السلام قرار می گرفتند، سؤال اینجاست که آیا حادثه ای مثل عاشورا اتفاق می افتاد؟

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی، تأکید کرد: قطعاً اگر خواص از حسین بن علی علیه السلام حمایت می کردند، وضع تاریخ عوض می شد، کما اینکه در عصر امیر مؤمنان علی علیه السلام اگر خواص جامعه حادثه غدیر را تبیین می کردند، موضوع فرق می کرد و ماجرا متفاوت بود.

وی، گفت: یک عده با حسین بن علی علیه السلام تا مکه هم آمدند، هزار و اندی نفر در مکه در کنار امام بودند، تصور عده ای این بود که حسین بن علی علیه السلام می آید و حاکمیت شکل می دهد و این حاکمیت بدون حضور در کربلا و میدان جنگ و شهادت است و آنها به یک ریاست می رسند؛ اما وقتی موضوع باز شد و روشن شد که انتهای این حرکت جنگ و مبارزه و جراحت و شهادت است، صف خود را از امام جدا کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس، افزود: آن تعدادی که از مکه به سمت کربلا حرکت کردند، 59 نفر بودند تا ظهر عاشورا، و در مسیر یک عده به حسین بن علی علیه السلام پیوستند که مجموع آنها را 72 تن می گوییم.

وی، با اشاره به عقب نشینی عده بسیاری از حرکت و همراهی با امام حسین علیه السلام، به فریب خوردن مردم کوفه از سخنان شریح قاضی درباره مذاکره هانی با عبیدالله و اعتماد به سخنان وی، نیز اشاره کرد و گفت: شریح قاضی نیز از اول اینگونه نبودف همه کسانی که با حسین بن علی علیه السلام همراه نشدند، کسانی که صفشان را از صف علی ابن ابیطالب علیه السلام جدا کردند، مثل زبیر، طلحه و …، روزی پیغمبر اکرم به شمشیر زبیر مباهات می کردند؛ اما زبیر در مسیر دنیاپرستی و قدرت طلبی و جمع کردن اموال و ساختن کاخ افتاد و اینها باعث شد جنگ جمل را علیه امام علی راه اندازی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی، با اشاره به آیه شریفه قرآن، گفت: آنانی که به دنبال کارهای بد و خصلتهای بد رفتند، دنبال هوای نفسف دنبال تبعیت از شیطان، دنبال خودخواهی و دنیا طلبی بودند، که نتیجه آن تکذیب آیات خدا شد و ذره ذره غفلت ها، گناهان، هواپرستی و … جمع شد؛ وگرنه روز اول در مقابل آیات الهی صف نمی کشیدند، روز اول مقابل علی علیه السلام شمشیر نمی کشیدند، با غرق شدن در هواپرستی و تبعیت از شیطان شد که در مقابل آیات الهی قد علم کردند و در مقابل حرف پیغمبر و امام حسین و امام علی ایستادند.

وی، با تأسی از آیه 10 از سوره مبارکه روم، مسخره کردن آیات الهی از سوی گروهی را یادآور شد و افزود: با نگاهی به جامعه بعد از پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می بینیم، عده ای که از مسیر مستقیم الهی خارج شده اند، بعضی از آنها مدافع علی ابن ابیطالب بودند. همین ابن ملجم که بر فرق مولای متقیان ضربت زد، از یاران یمنی امام علی بود که از بین بهترین نفرات برگزیده شده اعزامی از سوی استانداران زمان حاکمیت امام علی علیه السلام بود تا در خدمت مولا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی، با اشاره به انحراف انسانها در اثر عشق به مادیات، کاخ، پول، طلا و مقام و …، تصریح کرد: یک انسان مؤمن انقلابی هیچ گاه از انحراف یک انسان خوشحال نمی شود. دنیاگرایی و قدرت طلبی و هوای نفس، انسان را به این مسیر می کشاند. این مسئله مخصوص عصر پیغمبر و امام علی و امام حسین علیهم السلام نیست، در هر عصری همین است؛ اگر ما توجه نکنیم به حرف امام توجه نداشته باشیم، نتیجه این می شود که حالا یک عده توبه کردند مثل عصر حسین بن علی علیه السلام اما هرچند شاید خدا توبه آنها را بپذیرد؛ اما توبه آنان دیگر حسین را زنده نمی کند.

وی، در ادامه با اشاره به مظلومیت شهید بهشتی در عصر حاضر و اینکه حضرت امام خمینی(ره) مظلومیت ایشان را بالاتر از شهادتش عنوان فرمود، گفت: خدا فرموده باید دست شما در دست ولایت باشد، و امام خمینی(ره) هم فرمودند که پشتیبان ولایت باشید تا انقلاب شما آسیب نبیند.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی با بیان اینکه؛ تضعیف ارکان نظام در راستای اهداف دشمن است؛ سپاه را جزء ارکان نظام دانست و تإکید کرد: در حالی که دشمنان از اقتدار نیروهای مسلح و عملیات موشکی سپاه بر علیه تروریستهای داعش به وحشت افتاده اند، شایسته نیست که عده ای در داخل بیایند و علیه سپاه حرف بزنند و ارکان نظام را تضعیف کنند.

وی، به حاشیه های روز قدس نیز اشاره کرد و گفت: اهانت به رئیس جمهور کشور نیز کار درستی نبود؛ به نظر من اینها نه اصلاح طلب بودند و نه اصول گرا، کسی که به مسئولان نظام اهانت کند و یا ارکان نظام را تضعیف کند، در مسیر دشمن گام برداشته است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس، با تإکید بر حفظ وحدت مردم و مسئولین و عدم اعتماد به دشمن گفت: آمریکایی ها اذعان دارند،که این ملت در اثر فشار زیاد با هم متحد می شوند و در مقابل دشمن می ایستند.

وی، در پایان گفت: برای دشمنان ما اصلاح طلب و اصول گرا فرقی ندارد؛ آنها با اصل انقلاب و اسلام و ملت ایران دشمن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *