شباهت دوران حاضر با عصر امام صادق(علیه السلام)

خانه / مطالب و رویدادها / شباهت دوران حاضر با عصر امام صادق(علیه السلام)

دشمن با استفاده از امپراطوری خبری، ابزارهای تصویری، رسانه ای و ماهواره‌ای هجمه شدیدی به اصول ارزشی انقلاب و فرهنگ ما آغاز کرده؛ در زمان امام صادق(علیه السلام) این چنین هجمه ای به اصول و عقاید تشیع واسلام وارد شد که امام(علیه السلام) پاسخ های بسیار متین، مستدل و ریشه داری به این شبهات دادند.

حجت الاسلام والمسلمین فراهینی، در اصفهان با اشاره به گرامی‌داشت سالروز شهادت امام صادق(علیه السلام)، اظهار داشت: در مقطعی از زندگی امام صادق(علیه السلام)، یعنی دوران انقراض بنی امیه و روی کارآمدن حکومت بنی عباس، فرصتی پیش آمد که توانستند به فعالیت تبلیغی خودشان در راستای گسترش مکتب تشیع اوج دهند.

وی ادامه داد: از سال 61 هجری یعنی از ایام شهادت امام حسین(علیه السلام) به بعد مدت 40 سال دوره شدیدی بود که بنی امیه علیه ائمه(علیه السلام) داشتند، اما در سال 100 هجری دوران فرصت و تنفسی برای اهل بیت(علیه السلام) ایجاد شد.

مدیر مدرسه امام صادق(علیه السلام) خوراسگان، امام صادق(علیه السلام) را احیاگر بزرگ مکتب تشیع نامید و تصریح کرد: مؤسس مکتب شیعه شخص رسول الله(صلی الله علیه و آله) بودند که امام خمینی(رحمه اله علیه) نیز در وصیت نامه خودشان این موضوع را ذکر نموده بودند.

این استاد حوزه، گفت: این شبهه که گفته شده مکتب شیعه از زمان صفویه ایجاد شده، خلاف واقعیت است، لذا شروع شیعه از زمان حضرت محمد(ص) بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین فراهینی، با اشاره به اینکه در زمان‌های محتلف شرایط برای ائمه ما متفاوت بوده، تاکید کرد: دوران اوج تشیع در زمان امام باقر و امام صادق(علیهما السلام) و دیگری در زمان خود ما به رهبری امام خمینی(رحمه اله علیه) و فداکاری ملت غیور ایران بود که سبب شد تشیع در دنیا عظمت خاصی پیدا کند و گسترش یابد.

وی بیان داشت: امید است دوران نهایی اوج مکتب تشیع در دوران امام زمان(عجل الله التعالی الفرج الشریف) صورت بگیرد و پرچم تشیع در سراسر عالم به اهتزاز دربیاید.

مدير مدرسه علميه امام صادق(علیه السلام) خوراسگان در ادامه سخنان خود اضافه کرد: دشمن با استفاده از امپراطوری خبری، ابزارهای تصویری، رسانه ای و ماهواره‌ای هجمه شدیدی به اصول ارزشی انقلاب و فرهنگ ما آغاز کرده؛ در زمان امام صادق(علیه السلام) این چنین هجمه ای به اصول و عقاید تشیع واسلام وارد شد که امام(علیه السلام) پاسخ های بسیار متین، مستدل و ریشه داری به این شبهات دادند.

وی اظهار داشت: امروز وظیفه پاسخگویی به شبهات و مقابله با تهاجم فرهنگی بر عهده علما، طلاب و روحانیون است، بنابراین حوزه های علمیه در خط مقدم این نبرد هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *