شبکه سازی در فضای حقیقی و مجازی با هدف براندازی

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / انقلاب اسلامی / شبکه سازی در فضای حقیقی و مجازی با هدف براندازی

شبکه سازی در فضای حقیقی و مجازی با هدف براندازی – براندازی اصل نظام حرف اول و آخر دشمن – قسمت چهارم

     یکی از حرکت های معاندانه ی دشمنان نظام، شبکه سازی و ایجاد تشکیلات برای هماهنگی و موفّقیت هرچه بیشتر در مقاصدشان بوده است. گروهک تروریستی منافقین ، یکی از این مجموعه هاست که ضربات سنگینی به پیکره ی نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران وارد نمود و همچنان از هیچ اقدامی فروگذار نمی کند. در همین تیرماه در دهه های گذشته ترور آیت الله خامنه ای ، انفجار دفتر حزب جمهوری و شهادت آیت الله بهشتی و جمعی از یاران انقلاب ، ترور شهید محراب آیت الله صدوقی و … توسّط منافقین کوردل انجام شده است.

39- تأسیس دفتر امور ایران در دوبی (مستقر در کنسول‌گری آمریکا) از سوی وزارت امور خارجه آمریکا که از پایگاه ریگا در لتونی در زمان جنگ سرد با هدف فروپاشی شوروی سابق نسخه برداری شده است،  این دفتر فعالیت‌هایی در خصوص جذب نخبگان ایرانی و تأثیرگذاری بر اندیشه‌ها و برداشت‌های آنان به‌ منظور ترغیب آنها به اقدام علیه منافع ملی جمهوری اسلامی ایران. در دستور کار خود قرار داده  است.

     در همین راستا سخنگوی وقت وزارت امور خارجه آمریکا اظهار می‌‌دارد: «دولت آمریکا از طریق سفارت‌خانه‌‌های خود در کشورهای حاشیه خلیج فارس و سایر کشورهای همسایه ایران، با سازمان‌‌های غیردولتی و رسانه‌‌های ایران همکاری و تعامل خواهد داشت . آژانس‌‌های مسافرتی بین ایران و آمریکا را افزایش خواهیم داد و مبلغ پنج میلیون دلار برای بازدید استادان و معلمان و حرفه‌‌های دیگر از آمریکا پرداخت خواهیم کرد».

     بر همین اساس دفتر امور ایران در دوبی طی دو سال اخیر در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی و اعزام گروه‌های متعدد از اقشار مختلف به آمریکا، مبادرت به ایجاد زمینه‌‌های لازم جهت برقراری ارتباط با لایه ‌های مختلف اجتماعی و نخبگان جامعه نموده دعوت شوندگان بدون طی مراحل معمول اخذ ویزا و مساعدت مسؤل امور ایران در کنسول‌گری آمریکا در دوبی آقایان جیلیان برنز، رامین عسگرد، تیموتی ‌ریچاردسون به آمریکا مسافرت نموده‌اند که عمدتاً تحت تأثیر قرار گرفته و پس از بازگشت نیز به‌عنوان مسئول تشکیل گروه‌های جدید و اعزام آنها به آمریکا فعال شده‌اند. (کیفرخواست)

40- برگزاری کارگاه‌های مبارزه نرم برای برخی فعالان ایرانی توسط پیتر آکِرمن ـ رئیس مرکز بین‌المللی درگیری‌های غیرخشونت‌آمیز ـ‌ در دُبی و رامین احمدی ـ رئیس سازمان آموزش مبارزه غیرخشونت‌آمیز استراتژیک ـ در هامبورگ

41- در یکی از پروژه‌ها مسافرت افراد و نخبگان از لایه‌های مختلف جامعه در قالب گروه‌های15نفره به ایالت‌های مختلف آمریکا طراحی گردید. کلیه مراحل اخذ ویزا، پرداخت کلیه هزینه‌ها (هواپیما، هتل، بازدیدها و خرید)، برنامه‌های حضور در آمریکا و…با هدایت، مدیریت و برنامه‌ریزی‌ وزارت خارجه این کشور و تحت پوشش مؤسساتی چون مریدین،صلح،آسپن و…اجرایی شد. (گزارش منابع اطلاعاتی)

42- وزارت امور خارجه آمریکا با تأسیس دفتری به‌نام گروه فرارسی دیجیتال وارد چت روم‌ها و وبلاگ‌ها شده به‌صورت مستقیم با مردم ارتباط برقرار نموده است و به‌نوعی تنظیم رابطه میان مردم ایران و دولت آمریکا را به‌عهده دارد. بنابراین محافل سیاسی آمریکا از طریق دیپلماسی اینترنتی به‌دنبال پیشبرد راهبرد ایجاد شکاف میان دولت و مردم ایران و ایجاد تاکتیک‌های هم‌سو با علایق جوانان ایرانی برآمدند.(اعترافات بازداشت شدگان)

43- انتخاب گروه‌‌هایی از لایه‌های مختلف اجتماعی (گروه‌های حقوقی، پزشکی، هنرمندان، دانشجویان، اساتید، روحانیون و…) جهت عزیمت به آمریکا و شرکت در برنامه‌های بازدیدی و آموزشی.

44- ارائه بورسیه‌های تحصیلی به افراد مورد نظر و بازگشت آنها پس از تأثیرپذیری فکری.

45- برگزاری دوره‌های آموزشی خبرنگاری در هلند و انگلیس.

46- بسترسازی در راستای اجرای پروژه براندازی نرم و تشکیل دوره‌های آموزشی در کشورهای مختلف (ازجمله امارات و هلند) در قالب موضوعاتی چون حقوق بشر و مبارزه عاری از خشونت.

47- تلاش سفارت انگلیس برای نزدیک شدن به احزاب سیاسی در ایران که اولین تماس در آذر 1387 با یکی از چهره‌های سرشناس برقرار و به ایشان اعلام گردید: سفارت قصد دارد با برخی  احزاب سیاسی ایران ارتباط برقرار کند و در همان جا اعلام شد بعد از شما سراغ آن احزاب خواهیم رفت ( این تلاش با تدابیر اطلاعاتی در همان مرحله با شکست مواجه شد.

48- مسافرت‌‌های متعدد دیپلمات‌های انگلیسی به شهرهای مختلف ایران خصوصاً قم، ‌تماس با برخی ستادهای انتخاباتی کاندیداها در شهرستان‌‌ها، حضور فعال دیپلمات‌های انگلیس در روز انتخابات در حوزه‌های مختلف و… که مبیّن تلاش‌های عملی مجموعه سفارت در راستای انتخابات می‌باشد.

49- محمدحسین رسام،‌ تحلیلگر ارشد بخش سیاسی سفارت 130 رابط ایرانی داشت که اغلب تماس‌هایش با آنها در رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و مکان‌های عمومی با هزینه سفارت انجام می‌شد. جالب است که به اذعان رسام تمامی این دیدارها با آگاهی کامل ملاقات‌شوندگان از نوع و هدف رابطه صورت می‌گرفت.

50- رسام می‌گوید بیشتر این ارتباطات با افراد روشنفکر و دارای زاویه با نظام خصوصاً از جریان اصلاحات مانند محمد عطریانفر، ماشاءالله شمس‌الواعظین و سعید لیلاز برقرار می‌شد و مشکل این قبیل افراد این بود که با راحتی با دیپلمات‌ها و خبرنگاران خارجی گفتگو می‌کردند.(رسام)

51- شناسایی و جذب نخبگان از طریق اعطای بورس‌های تحصیلی مانند «بورس شونینگ» و اعزام این افراد به انگلستان برای تحصیل. این اقدام در حقیقت یک پروژه بلندمدت برای جهت‌دهی و تحت‌تأثیر قرار دادن رهبری فکری و  مدیریت نسل آینده کشور محسوب می‌شد.(رسام)

52- تلاش جهت دستیابی به پیشرفت‌های علمی ایران (جاسوسی علمی و صنعتی) تحت پوشش کمک به پروژه‌های دانشگاهی و تحقیقاتی. یعنی تعریف پروژه‌های مشترک با دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور بدین منظور که یا رفته‌رفته کل پروژه را برای انجام به انگلستان منتقل کنند و یا لااقل از دستاوردهایش بهره‌برداری نمایند.(رسام)

حسین رسام در جلسه دادگاه

53- به دلیل ارتباطات تنگاتنگ بریتانیا و آمریکا، گزارشات سفارت برای دولتمردان آمریکا نیز ارسال می‌شد(رسام)

54- به‌‌کارگیری گسترده کارمندان محلی از سوی سفارت انگلیس در امر جمع‌آوری اطلاعات از سطح شهر و فعالین سیاسی و شرایط اجتماعی . در این راستا استخدام و به‌کارگیری کارمندان محلی با تحصیلات عالی (دکتری) و بینش سیاسی بالا و گسیل آنها جهت ارتباط گیری با عناصر دارای دسترسی اطلاعاتی و دریافت تحلیل‌های اختصاصی ایشان همراه با اطلاعات باارزش آنان در زمان انتخابات، بخشی از  تلاش‌‌های سفارت بوده است. (اعترافات رسام)

55- فعالیت گسترده اطلاعاتی انگلیسی‌‌ها در جمع‌آوری اطلاعات از ناآرامی‌ها و اغتشاشات پس از انتخابات به‌‌گونه‌‌ای که تقریباً به‌‌طور دائم کارمندان محلی خود را به صحنه‌‌های درگیری گسیل می‌نمودند و به‌‌دنبال جمع‌آوری اطلاعات بودند ضمن اینکه به کارمندان محلی دستور داده شده بود تا با احزاب سیاسی تماس گرفته و تحلیل‌ها و نقطه نظرات آنان را گردآوری و گزارش نمایند.

56- ارتباط شورای فرهنگی- آموزشی (BC) با بدنه جامعه به‌منظور بسترسازی ارتباطات از طریق اعطای بورس، برگزاری آزمون‌های زبان، و… از این طریق انگلیس تلاش داشت تا با دور زدن دولت ایران، علاوه بر شناسایی ونشان افراد مورد نظر، کمترین هزینه را در دسترسی به افراد مؤثر در شرایط بحرانی به دست آورد.

57- شناسایی عناصر مطلع از طریق برگزاری آزمون انگلیسیIELTS. در این روش سفارت انگلیس تلاش می‌کرد تا با شناسایی افراد مؤثر، زمینه‌های بهره‌برداری از آنها را در شرایط بحرانی فراهم سازد.

58- ایجاد بخشVIP (تشریفات) در بخش ویزا در راستای بهره‌مندی از افراد دارای دسترسی درحوزه‌های مختلف کشور و نزدیکی به آنها به بهانه مصاحبه ویزا.

59- تخصیص بودجه 300 هزار پوندی برای پرداخت به NGOهای داخلی (اعترافات حسین رسام)

60- ارتباط گیری انجمن پادشاهی با NGOهای ایرانی در حوزه های مختلف و تلاش برای خط دهی و شبکه سازی از اعضای این سازمان ها(اعترافات محمدرضا علی زمانی عضو انجمن پادشاهی ایران)

61- این زیرمجموعه در دوره دولت اصلاحات از اهمیت خاصی برخوردار شد. غرب به این نتیجه رسیده بود که باید NGOها در ایران گسترش پیدا کنند و به‌دنبال این بود که ضعف آنان از نظر منابع انسانی، مالی و مدیریتی نیز تأمین شود. به همین دلیل مؤسساتی تأسیس شد که بیشتر آن در هلند بود. وظیفه این مؤسسات این بود که به NGOهای ایرانی خدمات آموزش پرسنل، آموزش جمع‌آوری پول از خارج کشور و .‌.‌‌. را بدهند.

دوNGO برجسته در کشور با نام های کنشگران به مدیریت سهراب رزاقی(مدیر NGOها در وزارت کشور دوره اصلاحات) و موسسه همیاران هستند که اولی دو میلیون یورو بودجه از موسسات هلندی دریافت کرده است و دومی بعد از زلزله بم در سال 2003 میلادی یک سری کلاس های آموزشی با عنوان جذب پول از خارج از کشور در تهران برگزار کرد که مدرسان  افرادی همچون هادی قائمی بودند که سابقه صهیونیستی و امنیتی دارند.(اعترافات یک جاسوس، کیفرخواست دادگاه اول)

62-  محمّدعلی ابطحی یکی دیگر از متهمین نیز در تائید سخنان تاج‌بخش می‌‌گوید:”در دوره اصلاحات دو وزارتخانه یعنی وزارت کشور و وزارت ارشاد و سازمان ملی جوانان موظف شده بودند در سطح وسیعی مجوز تأسیس NGO صادر نمایند”.

63-  شرکت شِل نیز که یک شرکت نفتی است در زمینه راه‌‌اندازی، آموزش، سازمان‌دهی و حمایت مالی از NGOها وارد عمل شد. (اعترافات یک جاسوس)

64-  زیرمجموعه دانشجویی؛ اوج فعالیت زیرمجموعه دانشجویی در جریان 18 تیر78 بود که البته مدتی بعد از آن نیز تضعیف شد. اما با گذشت زمان شاخه دانشجویی با مرکزیت دفتر تحکیم وحدت طیف علامه و شاخه‌‌های مرتبط با آن نقش جدی در بازوی اجرایی براندازی ایفا کرد. دادگاه آغاجری، نامه به کوفی عنان، تحریم انتخابات و .‌.‌‌. از جمله فعالیت‌‌های این زیرمجموعه بوده است. رفتن افرادی همچون محسن سازگارا ، عطری، علی افشاری و رضا دلبری به آمریکا و شاغل شدن این افراد در مؤسساتی که کار آنها براندازی نظام جمهوری اسلامی است، می‌توان بهترین مستند برای همکاری این زیرمجموعه با پروژه کودتای مخملی در ایران دانست. (اعترافات یک جاسوس، کیفرخواست دادگاه اول)

nofooz

65-  مؤسسات برانداز در آمریکا مانندNED، صندوق مالی و دموکراسی و .‌.‌‌. به‌صورت آشکار به مؤسسات دیگر چندین میلیون دلار پول می‌دهند تا به سندیکاهای کارگری درایران کمک شود. تمامی اسناد این کمک‌ها در وب سایت سازمان NED موجود است. علّت دسترسی آسان به این اسناد را می‌توان ظاهرسازی دانست. خیلی از افراد معتقدند که اینها چون مخفی‌کاری انجام نمی‌دهند پس به‌ دنبال مطلب و مسأله خاصی نیستند. (اعترافات یک جاسوس، دادگاه اول)

66-   زیرمجموعه زنان که از چند طیف تشکیل شده است. مهم‌ترین لیدرهای این طیف خانم شادی صدر و خانم شیرین عبادی هستند. این طیف‌ها بیشتر با NGOهای هلندی در تماس هستند که هزینه‌های این گروه‌ها و کمپین‌ها را پرداخت می‌کنند. طیف دیگری به ‌مسئولیت پروین اردلان، دخترعلی اردلان از رهبران جبهه ملی، فعالیت می‌کند. طیف نوشین همدانی خراسانی که تمایلات چپ دارند از جمله این طیف‌ها هستند.

67-  تلاش جهت پخش فیلم‌های دارای عدم مجوز پخش در داخل سفارت با هدف جلب نظر کارگردانان و تهیه‌کنندگان فیلم‌ها جهت استفاده در مواقع ضروری.

68- اقدام دیپلمات‌ های سفارت جهت ارتباط با نخبگان قومی و فرهنگی به‌‌منظور  شناسایی و جلب آنها در جهت اهداف مورد نظر. (اعترافات حسین رسام)

69- حضور دیپلمات‌ های سفارت در مناطق مختلف کشور تحت پوشش دانشجویان زبان فارسی و ارتباط‌گیری با مردم منطقه. (اعترافات رسام)

70- آقای یزدی پس از بازگشت از آمریکا با جسارت و گزافه‌گویی ارکان اصلی نظام را هدف قرار داده و استراتژی حمله به «ولایت فقیه» را با هدف هنجارشکنی از مقدسات نظام در دستور کار خود قرار داد. وی در مصاحبه‌ای در مورخه 23/3/87 با سایت خبری روز عنوان نمود: “الآن زمان آن است که عملکرد نظام مبتنی بر نظام ولایت فقیه را مورد ارزیابی قرار بدهیم. ما معتقدیم که مشکل اساسی ایران در سیستم ولایت فقیه است.

71- ایجاد زمینه‌های جذب افراد سیاسی- فرهنگی در انگلیس در راستای منافع مورد نظر (عطاءالله مهاجرانی).

72- ارتباط مؤسسات مطالعاتی- تحقیقاتی انگلیس با مراکز مطالعاتی- تحقیقاتی داخل کشور در راستای القا و تأثیرگذاری.(چتهم هاوس،IISS)

73- در اواخر فروردین یک دوره آموزشی در آلمان با حضور 5 تن از کانون وکلا  با موضوع حقوق شهروندی و جرائم سایبری برگزار گردید و افراد مذکور بعد از بازگشت به کشور با تشکیل کارگروه‌هایی درصدد نظارت بر تخلفات انتخاباتی برآمدند.

74- برنامه‌ریزی جهت اعزام گروهی از خبرنگاران به آمریکا جهت ارائه آموزش‌های لازم در راستای نظارت بر روند انتخابات ریاست جمهوری به‌‌ نیابت از آمریکا.

75- مساعدت و حمایت مالی آشوب‌گران و گروهک‌‌های ضدانقلاب ازسوی برخی کشور‌های اروپایی ازجمله انگلیسی و اعطای ویزا و پناهندگی به عناصر اغتشاش‌‌گر.

76- بهره‌برداری ازکارمندان محلی توسط برخی سفارت‌خانه‌های اروپایی جهت جمع ‌آوری اطلاعات و القای اخبارمورد نظر.

77- فعال بودن دو نفر از کارمندان محلی آلمان در جهت تلاش برای جمع‌آوری امضا به‌منظور مسافرت دبیر کل سازمان ملل متحد به کشور.

78- جمع‌آوری اطلاعات به‌‌طور شبکه‌ ای توسط متّهمه خانم کلوتید رایس (تبعه فرانسه) از اغتشاشات و نیز القای ضرورت اعتصاب نزد مخاطبین برحسب اعترافات نامبرده در مورخ 88/4/10 .

79- حمایت علنی ‌از اغتشاش‌گران با اعلام باز‌ بودن درب سفارت‌خانه‌های برخی کشورهای اروپایی بر روی عوامل اغتشاش‌گر.

80- رفت و آمد گسترده بعضی اعضای مرکزی حزب مشارکت به آمریکا و اقامت مستمر در آنجا، شرکت فراوان این اعضا در کنفرانس‌های بین المللی تدارک دیده شده توسط مؤسسات پوششی سازمان سیا در کشورهای مختلف، .حضور نظریه پردازان کودتای مخملی و تحریک کنندگان تعارضات ملت‌‌ها با دولت‌‌ها نظیر جان کین انگلیسی مشهور به وابستگی به دستگاه جاسوسی انگلیس و هابر مارس در ایران و ملاقات با بعضی اعضای مرکزی حزب مشارکت و القائات فکری به آنان در کنار ضعف‌‌های اساسی در علوم انسانی دانشگاه‌ها که غالباً متکی به اسناد ترجمه شده وارداتی است. احزابی مانند مشارکت و مجاهدین انقلاب را به‌طور کامل از آبشخورهای زلال اعتقادی و منابع اصیل اسلامی بریده و از این احزاب مجموعه‌های بسیار آسیب پذیر ساخته است که می‌توان با کوچک‌ترین تغییرآن را به جهات خطرناک سوق داد.  آقای سعید حجّاریان عضو مرکزیت حزب مشارکت در پاسخ به این سؤال که: تردّد جان کین به ایران و ملاقات با برخی احزاب در راستای جامعه مدنی چه توجیهی دارد؟ پاسخ می‌دهد: “قطعاً پروژه دموکراتیزه کردن ایران به ‌سبک غربی است. این طور فکر می‌‌کنند که تکنیک‌‌های انقلاب رنگی که در بعضی جاها کارگر افتاده در ایران نیز قابل پیاده شدن است”.

81- فعالیت حوزه‌های نیمه‌پنهان مانند مرکز ویلسون در واشنگتن که از یک‌سو به سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا وابسته هستند و از سوی دیگر کاملاً با دولت آمریکا در ارتباط هستند و هماهنگ هستند و تحت پوشش فعالیت‌های تحقیقاتی، علمی ‌و سمینارهای دانشگاهی این برنامه‌های براندازی را جلو می‌برند (اعترافات کیان تاجبخش).

82- کل اساتید خارجی که از نمایندگان مهم متفکر دموکراسی از منتقدان مهم نظام دینی، مبلغان جدایی دین از حکومت دعوت می‌شدند از اروپا و آمریکا و در سالن‌های عمومی ‌با دعوت گسترده ‌از دانشجویان، از نخبگان و از افراد، عموم این دیدگاه‌ها در قالب سخنرانی، کتاب، مقاله و غیره تبلیغ می‌شد که این در واقع یک فرآیند نهادینه شده درازمدت بوده که چندین سال ادامه داشت. (اعترافات کیان تاجبخش)

83- نفوذ در ستاد انتخاباتی موسوی از جمله حضور اردشیر امیرارجمند، عضو رسمی سازمان منافقین.

84- نفوذ در ستاد مهدی کروبی، رضا خادمی با نام مستعار حبیب فرزند عباس متهم است که به ‌واسطه برقراری ارتباط با گروهک تروریستی منافقین علیه امنیت جمهوری اسلامی ایران اقدام نموده است. متهم مزبور به ‌صورت غیرقانونی از کشور خارج و با حضور در قرارگاه اشرف در عراق و گذراندن دوره‌ های مختلف آموزشی نظامی و جمع آوری اخبار و اطلاعات به کشور بازگشته است.

…ادامه دارد.

پایگاه اطّلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *