شرحی بر زندگی بانوی سخاوتمند اسلام به چاپ دوم رسید

شرحی بر زندگی بانوی سخاوتمند اسلام به چاپ دوم رسید

خانه / پیشنهاد ویژه / شرحی بر زندگی بانوی سخاوتمند اسلام به چاپ دوم رسید

کتاب «این تو و این ماجرای عشق من»، شرحی بر زندگی حضرت خدیجه سلام الله علیها، نوشته انسیه سادات هاشمی برای دومین بار چاپ و روانه بازار کتاب شد.

شرحی بر زندگی بانوی سخاوتمند اسلام به چاپ دوم رسید

هیات: سرویس فرهنگی، مریم داوری: کتاب «این تو و این ماجرای عشق من» نوشته «انسیه سادات هاشمی» برای دومین بار در شمارگان پنج هزار نسخه با قیمت سه هزار تومان از سوی انتشارات طوبی محبت روانه بازار کتاب شد. این کتاب شرحی بر زندگی حضرت خدیجه سلام الله علیها است که نخستین بار در سال 1397 منتشر شد.

«انسیه سادات هاشمی»نویسنده کتاب« این تو و این ماجرای عشق من» متولد اردیبهشت 1365 در قم است. وی دکترای مطالعات ترجمه عربی و سطح سه جامعه الزهرا در رشته تفسیر و علوم قرآنی دارد. سادات هاشمی از شاعران جوان کشورمان، تاکنون هفت کتاب از عربی به فارسی ترجمه کرده است.

حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، از اساتید حوزه و دانشگاه در مقدمه این کتاب نوشته است: قلم عاجز است از ادای حق بانویی که قلب اول شخصیت عالم را به خود جذب کرده و سرور و فخر همه انبیا، امامان، اولیا، پیامبر اکرم از او مدح فراوان کرده و در فراق او بی تابی و اشک فراوان ریخته و کسی که کلام او حقیقت محض است، می فرماید« کجا مانند خدیجه پیدا می شود». کسی که خدا و اولیای او و ملائکه به او مباهات و فخر می کنند و افتخار دارند امامان ما که بگوییم یابن خدیجه الکبری! حقیقتا بزرگ زنی است که همه خوبان عالم را شیفته خود کرده است. البته ایشان ویژگی و کمالات فراوانی دارند ولی نمی توان به راحتی از صفت ایثار و گذشت ایشان عبور کرد چرا که سخاوت بی نظیر ایشان باعث شد که از جان، مال و آبرو و هستی خویش بگذرد و همه را در راه خدا خالصانه تقسیم کند.

در عوض حق تعالی همسری مثل پیامبرصلی الله علیه و آله و سلم و دامادی مثل مولا علی علیه السلام و فرزندی مثل فاطمه سلام الله علیها و ذریه او را به خانم خدیجه سلام الله علیها رحمت فرموده است. امید است که همگی رهرو راه آن بانوی بزرگ باشیم. قطعا هر قدم، قلم و حرکتی که در راستای احیای نام یا در راه آن بانو باشد، رضای حق تعالی و خوشنودی و دعای پیامبر و اهل بیت را در پی خواهد داشت. کتاب «ماجرای عشق من» در همین راستا از بانویی که سلاله همان بانوست به قلمی زیبا نگاشته شده که امید است قدمی در معرفی بانوی کرامت باشد و خلق و خوی ام المومنین که حقیقتا مادر واقعی امت است را در همه این عزیزان زنده کند.

شرحی بر زندگی بانوی سخاوتمند اسلام به چاپ دوم رسید
شرحی بر زندگی بانوی سخاوتمند اسلام به چاپ دوم رسید

در قسمتی از کتاب «این تو و این ماجرای عشق من» می خوانیم:

خدیجه!

جانم !

­لا اله الا الله

تمام تنم را لرزاند همین یک جمله. جمله ای که سالها منتظر شنیدنش از زبان محمد صلی الله علیه و آله و سلم بودم با تمام وجود تکرار کردم:

لا اله الا الله

خدیجه !

جانم !

در راه که می آمدم همه سنگ ها و درخت ها برایم سجده می کردند و می گفتند« السلام علیک یا رسول الله».

السلام علیک یا رسول الله به خدا سالهاست که منتظر چنین روزی هستم.

شهادت را بر زبان آوردم و شدم «کنیز رسول خدا»

دومین نقطه عطف زندگی ام:زندگی با محمد صلی الله علیه و آله و سلم است پس از نبوتش.

از حالا پای محمد صلی الله علیه و آله و سلم ایستادن بیشتر جسارت می خواهد. از حالا باید وفاداری ام را یک جور دیگر ثابت کنم.

یا رسول الله شهادت می دهم خدا یکی است. شهادت می دهم تو رسول خدایی و عهد می بندم تا آخرین نفس و رسالت ات بمانم و هرچه دارم فدای رسالت عظیم ات کنم.

در قسمتی از این کتاب آمده است: دخترم برایت قصه های زیادی گفته ام. تمام قصه های مادربزرگ یک طرف قصه خود مادربزرگ خدیجه یک طرف. امشب می خواهم برایت قصه خودم را تعریف کنم. نمی دانم چرا می خواهم از خودم بگویم شاید به خاطر اینکه هیچ کس از من نگفت. می دانی مادر جان دلم لک زده برای اینکه صدایم کنند مادربزرگ ولی انگار بچه هایم مادر بزرگشان را فراموش کرده اند. بگذار خودم یادی از خودم بکنم این تو و این قصه مادربزرگ.

گفتنی است، کتاب «این تو و این ماجرای عشق من» شرحی بر زندگی حضرت خدیجه سلام الله علیها نوشته «انسیه سادات هاشمی» مشتمل بر 72 صفحه در قطع پالتویی در شمارگان پنج هزار نسخه با قیمت سه هزار تومان از سوی انتشارات طوبی محبت برای دومین بار چاپ و روانه بازار کتاب شد.

منبع: شبستان

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *