ششمین نشست هنر تربیت فرزندان در یزد

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / ششمین نشست هنر تربیت فرزندان در یزد

فرزندانمان را با سه عنصر محبت و معرفت و اطاعت از اهل بیت (ع) تربیت کنیم.ولایت اهل بیت(ع) مثلثی است که اگر محبت ومعرفت واطاعت با هم باشند عشق وولایت اهل بیت(ع) را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پیروان عترت شهرستان یزد، احمد آبایی ، استاد حوزه ودانشگاه، تربیت فرزند را ازوظایف مهم پدر ومادردانست وافزود: «روزی رسول اکرم(ص) از کوچه‌ای عبورمی‌کردند چند کودک در کوچه در حال بازی بودند، رسول اکرم(ص) نگاهی به بچه‌ها کردند وآهی از ته دل کشیدند اصحابی که امام را همراهی می‌کردند، گفتند: یا رسول الله این کودکان کارزشتی را انجام داده‌اند؟ ایشان فرمودند: نه، وای به حال فرزندان آخرالزمان از دست پدر ومادر‌های مسلمان وباایمانشان که به فکر دنیای فرندان خود هستند ولی به فکر آخرت فرزندان خود نیستند وفرمودند: من از آنها بیزار هستم وکاری با آنها ندارم وآنها هم با من کاری ندارند».

آبایی افزود: پدر ومادری در بهشت لباس خلعت به آنها داده می‌شود که این سه اصل مهم را به فرزندان خود آموزش داده باشند وبر این سه اصول فرزندان خود را تربیت کنند:

  1. انس با قرآن:

اگر خودمان قرآن را دوست داشته و با آن مهربان باشیم؛ با رعایت اصول در محضر قرآن می‌توانیم فرزندانی قرآن دوست ومأنوس با آن تربیت کنیم.

  1. بصیرت دینی:

والدین باید بصیرت دینی داشته باشند تا فرندان خوبی را تربیت کنند، به عنوان مثال والدین باید بدانند که به چه علت در نمازدر محضرخداوند حجاب می‌گیرند ولی در جایی دیگر که نامحرم وجود ندارد این گونه نیست.

علت آن است که زیبا‌ترین لحظه زندگی افراد در نمازبوده  وخدا می‌خواهد مخلوقات خود را در زیباترین شکل نظاره کند.

برای اینکه قرآن فراموش نشود ووحدت مسلمین حفظ شود، نمازرا باید با زبان قرآن خواند وزبان قرآن کامل‌ترین زبان‌هاست وجامع می‌باشد.

  1. محبت اهل بیت(ع) در دل داشتن:

فرزندان خود را باید با عشق ومحبت الهی تربیت وبزرگ کنیم.

به عنوان مثال باید به فرزندان خود یاد بدهیم که عید بزرگ غدیر عید خیلی بزرگ ومهم شیعیان می‌یاشد ودر این عید، همانند عید نوروز، باید لباس‌های نو پوشیده  وجشن بزرگی را برگزار کنیم.

وی در پایان اذعان داشت: اگر این سه اصول رعایت شود وفرزندان خود را مطابق این سه اصل تربیت کنیم محبت ومعرفت واطاعت اهل بیت در اخلاق فرزندانمان عجین می‌شود ودر نهایت فرزندانمان محب اهل بیت(ع) می‌شوند.

 

انتهای خبر/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *