شناسایی هویت شهید رضایی پس از 32 سال در شاهین‌شهر

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / شناسایی هویت شهید رضایی پس از 32 سال در شاهین‌شهر

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به شناسایی هویت شهید رضا رضایی که جزء شهدای گمنام بود، گفت: این شهید والامقام در عملیات خیبر مفقودالاثر و در عاشورای حسینی سال 93 در شاهین‌شهر به خاک سپرده شده است.

سردار مجتبی شیروانیان در شاهین‌شهر به جزئیات چگونگی مشخص شدن هویت شهید رضا رضایی دره بیدی که جزء شهدای گمنام مدفون در پارک انقلاب شاهین‌شهر بود اشاره داشت و اعلام کرد: این شهید والامقام در عملیات خیبر مفقودالاثر و در عاشورای حسینی سال 1393 در شاهین‌شهر به خاک سپرده می‌شود.

وی افزود: پس از 32 سال، توسط آزمایش‌های DNA هویت او مشخص شد که این شهید از اهالی «تیران و کرون» یکی از شهرهای استان اصفهان است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان ادامه داد: این‌گونه مشخص شدن هویت شهدای گمنام یکی از نادرترین معجزاتی است که قبلا نیز شهیدی از محله‌ عاشق‌آباد اصفهان داشتیم که در شهر گل‌بهار مشهد مدفون‌شده بود.

وی در ادامه همچنین به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در سال 94 پرداخت و گفت: از اعم این برنامه‌های می‌توان به کارهای ستادی و پژوهشی و تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس استان اصفهان با پیشرفت فیزیکی 70 درصد اشاره کرد.

شیروانیان بابیان اینکه فاز اول باغ‌موزه دفاع مقدس استان اصفهان در نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: بیش از 3 هزار و 500 شهید گمنام در 115 یادمان استان اصفهان دفن شده‌اند که با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته این 115 یادمان در سال آینده ساماندهی خواهند شد.

وی در ادامه تصریح کرد: قرارگاه مرکزی راهیان استان اصفهان از مدت‌ها پیش با همکاری نهادهای مختلفی از جمله سپاه و آموزش‌ و پرورش تشکیل‌شده و به‌طور جد فعالیت‌های خود را جهت اعزام اقشار مختلف مردم به‌خصوص در ایام نوروز 95 برای اعزام به این اردوها در پیش‌گرفته است.

منبع : فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *