شهادت شهيد غلام‌حسين خليلی (1366ش)

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / شهادت شهيد غلام‌حسين خليلی (1366ش)

شهيد غلام‌حسين خليلي در سال 1343ش در روستاي نوغاب خور از توابع شهر خوسف شهرستان بيرجند در شب دهم محرم ديده به جهان گشود و به‏همين مناسبت او را غلام‌حسين نام نهادند

شهيد غلام‌حسين خليلي در سال 1343ش در روستاي نوغاب خور از توابع شهر خوسف شهرستان بيرجند در شب دهم محرم ديده به جهان گشود و به‏همين مناسبت او را غلام‌حسين نام نهادند. غلام‌حسين، دوران كودكي را در زادگاهش سپري نمود و از آن‌جايي كه خانواده‌اي مذهبي داشت، قبل از دبستان به مكتب‌خانه رفت و قرآن را فراگرفت.

شهید غلامحسین خلیلی
دوره ابتدايي را در مدرسه روستاي نوغاب خور به پايان برد. سپس براي ادامه تحصيلات راهي شهرستان بيرجند گرديد و دوره راهنمايي و دبيرستان را با موفقيت به پايان رساند. غلام‌حسين، بيش‌تر اوقات فراغتش را در روستا مي‌گذراند و در كارهاي كشاورزي و دامداري به خانواده‌اش كمك مي‌كرد.
او علاقه فراواني به انقلاب داشت و براي حراست از نظام مقدس جمهوري اسلامي وارد دانشكده افسري گرديد. پس از گذراندن دوره‌هاي مقدماتي در تهران، براي تكميل آموزش‌هاي نظامي تخصصي به شيراز عزيمت نمود. غلام‌حسين با پشتكار فراوان، آموزش‌هاي تخصصي را به پايان برد و براي ادامه خدمت به لشكر ۸۸ زرهي خراسان پيوست و پس از مدتي به‏عنوان فرمانده دسته خمپاره‌انداز به منطقه‌ عملياتي سومار اعزام شد. غلام‌حسين هرگاه براي ديدار خانواده‌اش به مرخصي مي‌آمد، در مجالس و محافل مذهبي شركت مي‌كرد و به تشويق و ترغيب جوانان براي حضور در جبهه‏ها مي‌پرداخت.
غلام‌حسين خليلي سرانجام در تاريخ سوم شهريورماه سال ۱۳۶۶ هجري شمسي مورد اصابت تركش قرار گرفت و به درجه رفيع شهادت نائل گرديد. پيكر مطهر شهيد هم‌زمان با سالروز تولدش و مصادف با عاشوراي حسيني در ميان حزن و اندوه فراوان مردم شهيدپرور شهرستان بيرجند در سن ۲۳ سالگي تشييع گرديد و با شكوه فراوان به زادگاهش منتقل و به خاك سپرده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *