شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور است

خانه / استان ها / شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور است

یادواره شهدای هلیساد و مدافع حرم با حضور اقشار مختلف مردم شهید پرور روستای رفن و هلیساد در مسجد اما م رضا (علیه السلام) رفن شهرستان اردل برگزارشد.

%db%8c%d8%a7%d8%af%d9%88%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d9%87%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%a7%d8%af

یادواره شهدای هلیساد و مدافع حرم با حضور اقشار مختلف مردم شهید پرور روستای رفن و هلیساد در مسجد اما م رضا (علیه السلام) رفن شهرستان اردل برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده سپاه ناحیه اردل با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در این مراسم معنوی، بیان داشت: کسی که از خانه خود به قصد نگهبانی مرزها و یا برای جنگ و جهاد در راه خدا بیرون آید بر هر قدمی که بر می دارد هفتصد هزار حسنه داده می شود و هفتصد هزار گناه از او بخشیده می گردد و او در ضمان و برعهده خدا خواهد بود به هرنحوی که بمیرد؛ چه با اجلش بمیرد و یا اینکه شهید شود و چنانچه برگردد بخشوده شده و پاک گشته و دعایش در پیشگاه خدا مستجاب خواهد بود.

سرهنگ پاسدار هوشنگ جمشیدی گفت: پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: مَثَل کسی که جهاد می کند در راه خدا، مَثَل شخصی است که همواره با خضوع در حال نمازخواندن و روزه گرفتن است تا به خانه اش برگردد.

وی، اضافه کرد: همچنین رسول گرامی اسلام فرمودند: کسی که از آستانه خانه اش برای جنگیدن در راه خدا قدم بیرون نهد، خداوند ملکی را می فرستد تا همه گناهان را از پرونده اعمالش پاک کند.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهیدان راه دفاع از حرم اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام، گفت: کسی که یک تیر در اره خدا با دقت رها کند، خواه به هدف برسد و یا خطا رود، ثواب آن معادل آزاد سازی یک بنده است.

جمشیدی گفت: شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است . شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است.

وی، افزود: شهادت مرگی از راه کشته شدن است، که شهید آگاهانه و بخاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن فی سبیل الله انتخاب می کند.

 انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *