شهادت یکی از مفاخر ائمه معصومین علیهم السلام بود/مراسم شهادت امام هفتم +تصویر

خانه / استان ها / شهادت یکی از مفاخر ائمه معصومین علیهم السلام بود/مراسم شهادت امام هفتم +تصویر

امام جمعه فلارد لردگان گفت: شهادت یکی از مفاخر ائمه معصومین علیهم السلام بود.

امام جمعه فلارد لردگان گفت: شهادت یکی از مفاخر ائمه معصومین علیهم السلام بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛مراسم عزاداری شهادت جانسوزهفتمین پیشوای شیعیان جهان حضرت باب الحوائج موسی بن جعفر(علیه السلام) در مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام شهر مالخلیفه لردگان برگزار شد.

دراین مراسم حجت الاسلام سیدمحمدباقر بخشایش پور امام جمعه فلارد باتسلیت شهادت جانگداز امام هفتم(علیه السلام) با اشاره به فزارهای زیارت جامعه کبیره “انتم الصراط الاقوم. والسبیل. الاعظم‌، والشهدا دارالفناء” گفت:همه ائمه معصومین علیهم السلام به استثنا وجود امام زمان علیه السلام که زنده‌اند همه با شهادت به دیدار پروردگار شتافتند  و هیچکدام به مرگ طبیعی یا با یک بیماری عادی به اجل  طبیعی نرفتند.

امام جمعه فلارد این شهادت یکی از مفاخر  ائمه معصومین علیه السلام بوده که در دعاهایی به ما تعلیم داده‌اند ، آرزوی شهید شدن در دعاها آمده است، مولا امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام فرمودند من تنفر دارم از این که در بستر بمیرم هزار ضربه شمشیر بر من وارد شود بهتر از آن است که در بستر بمیرم .

 وی ادامه داد: در دعاها و زیارات ائمه اطهار علیهم السلام به این فراز که ائمه معصومین علیهم السلام ،شهید از دنیا رفته‌اند اشاره می‌کند.

امام جمعه فلارد با اشاره به زیارت جامعه کبیره  افزود:در فرازهای این زیارت آمده است ، شما راست ترین راه ها و بزرگترین شاهراه هستید ،شهیدان این جهان و شفیعان آنجهان هستند. در اصطلاح لقب شهید برای امام حسین علیه السلام آمده الحسین الشهید، همانطوری که می‌گوییم ، حضرت امام جعفرصادق، حضرت امام موسی کاظم علیهم السلام ، این بدان معنا نیست که بگوییم فقط امام حسین شهید است، و بقیه شهید نیستند یا اینکه بگوییم فقط حضرت امام صادق ، صادق اند  یا حضرت موسی بن جعفر علیه السلام کاظم اند و دیگر ائمه علیهم السلام دارای این صفات نیستند .

اقامه نماز مغرب وعشا، تلاوت کلام وحی ، سخنرانی ،ذکر توسل .مداحی وپذیرایی از برنامه های شب شهادت امام هفتم شیعیان بود.

این مراسم را از دریچه دوربین باهم نگاه کنیم…

 پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *