شهدا به اصل لقمه حلال پایبند بودند

خانه / استان ها / شهدا به اصل لقمه حلال پایبند بودند

%d8%a8%d8%a7%d9%82%d8%b1%d8%b2%d8%a7%d8%af%d9%87

فرمانده كمیته تفحص مفقودین ستاد كل نیروهای مسلح در یادواره شهدای شهرستان لردگان گفت: این تصرفات میلیاردی كه می بینید به خاطر این است كه از ابتدا به انحرافات توجه نكردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار سرتیپ پاسدار سید محمد باقرزاده، فرمانده كمیته تفحص مفقودین ستاد كل نیروهای مسلح در جمع مردم ولایتمدار لردگان با تقدیر از بانیان این مراسم معنوی، هدف از گردهمایی در یادواره های شهدا را مروری بر تکالیف خود عنوان کرد.

سردار سید محمد باقرزاده بیان كرد: ما برای چه جمع شدیم؟ آیا آمدیم یك برنامه نمادین انجام دهیم و برویم تا سال آینده؟ قطعا هیچ یك از ما اعتقاد نداریم كه این مراسم یك برنامه تشریفاتی است. ما آمدیم اینجا یك مروری بكنیم بر تكالیفی كه داریم.

سرتیپ باقرزاده اظهار كرد: ما گاهاَ فكر می كنیم شهدا در رخدادهای پس از شهادت فراموش شدند و گرد نسیان بر چهره مباركشان نشسته، این غلط است. این ما هستیم كه فراموش شدیم، تمام شدیم.

سید محمد باقرزاده ابراز داشت: این شهدا در گرد و غبار روزگار فراموش نمی شوند؛ چون اینها خودشان تاریخ ساز هستند.

فرمانده كمیته تفحص مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، پیشنهاد كرد، 288 شهید از این شهرستان(لردگان) رفتند. آثار و روحیات این شهدا انتخاب شود و شرحی بر این وصایا بر اساس آیات و روایات توسط فضلا و دانشجویان با مدیریت امام جمعه شهرستان نوشته شود.

یادگار هشت سال دفاع مقدس ضمن تأكید بر تأثیر لقمه حلال در كسب مقام شهادت و پایبندی شهدا به این اصل مهم، به فساد اقتصادی برخی مسئولین اشاره كرد و گفت: مواردی كه تحت عنوان حقوق های نجومی مطرح می شود ریشه دار است. انحراف اولش میلیمتری است، بعد كیلومتری است. این تصرفات میلیاردی كه می بینید به خاطر این است كه از ابتدا به انحرافات توجه نكردند.

محمد باقر زاده، نقش عشایر در دفاع از نظام اسلامی را مهم عنوان كرد و اظهار داشت: عشایر به واسطه اخلاصی كه دارند می توانند فتنه را بشكنند، اینها می شوند پشتیبان نیروی رزمنده ما. یعنی نیروی احتیاط.

سردار باقر زاده كه خود با لباس بومی بختیاری در یادواره شهدای شهرستان لردگان حضور یافته بود، این لباس را مایه افتخار دانست و افزود: این لباس نفوذ ناپذیری در مقابل دشمن است. باید برگردیم به این مبانی و افتخار كنند جوانان ما( به پوشیدن این لباس ها).

وی برگزاری یادواره های شهدا را در تقویت معنویت آحاد مردم بسیار تأثیر گذار دانست و تأكید كرد: این نیست كه فقط بعد تقدسی شهدا را بچسبیم، نه. شهدا وجه تدینی شان مهم تر است. تازه باید برویم روی معرفت شناسی و شهدا را خوب بشناسیم.

 انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *