شهیدی که با قاطعیت جریان ضد ولایت فقیه را افشا می‌کرد

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / شهدا / انقلاب اسلامی / شهیدی که با قاطعیت جریان ضد ولایت فقیه را افشا می‌کرد

شهید مقالات متعددی در زمینه های روش مطالع و برداشت و روشهای سخنرانی و بحث تألیف كرده و آشنا به زبان انگلیسی و عربی بود .

شهید علیرضا چراغ زاده دزفولی سال 1332 در یك خانواده مستضعف در اهواز به دنیا آمد . پدرش محمد علی چراغ زاده درودگری ساده بود هنوز پا به سن چهار سالگی نگذاشته بود كه پدرش را از دست داد . در دوران كودكی و نوجوانی علاوه بر تحصیل ،به كارگری در زمینه های مختلف به خصوص درودگری پرداخت و رنج محرومان را با تمامی وجود لمس كرد .علاوه بر آن با شركت در فعالیت های مذهبی به عنوان یكی از چهره های فعال و پر تلاش ، در آموزش مسائل مذهبی به نوجوانان شناخته شد .

پس از اخذ لیسانس در رشته حسابداری به استخدام شركت نفت درآمد ولی پس از یك سال كار در شركت نفت استعفا داد و با كمك چند تن از دوستان و همفكرانش به ایجاد یك واحد تولیدی همّت گماشت كه متأسفانه به دلیل كمبود امكانات ، آن واحد تولیدی تعطیل شد .

پس از پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی ایران مشتاقانه و با اخلاص به یاری مسئولین شتافت و در اوائل سال 1358 بعنوان سرپرست بخشداری هفتگل مشغول به كار شد . زندگی محقرانه او در دوران بخشداری و فعالیتهای چشمگیر و بی ریایش به اهالی محل و توجه بیش از حد به طبقه مستضعف ، او را بیش از پیش محبوب مردم حق شناس نمود . مردم می دیدند با آنكه سیل اطراف خانه بخشدار را احاطه كرده اما او با تمام توان و امكانات به كمك دیگران می شتابد .

شهید مقالات متعددی در زمینه های روش مطالع و برداشت و روشهای سخنرانی و بحث تألیف كرده و آشنا به زبان انگلیسی و عربی بود . با تدریس در مدارس كمبود معلم را جبران می كرد و با تشكیل كلاسهای مذهبی در مساجد به روشنگری جوانان می پرداخت. همه این تلاشها از طرفی و تقوی و اخلاص او كه مهمترین ویژگیهای به یاد ماندنی آن شهید است از طرف دیگر باعث شد كه اهالی هفتگل و رامهرمز او را كه بیش از یكسال سابقه آشنایی با آنان نداشت در سن 27 سالگی بعنوان اولین نماینده خود در مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

در دوران نمایندگی ، فعالیتهای مخلصانه او را در راه بهبود وضع زندگی مردم و حوزه انتخابیه اش همچنان ادامه داشت . وی عضو كمیسیون اقتصاد و دارایی و پست و تلگراف بود . نقش شهید چراغ زاده در كمك به ایجاد راهها و بكارانداختن تقویت كننده تلویزیونی ، سامان دادن به وضعیت مهاجران جنگی و دهها فعالیت نامشخص دیگر فراموش ناشدنی است .

او در هرحال سعی داشت كه هیچكس جز خداوند بزرگ از خدمات و زحماتش آگاه نشود . شیفتگی و ایمان آن شهید به مقام بلند رهبری انقلاب و اصل و ولایت فقیه آن چنان بود كه در زمانی كه رئیس جمهور معزول با سفرهای تشریفاتی به مناطق جنگ زده برای خود كسب وجهه می كرد ، در نطقهای قبل از دستور مجلس به صراحت و قاطعیت ، جریان ضد ولایت فقیه را به باد حمله می گرفت و انحرافات را افشاء می نمود .

شهید علیرضا چراغ زاده دزفولی، در عمر کوتاه خود، هیچ سوالی را بی پاسخ نگذاشت و شامگاه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ در میان آوارهای قتلگاه سرچشمه تهران، جاودانه ایستادگی کرد تا تاریخ انقلاب و امت خمینی کبیر همواره سربلند باشند.

منبع: حلقه وصل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *