شهید بهشتی، شهید هویت اصلی اسلامی نظام شد

شهید بهشتی، شهید هویت اصلی اسلامی نظام شد

خانه / پیشنهاد ویژه / شهید بهشتی، شهید هویت اصلی اسلامی نظام شد

امام خامنه ای فرمودند: اول انقلاب دو جریان مقابل هم قرار گرفتند. یکی جریان انقلاب بود و دیگری جریانی که به حاکمیت دین خدا در جمهوری اسلامی راضی نبود. جریان ضدانقلاب بعضی را با تهمت و برخی را با تضعیف از میدان خارج کرد، اما آن‌ها کسانی مانند شهید بهشتی را نمی‌توانستند با این شیوه‌ها از میدان خارج کنند در نتیجه به شیوه ترور متوسل شدند.

شهید بهشتی، شهید هویت اصلی اسلامی نظام شد

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس؛ امام خامنه ای فرمودند: اول انقلاب دو جریان مقابل هم قرار گرفتند. یکی جریان انقلاب بود و دیگری جریانی که به حاکمیت دین خدا در جمهوری اسلامی راضی نبود. جریان ضدانقلاب بعضی را با تهمت و برخی را با تضعیف از میدان خارج کرد، اما آن‌ها کسانی مانند شهید بهشتی را نمی‌توانستند با این شیوه‌ها از میدان خارج کنند در نتیجه به شیوه ترور متوسل شدند.

شهید بهشتی، شهید هویت اصلی اسلامی نظام شد
شهید بهشتی، شهید هویت اصلی اسلامی نظام شد

شماره ۲۹۴ نشریه خط حزب‌الله روز جمعه (چهارم تیر) با عنوان «قهرمانان در غربت» منتشر شد.

این هفته‌نامه که هر هفته روز‌های جمعه منتشر می‌شود، به صاحب‌امتیازی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حول محور موضوعی که در آن برحه پرکاربرد است می‌پردازد.

این نشریه در شماره جدید خود، به مناسبت برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ و کارشکنی برخی کشور‌های غربی در مورد انتخابات و جلوگیری آن‌ها از برگزاری انتخابات پرداخته است.

از آنجا که در هفته قوه قضائیه و حقوق بشر آمریکایی هستیم، این هفته‌نامه در گزارش هفتگی خود به ذکر برخی از جنایات آمریکا علیه حقوق بشر پرداخت.

همچنین به علت آنکه در آستانه سالروز ترور شهید بهشتی در روز هفتم تیر ۱۳۶۰ هستیم، این هفته‌نامه در دو ستون «کلام امام (ره)» و «روایت تاریخی» به شهید بهشتی پرداخته است.

خط حزب‌الله این شماره خود را به روح مطهر شهید مدافع حرم حسن غفاری تقدیم کرده است. این شهید روز اول تیر ۱۳۹۴ در منطقه درعا در سوریه به شهادت رسید و در قطعه ۲۶ بهشت زهراء (س) به خاک سپرده شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات روز هفتم تیر خود در سال ۱۳۷۸ درمورد دو جریانی که ابتدای انقلاب اسلامی در مقابل هم قرار گرفتند، فرمودند: «در اول انقلاب دو جریان مقابل هم قرار گرفتند. یک جریان، جریان انقلاب و حاکمیت قرآنی و اسلامی بود (که امام خمینی (ره) اکثریت مردم این راه را دنبال می‌کردند.) و جریان دیگر هم جریانی بود که به حاکمیت دین خدا در این سرزمین راضی نبود.

جریان نخستین، صاحب منطق و حرف بود و مقابل غوغاگری جریان مقابل محکم ایستاد. هر کس که در این صف‌آرایی توان ایستادگی بیشتری داشت، بیشتر مورد تهاجم قرار می‌گرفت.

بعضی را با تهمت و برخی را با تضعیف و اهانت از میدان خارج کردند؛ اما در مورد برخی‌ها مانند شهید سید محمد بهشتی که نمی‌توانستند با این شیوه‌ها ساکتشان کنند، به شیوه ترور متوسل می‌شدند.

کسانی مانند شهید بهشتی، هویت اصلی اسلامی نظام هستند، چون در برابر دشمنان ایستادند البته انگیزه‌های دشمن امروز هم هست.»

نشریه خط حزب‌الله در ستون «دولت جوان حزب‌اللهی» خود به این موضوع پرداخته است که «جمهوری اسلامی، مردمی است و این به آن معنا است که مسئولان از مردم باشند و به مردم نزدیک باشند.

دوران جمهوری اسلامی یعنی دوران حاکمیت کسانی که از مردم، با مردم، منتخب مردم و کنار مردم هستند و همچنین رفتارشان شبیه مردم است.

مردمی بودن یعنی باید برای عقاید، حیثیت، هویت، شخصیت و کرامت مردم اهمیت قائل شد.»

به همین خاطر خط حزب‌الله پیامی را از امام خمینی (ره) در مورد مردمی بودن شهید بهشتی و اعضای حزب جمهوری و ریاست جمهوری منتشر کرد که به شرح زیر است: «ارزش آقایان رجایی، باهنر، بهشتی و ائمه جمعه مظلوم ما به این نبود که دستگاهی دارند بلکه به آن بود که خودی بودند، با مردم بودند و برای آن‌ها خدمت می‌کردند و مردم این‌ها را احساس کرده بودند و با وجود آن همه تبلیغاتی که دشمنان ضدانقلاب علیه شهیدان بهشتی و رجایی صورت دادند، مردم درست به آن پاسخ دادند.»

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *