شهید سلیمانی هم به فکر شیعه بود هم اهل تسنن

شهید سلیمانی هم به فکر شیعه بود هم اهل تسنن

خانه / پیشنهاد ویژه / شهید سلیمانی هم به فکر شیعه بود هم اهل تسنن

مقدم فر گفت: یکی از نقش‌های حاج قاسم بحث اتحاد بود و جبهه رویاروی مسلمانان را تغییر داد. هم به فکر شیعه و هم به فکر اهل تسنن بود.

شهید سلیمانی هم به فکر شیعه بود هم اهل تسنن

پایگاه اطلاع رسانی هیات: حمیدرضا مقدم‌‎فر مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست علمی «نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در وحدت و امنیت جهان اسلام»  در سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی با بیان اینکه نقش حاج قاسم را باید از دو زاویه یکی شخصیت ایشان در انقلاب اسلامی و دیگری شخصیت حاج قاسم در عرصه قدرت جهانی مورد بررسی قرار داد، اظهار داشت: حاج قاسم انقلاب اسلامی را باور و در انقلاب هضم شده بود. دوران دفاع مقدس به ایشان نشان داده بود که تحرک عامل پویایی است.

وی ادامه داد: جهاد و شهادت وقتی با بصیرت توأم می‌شود در فرد و جامعه ایجاد مقاومت می‌کند. اگر این تفکر شکل بگیرد چشم طمع دشمن کور می‌شود.

شهید سلیمانی هم به فکر شیعه بود هم اهل تسنن
شهید سلیمانی هم به فکر شیعه بود هم اهل تسنن

مقدم‌فر تاکید کرد: ایشان در جبهه اسلامی همواره به دنبال امنیت بود و همین امر را می‌توانیم به عنوان الگو و مدل انتخاب کنیم. حاج قاسم معتقد بود که اگر انقلاب اسلامی توسط امام خمینی رحمت الله علیه به وجود آمد بقای آن به دست مقام معظم رهبری است و در شناخت این مهم اشتباه نکرد. تا آخر عمر نیز بر سر همین هدف خود نیز ایستاد و حجتی شد برای تشخیص حق از باطل و عماری برای رهبر انقلاب.

وی افزود: حاج قاسم معیاری برای تشخیص حق از باطل شد و نکته بعدی این بود که شهید سلیمانی شناخت عمیق و عقلانی از دشمن داشت. حاج قاسم قدرت بازدارندگی داشت و شکست را برای دشمن خلق کرد. دشمن هفت تریلیون برای ناامنی منطقه خرج کرد اما حاج قاسم در برابر آنها ایستاد.

مقدم‌فر در پایان گفت: یکی دیگر از نقش‌های حاج قاسم بحث اتحاد بود و جبهه رویاروی مسلمانان را تغییر داد. هم به فکر شیعه و هم به فکر اهل تسنن بود.

در این نشست علمی خالد الملا -رئیس جماعت علمای عراق- نیز به صورت وبیناری حضور یافت.

منبع: مهر

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *