شهید گمنام دانشگاه امام حسین علیه السلام را بیشتر بشناسید

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / شهید گمنام دانشگاه امام حسین علیه السلام را بیشتر بشناسید

بزرگی علی جنگروی در گمنامی او هویدا بود. پیکری که سال‌ها در جبهه‌های جنگ به جا مانده بود و پس از تفحص در مناطق عملیاتی نیز به عنوان شهید گمنام تشییع شد.

چندی پیش پیکر مطهر دو تن از شهدای گمنام آرمیده در حرم مطهر شهدای گمنام ولایت شهرک دانشگاه امام حسین علیه السلام تهران از طریق آزمایش DNA شناسایی شد. این دو شهید بزرگوار به همراه شش شهید گمنام، 16 سال پیش در تاریخ پنجم مهر سال 1380 با استقبال با شکوه مردم شهید پرور منطقه، تشییع و به خاک سپرده شدند.

پیکر یکی از دو شهید گمنام شناسایی شده متعلق به «شهید علی جنگروی» است. شهید علی جنگروی برادر کوچکتر سردار شهید جعفر جنگروی قائم مقام لشکر 10 سیدالشهدا علیه السلام است که در عملیات والفجر8 یعنی در سال 64 و سه سال بعد از علی به شهادت رسید. 21 ساله بود که در عملیات رمضان در شب 21 ماه مبارک رمضان در اول مرداد سال 61 به فیض شهادت نائل شد اما پیکرش در منطقه باقی ماند.

از آنجایی که جعفر جنگروی یک فرمانده شهید دفاع مقدس بود، اخبار مسئولیت‌هایش در لشکر، مجروحیت و شهادتش زبان به زبان می‌چرخید و شناخت برادر جوان او در قالب یک رزمنده، تحت الشعاع اخبار برادر قرار گرفت. بزرگی علی در گمنامی او هویدا بود. پیکری که سال‌ها در جبهه‌های جنگ به جا مانده بود و پس از تفحص در مناطق عملیاتی نیز به عنوان شهید گمنام تشییع شده و 16 سال مزارش با همین عنوان در دانشگاه امام حسین علیه السلام محل زیارت عاشقان شهدا بود.

شهید علی جنگروی به گفته همرزمانش: «اطلاعات و آگاهی‌اش در مورد مسائل مختلف زبان‌زد بود. او قبل از جنگ و در دوران تحصیل خود بسیار موفق بود و در دوره‌ای که کسب نمره کار دشواری بود توانست معدل 20 را کسب کند.»

برادر شهیدان علی و جعفر جنگروی در مورد شهید علی می‌گوید: «علی در سپاه شهرری مدرس دینی بود. او با آیت‌الله علم‌الهدی که اکنون نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی است در مسجد امام جعفر صادق علیه السلام میدان خراسان مباحثه می‌کردند. او دارای ضریب هوشی بالایی بود و کتابخانه بزرگی داشت که بعد از شهادتش اسم آن کتابخانه را شهید علی جنگروی گذاشتیم. او کشتی‌گیر فنی بود و وقتی روی تشک می‌رفت در عرض چند دقیقه تمامی فن‌ها را روی حریف پیاده می‌کرد و در دقایق اول حریف را شکست می‌داد. او روحیه ورزشی بسیار بالایی داشت و فوتبالیست خیلی خوبی بود. علی مسئول روابط عمومی تیپ المهدی بود و حاج علی فضلی فرمانده تیپ بود. در یکی از مراحل عملیات رمضان به شهادت رسید.»

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *