شورای نگهبان نعمتی ارزشمند برای انقلاب اسلامی است

خانه / استان ها / شورای نگهبان نعمتی ارزشمند برای انقلاب اسلامی است

%d8%a7%d8%ac%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b9-%d9%86%da%af%d9%87%d8%a8%d8%a7%d9%86

آئین معارفه سرپرست جدید دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان چهارمحال‌و‌بختیاری با حضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در مراسم معرفی سرپرست جدید دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان چهارمحال و بختیاری، ضمن قدردانی از زحمات حجت الاسلام والمسلمین دکتر امیرقلی جعفری، گفت: ما اگر بخواهیم امانت سنگین انقلاب اسلامی را به سلامت به سرمنزل مقصود برسانیم و نسبت به آن انجام وظیفه کنیم حتما باید نگاه مؤمنانه، متعهدانه و مسئولانه بر کارهای ما حاکم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی، با تاکید بر این که شورای نگهبان یک حزب و جناح نیست تصریح کرد: شورای نگهبان یک مجموعه پردغدغه و پر مسئولیت و پشتیبانی برای نظام اسلامی است که به حول‌ و قوه ‌الهی انسان می‌تواند به خوبی شهادت بدهد که شورای نگهبان از جمله دستگاه‌هایی است که به خوبی از نظام اسلامی نگهبانی کرده‌است.

حجت‌الاسلا‌م‌ و المسلمین‌نکونام با اشاره به سختی‌ و مشقت‌های کار دست‌اندرکاران شورای نگهبان و سنگ‌اندازی‌ها و سم‌پاشی‌های فراوانی که علیه این مجموعه ارزشمند صورت می‌گیرد افزود: با وجود همه سختی‌ها و سنگ‌اندازی‌ها اما این تشکیلات استوار، قوی ، قدر، محکم و بی‌واهمه از همه این سنگ‌اندازی‌ها به لطف الهی عبور کرده و به وظیفه‌اش عمل کرده‌است که این اقتدار و استقلال واقعا از زیبایی‌های و نقاط برجسته این مجموعه ارزشمند محسوب می شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان این که تسامح و تساهل در کارها در مجموعه‌های مختلف کشور کم دیده نمی‌شود، افزود: کم نداریم دستگاه‌هایی را در کشور که گرفتار انواع نگاه‌ها و بازی‌گری‌های سیاسی می‌شوند و تسامح و تساهل بر آن ها حاکم می‌شود و منفعلانه عمل می کنند؛ اما انسان با قاطعیت می تواند شهادت بدهد که شورای نگهبان در مجموعه نظام یک خط و یک جهت را دنبال کرده و آن تنها اصالت‌های دینی و اسلامی نظام را دیدن و انسان‌های پاک نهاد در این مجموعه فعالیت کردن، بوده است.

حجت الاسلا‌م‌ و المسلمین‌نکونام تاکید کرد: تایید عملکرد شورای نگهبان در طول این 38 سال انقلاب به معنای این که همه چیز در این مجموعه صد در صد و تمام و کمال صورت گرفته است نیست، چرا که کسانی که در این مجموعه فعالیت می‌کنند معصوم نیستند و و این فیلتر هم همانند بسیاری از دیگر عرصه دچار اشتباه می‌شود؛ اما نکته مهم این است که این مجموعه تمام تلاش و جدیت خود را با یک نگاه مؤمنانه و متعهدانه به کار گرفته است تا این مسئولیت و رسالت سنگین را با سلامت کامل به انجام برساند و این واقعا برای این مجموعه ارزشمند است.

امام جمعه شهرکرد افزود: از آن جایی که این مجموعه با یک نگاه مؤمنانه و متعهدانه در حال تلاش است و گرفتار بازی‌گری‌های سیاسی و ملاحظه کاری‌ها که فراوان گروها و جناح های سیاسی در درون کشور به آن گرفتار هستند و آسیب فراوانی برای نظام به دنبال داشته و دارند، نیست، اگر در جایی هم خطایی از او سَربزند خدای متعال نیز مورد موأخذه قرار نمی‌دهد زیرا خدای متعال در جایی موأخذه می‌کند که انسان سستی و ملاحظه کاری و بی توجهی در کار داشته باشد.

حجت الاسلا‌م ‌و المسلمین‌نکونام با تاکید بر این که شورای نگهبان نعمتی ارزشمند برای انقلاب اسلامی است، گفت: این نعمت همچنان باید نعمتی مقتدر و قوی باقی بماند زیرا که نظام برای پیشبرد اهداف باید دست اهلان باشد و از دست نااهلان در مصونیت باشد و شورای نگهبان است که با فیلترهای خود نظام را به دست انسان‌های اهل و سالم می‌سپارد.

نماینده ولی‌فقیه دراستان صدماتی که انقلاب اسلامی از افتادن مسندهای مهم نظام به دست نااهلان دیده را یادآورشد و گفت: ممکن است این سوال پیش بیاید که پس فیلتر شورای نگهبان در دوران‌هایی که مسند أمور کشور به دست نااهلان افتاد چه اقدامی کرد که باید در پاسخ گفت، علی‌رغم فیلترها و کار مقتدرانه و نظارت دقیق، تمام‌عیار و ایستادگی همراه با مقاومت شورای نگهبان شما حساب کنید اگر این مجموعه را در کشور نداشتیم چه بر سر کشور می‌آمد و چه کسانی در این کشور حاکم می‌شدند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به رنج‌ها و خون دل‌های بسیاری که اعضای شورای نگهبان برای انجام صحیح این رسالت عظیم می‌کشند و می‌خورند تصریح کرد: افرادی که برای تایید صلاحیت به این مرجع معرفی می‌شوند در ابتدا و قبل از رسیدن به مسند قدرت خود را یک جور نشان می‌دهند و حرف‌هایی می‌زنند و سوابق دیگری دارند اما وقتی آمدند و در مسند قرار گرفتند به کل تغییر می‌کنند و جور دیگر می‌شوند که در این تغییر و رنگ عوض‌کردن دیگر شورای نگهبان و این فیلتر مقصر نیست بلکه آدم‌ها مقصر هستند.

حجت الاسلا‌م‌ و المسلمین‌نکونام تاکید کرد: انتظار این است که افراد بعد از آن که صلاحیت‌شان از سوی شورای نگهبان تایید و از سوی مردم انتخاب و در مسند قرار گرفتند بکوشند همان فردی باشند که از اول خود را نشان دادند اما متأسفانه اقتضاء مقام، پول، موقعیت‌های دنیوی و فقدان و یا سستی ایمان همین افرادی را که از فیلترها گذشته‌اند و تمام ملاحظات نسبت به آن‌ها صورت گرفته به یک بار رنگ عوض می‌کنند و جور دیگر سخن می‌گویند و ضایعاتی را برای کشور به وجود می‌آورند که حقیقتا این مسائل را دیگر نمی‌توان به حساب فیلترها گذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌ها و اقدامات برای اصلاح قانون انتخابات که کمک بزرگی به این مجموعه متعهد خواهد بود تاکیدکرد: البته در تایید صلاحیت‌ها نیز فیلترها باید به معنای واقعی کلمه فیلتر باشند و از کوله‌بار تجربیات سال‌های گذشته این مجموعه در رفع نواقص و مشکلات باید بهره برد و ضعف‌ها را باید به قوت تبدیل کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر این که اعضای شورای نگهبان واقعا باید به خاطر حضور در این مجموعه بر خود ببالند تصریح کرد: به لطف الهی این مجموعه از انسان‌های قدر و قوی شکل گرفته که در رأس این مجموعه نیز چهره مقاوم، پرتلاش، عالم مجاهد و واقعا ایثارگر و بصیر حضرت آیت الله جنتی قرار دارد که حقاً و انصافاً امید و پشتوانه‌ی قوی در این مجموعه هستند.

امام جمعه شهرکرد خطاب به همه عوامل و دست‌اندرکاران شورای نگهبان تاکیدکرد: کارتان را قدر بدانید چرا که نقش عظیمی را در راستای خدمت‌گذاری و صیانت از نظام و انقلاب‌اسلامی انجام می‌دهید.

حجت الاسلا‌م و المسلمین‌نکونام در پایان خاطرنشان کرد: از سم‌پاشی‌ها، سنگ‌اندازی‌ها و حرف و حدیث‌ها هیچ هراس نداشته باشند چرا که اقتضای این چنین جایگاه‌هایی سنگ‌اندازی و تخریب است اما شما بکوشید با اتکاء به خدا و إراده قوی و عزم راسخ و استفاده از تجربیات گذشته بر سلامت، دقت، نظارت دقیق بر کارتان بیفزاید تا سالم‌ترین افراد از فیلتر این مجموعه عبور کنند و نظام به دست اهلان باشد و از نااهلان مصون بماند.

جانشین معاون اجرائی و امور انتخابات شورای نگهبان، محمدرضا میر شمسی نیز در در این آئین گفت: کار نظارت، کار سخت و پیچیده‌ای است که بحمدالله از ابتدای تأسیس این نهاد تمامی دست اندرکاران با دقت و تقوای الهی مشغول به خدمت بوده و در این مسیر وامدار هیچ شخص، جناح و گروهی نبودند.

وی افزود: امیدواریم هستیم با عنایات خداوند متعال انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ را هم با صحت و سلامت برگزار کرده و در این آزمون سرنوشت ساز همانند دوره های قبل سرافرازانه پایه های حکومت دینی و مردم سالاری دینی را به رخ جهانیان کشانده و ثابت کنیم جمهوری اسلامی ایران کشوری قدرتمند و در کمال دموکراسی انتخاباتی پرشور و حداکثری را برگزار می کند.

جانشین اجرائی و امور انتخابات شورای نگهبان در ادامه این جلسه از خدمات ۱۴ ساله آقای حبیب الله شکوهی قهفرخی تجلیل و وی را یکی از نیروهای مومن، انقلابی و متعهد نام برد و افزود:امیدواریم بتوانیم بعد از جناب آقای شکوهی این روند با قوت و قدرت ادامه یابد چرا که دفتر هئیت نظارت مرکزی شورای نگهبان یکی از دفاتر فعال و پرکار این نهاد انقلابی بوده است.

در پایان این جلسه از خدمات 14ساله حبیب الله شکوهی تقدیر وتشکر بعمل آمد و حبیب نیکخو به عنوان سرپرست جدید دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در استان چهارمحال‌و‌بختیاری معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *