شکست سنگین داعش در حمله به کرکوک + عکس(۱۸+)

خانه / دسته‌بندی نشده / شکست سنگین داعش در حمله به کرکوک + عکس(۱۸+)

شکست سنگین داعش در حمله به کرکوک + عکس(۱۸+)

تکفیری‌های داعش از بامداد جمعه از سه محور در جنوب کرکوک به سمت این منطقه که از سال‌ها پیش محل منازعه میان کرد‌ها و دولت مرکزی بر سر انضمام آن به منطقه اقلیم کردستان عراق بوده است، خیز برداشتند.

گروه تروریستی داعش حمله خود به این منطقه را با دو انفجار نسبتا شدید در مقابل هتل «قصر کرکوک» با یک خودرو بمب گذاری شده و نیز انفجار بازداشتگاه این شهر آغاز کرد.

برخی گزارش‌های ضد و نقیض از اشغال چند روستا توسط داعش در جنوب این منطقه حکایت دارد، با این حال منابع می‌گویند، نیروهای پیشمرگان کرد، نیروهای امنیتی و ارتش عراق، توانسته‌اند هجوم این گروه به سمت مرکز استان را متوقف کنند.

یک منبع آگاه دربیمارستان عمومی الحوجه عراق اعلام کرد که در جریان درگیری‌های نیروهای پیشمرگه با تروریست‌های داعش در جنوب استان کرکوک، ۱۰۳ داعشی کشته و ۱۴۰ نفر دیگر زخمی شدند. 

همچنین فرماندهی کل نیروهای مسلح در اقلیم کردستان عراق جمعه از ناکام گذاشتن حملات داعش به جنوب کرکوک پس از یک ساعت و نیم درگیری خبر داد و تاکید کرد به این جنایتکار‌ها اجازه پیشروی نمی‌دهیم.

از سوی دیگر یک مقام نظامی عراق اعلام کرد در جریان درگیری‌های امروز ۶ نیروی پیشمرگ و از جمله «شیرکو فاتح شوانی» فرمانده تیپ پیشمرگه کشته و ۴۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

سرلشکر کوسرت رسول علی معاون فرمانده کل نیروهای مسلح کردستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد کرد متاسفانه، بامداد جمعه عناصر داعش در عملیات خود توانستند به برخی مناطق در جنوب کرکوک تسلط یابند، اما نیروهای پیشمرگه به این حملات واکنش نشان دادند و ظرف یک ساعت و نیم همه حملات این گروه را با شکست مواجه کردند.

در این بیانیه تاکید شد که در این درگیری‌های ده‌ها جسد تروریست‌ها بر زمین ماند و شماری از نیروهای پیشمرگ نیز کشته یا زخمی شدند.

منبع امنیتی عراق حملات گسترده جدید داعش به کرکوک را شدید‌ترین حمله نظامی این گروه تکفیری به استان نفت خیز کرکوک از اوایل ژوئن گذشته دانست که تروریست‌های داعش به مناطق زیادی از شمال و شمال شرق عراق حمله کردند و بخش‌های زیادی از استان‌های نینوا، صلاح الدین، دیاله و نیز کرکوک را تحت اشغال خود درآوردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *