شکل گیری چندین موسسه با هدف براندازی نظام

خانه / مطالب و رویدادها / شکل گیری چندین موسسه با هدف براندازی نظام

شکل گیری چندین موسسه با هدف براندازی نظام – براندازی اصل نظام ، حرف اوّل و آخر دشمن – قسمت دوم

خانه آزادی

12-  همه عناصر اصلی موسسه خانه آزادی صهیونیست هستند و از چند سال پیش با بودجه 15 میلیون یورویی هلند یک وب‎سایت (مجله اینترنتی) به نام «گذار» به زبان فارسی منتشر کردند. گردانندگان بخش فارسی این موسسه افرادی همچون ساسان قهرمانی ، فرج سرکوهی ، عباس معروفی ، فاطمه حقیقت جو وهمسرش محمد تهوری ، مجید محمدی، علی افشاری و محسن سازگارا و نیک آهنگ کوثر هستند.  چند ماه قبل از انتخابات خانه آزادی دستورالعمل آموزشی را در وب‌سایت «گذار» منتشر نمود که مبارزه مسالمت‌آمیز با 50 نکته اساسی را آموزش می داد و به واقع آموزش انقلاب رنگی بود. این موسسه ارتباط بسیار نزدیکی با CIA دارد. فعالیت چهار ساله وب‌سایت «گذار» وابسته به این بنیاد و تلاش جهت شکل‎دهی رویکردهای رسانه ای مهم ترین فاکتور‌های عملکرد این مرکز علیه ایران است. (گزارش کمیسیون اصل 90)

13- دانیل کالینگرت (Daniel Calingaert) عضو رسمی سازمان سیا و معاون مدیریت برنامه های خانه آزادی؛ وی ضمن تأکید بر موفقیت‌آمیز بودن شیوه‌های سیا در انقلاب‌های مخملی اروپای شرقی و اطراف روسیه با محوریت انتخابات، از لزوم تضعیف شورای نگهبان در ایران و لزوم ارتباط ناظران احزاب مخالف و گروه‌ها در ایران با ناظران و رسانه‌های بین‌المللی برای جلب توجه افکار عمومی به انتخابات ایران سخن می‌گوید.

صندوق اعانه ملی برای دموکراسی

14-  صندوق اعانه ملی برای دموکراسی ( N.E.D ) : 90% بودجه این صندوق از کنگره آمریکا تأمین می‎شود. این موسسه بودجه موسساتی همچون بنیاد برومند، مشارکت آموزشی زنان، نایک، موسسه دموکرات ملی، موسسه جمهوری خواه ملی N.R.I را تأمین می‎کند که تمامی این موسسات در گزارش معاون خارجی وزارت اطلاعات به طور مجزا نام برده شده‎اند.  از جمله افرادی که به عنوان محقق میهمان به این صندوق دعوت شده‎اند می‎توان به‎ هاله اسفندیاری، لادن برومند، رامین جهانبگلو، سیامک نمازی، حسین بشیریه، علی افشار، منوچهر محمدی، مهناز افخمی، تریتا پارسی و مهرانگیز کار اشاره نمود. به اذعان بسیاری از تحلیلگران غربی نقش اصلی بنیاد N.E.D در پروژه تلاش جهت انقلاب رنگین در ایران در بعد سرمایه‎گذاری های مالی‎‌اش است.  (گزارش کمیسیون اصل 90)

موسسه بروکینگز

15-  کنت پولاک کارشناس علوم سیاسی و روابط بین‎المللی از جمله افرادی است که روی مسائل ایران تمرکز دارد. پولاک با تألیف کتابی سعی کرده براندازی نرم در ایران را توجیه کند و اثبات کند که چرا جمهوری اسلامی تهدیدی برای منافع آمریکا در منطقه است و مرکز سابان وابسته به بروکینگر گزارش 164 صفحه ای تحت عنوان «کدام میسر به سمت ایران»؟ منتشر کرد که در آن جنگ نرم بهترین گزینه برای براندازی جمهوری اسلامی ایران معرفی شده بود. تنها دو روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این سند 164 صفحه‎ای اقسام متعدد روش‎های براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران به تفصیل بیان شد. میتوان ادعا کرد منسجم ترین و نزدیک‎ترین رویکرد به آنچه در ایران رخ داد همین محصول 2009 بنیاد بروکینگز است.

تربیت نیرو در مسیر براندازی

16- در نیمه اسفندماه سال 89 کاندولیزا رایس از فرایند تربیت نیرو در ایران رازگشایی کرد: « در همین ارتباط به واسطه موسسه ملی دموکراسی آمریکا تاکنون توانسته‎ایم هزاران فعال را آموزش دهیم. ما تاکنون به اشکال بسیار مختلف در بحث آموزش، سرمایه‎گذاری کرده‎ایم تا یک لایه‎ی اجتماعی از لحاظ فکری سکولار را در عرصه‎های بین‎المللی رشد و پرورش دهیم». او در ادامه افزود: «نیروهای سکولار ایران قوی‎تر از گذشته شده‎اند از این رو ما دیگر نباید به قیاس‎های اشتباه بسنده و تکیه کنیم».(گزارش کمیسیون اصل 90)

17-  مرکز اطلاع رسانی اطلاعات و تروریسم وابسته به موساد از دیگر موسسات پیگیر تحولات و اخبار ‌پس از انتخابات ایران بود که گزارش آن را در قالب جزواتی (به نام ‌Spot light on iran‌) منتشر می کرد. این ‌موسسه در گزارش راهبردی خود در 28 خرداد ماه 88، با مناسب دانستن فرصت پیش آمده در ایران ‌راهکارهایی جهت تشدید ناآرامی در ایران ارائه می‌کندکه بخشی از راهکارهای فوق در تاریخ 30 خرداد 88 ‌در سایت همدمی تحت عنوان« سران اسرائیل از خیزش مردمی در ایران حمایت کرده» منتشر شد.(گزارش کمیسیون اصل 90)

موسسه ممری

18- یک جاسوس بازداشت شده که با هدف ایفای نقش در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری به ایران بازگشته بود، می‌گوید: «در سفری که به اسرائیل داشتم با موسسه‌ای به‌نام مِمری آشنا شدم که متعلق به کشور آمریکاست ولی در اسرائیل مستقر می‌باشد و کارش در زمینه مطالعات رسانه‌ای خاورمیانه است. تلاش این موسسه مبارزه با فعالیت‌های ضداسرائیلی است که در دیگر کشورها صورت می‌گیرد. این موسسه پروژه‌ای را دنبال می‌کند که هدف آن حمایت از اصلاح‌طلبان دنیای اسلام از جمله ایران است. مسئول این پروژه یکی از افسران قدیمی اطلاعات ارتش اسرائیل است که من با او دیداری داشتم. او در این دیدار به من گفت: هدف ما این است که تفکراتی مانند تفکرات عبدالکریم سروش را درایران پرورش و ترویج دهیم».(کیفرخواست دادگاه اول)

موسسه هیووس

19- اعترافات جاسوس: «یکی دیگر از مؤسسات فعال در حوزه ایران مؤسسه هلندی هیووس است که من ملاقات‌هایی هم با مسئولین این مؤسسه داشتم. این مؤسسه ارتباط خوبی با مؤسسات وNGOهای داخل ایران دارد و حتی مبلغ 10 میلیون یورو در پایان ریاست جمهوری خاتمی در ایران هزینه کرده که بیشتر آن به جنبش زنان داده شده است. مؤسسه هیووس بودجه خود را از طریق رشوه از شرکت‌های نفتی هلندی که می‌خواهند از پرداخت مالیات فرار کنند، به دست می‌آورد». (کیفرخواست دادگاه اول)

20- از طریق بنیاد هیووس با گروه رسانه گویا با اعتبار بیش از 300 هزار یورو یعنی شاید بالای 400 میلیون تومان برای راه‌اندازی یک شبکه ماهواره تلویزیونی و وب سایت منتقد نظام اقدام کردند (تاجبخش)

21- مؤسسه هیووس هلندی است بین 4-3 سال 2003 تا 2006 با بیش از 9 پروژه مستقیماً و رسماً با NGOهای ایرانی همکاری داشتند و حمایت مالی کردند که در مقدمه ‌این سند، انتقاد مستقیم از غیرانسانی بودن، از غیرآزاد بودن، از مجرمانه بودن جمهوری اسلامی به‌عنوان توجیه ‌اجرای این برنامه آمده و این قسمت سند قسمتی است که درواقع هیووس در ایران که این‌جا به‌طور مستقیم به چند نمونه ‌از این حمایت‌های سازمان‌های غیردولتی در راستای تحقق دموکراسی غربی و لیبرالیسم و تحقق حقوق بشر غربی در ایران حرکت می‌کند(تاجبخش)

موسسه هوفر

22- موسسه‌ای به‌نام«هوفر» که زیر نظر دانشگاه استن فورد و در زمان جنگ سرد تشکیل شده است. این موسسه پروژه‌ای به‌نام «دموکراسی در ایران» را در دستور کار قرار داده که زیر نظر سه عنصر امنیتی به‌نام‌های: عباس میلانی، لِری دایمِند و مایکل مک فور اداره می‌شود. پروژه دموکراسی در ایران پیرامون فرهنگ عامه مردم ایران مانند موسیقی، وبلاگ ها و مسائل جنسی کار می‌کند. بخش دانشجویی این مؤسسه بسیار فعال است و افرادی مانند خانم حقیقت‌جو، آرش نراقی(از حلقه کیان و نزدیک به سروش) در کنفرانس‌های آنها سخنرانی می‌کنند.

     در داخل ایران نیز افرادی که به حزب کارگزاران سازندگی نزدیک هستند با این موسسه همکاری دارند. به‌طور نمونه عطریانفر در هر مجله یا روزنامه‌ای که کار می‌کند، با عباس میلانی تحت پوشش یک تاریخ‌نگار مصاحبه می‌کند. اهمیت عباس میلانی برای «سیا» از رضا پهلوی هم بیشتر است زیرا او با اصلاح‌طلبان رابطه خوبی دارد و حتی تمام هزینه‌های مالی اکبر گنجی در خارج از کشور را نیز او تأمین می‌کند.(اعترافات یک جاسوس بازداشت شده)

… ادامه دارد.

پایگاه اطّلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *