شیخ الازهر | کمربند انفجاری راه نشر اسلام نیست

خانه / مطالب و رویدادها / شیخ الازهر | کمربند انفجاری راه نشر اسلام نیست

شیخ الازهر گفت: سهل انگاری و تنبلی حاکمان اسلامی در محکوم کردن قاطع تروریست ها باعث شده بیماری واگیر دار افراط گرایی در میان جوانان ما شایع شود.

تِروریسم یا تروریزم که در فارسی از آن با عنوان وحشت‌افکنی،دهشت‌افکنی یا هراس‌افکنی نام برده شده‌است، به استفاده از خشونت و یا تهدید به استفاده از خشونت برای دستیابی به اهداف سیاسی، مذهبی، و یا ایدئولوژیکی گفته می‌شود. در روزگار مدرن، تروریسم یکی‌ از‌ عوامل‌‌‌ اصلی تهدید جامعه به شمار می‌رود و طبق‌‌ قوانین ضد تروریسم در اکثر کشور‌های دنیا توسط سیستم قضایی جرم به حساب می‌آید.‌‌ همچنین چنانچه در جنگی علیه غیر جنگجویان مانند شهروندان عادی، نیروهای بی‌طرف، ویا اسیران جنگی بکار گرفته شده باشد جنایت جنگی به حساب می‌آید.

روز گذشته کنفرانسی با عنوان “مغردون” با موضوع فعالیت تروریست های افراطی در فضای مجازی و ضرورت مقابله با آنها در عربستان برگزار شد تا نظام عربستان که از اصلی ترین حامیان مالی و تسلیحاتی و رسانه ای تروریسم در منطقه است بتواند از این طریق چهره خونبار خود را تطهیر کند.

این کنفرانس به طور ویژه همزمان شد با حضور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در عربستان و انعقاد قرار داد 110 میلیارد دلاری تسلیحاتی میان آمریکا و عربستان که گواه دیگری بر جنگ افروزی عربستان و تمیل حاکمان افراط گرای این کشور برای متنشنج کردن اوضاع منطقه است.

اما شیخ الازهر که از سخنرانان این کنفرانس بود در سخنان خود از جوانان جهان اسلام خواست در برابر افکار تخریبی و تکفیری بایستند و افزود: بدانید که افراطی ها و تروریستها باعث جدایی مردم از دین و کسانی هستند که برای تخریب کشورها تلاش می کنندو تاریخ آنها را لعن و نفرین خواهد کرد.

وی افزود: تروریست های افراطی می روند و کشورهای ما همواره شاهد انحراف آنها خواهد بود.

شیخ الازهر ادامه داد: بدانید که راه نشر اسلام را قرآن کریم مشخص کرده که همان حکمت و موعظه نیکو و گفتگوی نرم و همراه با مدارا است نه با کمربندهای و خودروهای انفجاری!

وی همچنین خطاب به سران نشست کشورهای اسلایم با آمریکا گفت: از شما انتظار داریم تصمیماتی بگیرید که منجر به از بین رفتن و نابودی تروریست و منابع آنها و متوقف شدن خونریزی و بازی با امنیت و مقدرات کشورها بشود تا تمام مردم بتوانند در امنیت و رفاه زندگی کنند.

احمد الطیب خاطرنشان کرد: فلسطین همچنان اولین مساله عرب ها و مسلمانان است و ما انتظار داریم موضعی عادلانه برای تحقق امنیت و صلح و ثبات برای ملت مظلوم فلسطین اتخاذ شود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: تررویسم چهره ای وحشی از اسلام را به جهان عرضه کرده که تاریخ اسلام چنین چهره ای را از خود سراغ ندارد و برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی نیز در این میان برای ارائه چهره ای زشت و کریه از دین مورد سوء استفاده واقع شده اند.

وی افزود: این روزها موجی از افکار نفرت آمیز وارد اذهان برخی جوانان مسلمان فریب خورده شده تا افراط گراها از آنها برای اجرای نقشه های پلید خود سوء استفاده کنند.

شیخ الازهر در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی مفاهیم غلط و اشتباه در متون درسی و سیستم آموزشی اسلامی گفت: برخی افراد از این روزنه ها و نقاط ضعف برای فریب دادن جوانان ما استفاده می کنند و متاسفانه از این طریق به راحتی به هدف خود می رسند.

وی ادامه داد: گروه های گمراه تروریست از برخی آیات قرآن و تاویل های انحرافی و نظریات فقهی نیز برای رسیدن به اهداف خود و تکفیر مسلمانان سوء استفاده می کنند و علاوه بر این از تکنولوژی نیز برای ترویج افکار مسموم خود بهره می برند و امروز تمام اقدامات اشتباه و غلط تروریست های افراطی و سهل انگاری و تنبلی حاکمان اسلامی در محکوم کردن قاطع تروریست ها باعث شده این بیماری واگیر دار در میان جوانان ما شایع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *