صلوات خاصه امام محمد تقی الجواد(علیه السلام)

خانه / پیشنهاد ویژه / صلوات خاصه امام محمد تقی الجواد(علیه السلام)

صلواتی عارفانه از شیخ اکبر، محی الدین ابن عربی بر حضرت جواد(علیه السلام)

همواره عارفان اسلامی با سوز عارفانه خود و توام با ریاضتها و سلوک عملی خویش، با حفظ دستورات و مناسک شریعت از ره طریقت عبور کرده و به کنه حقیقت رسیده‌اند. سیر از شریعت به حقیقت در میان عرفای اسلامی غالبا با توسل به ائمه اطهار(علیهم الاسلام) توام بوده و ائمه شیعه تحت عنوان انسان کامل به عنوان راهنمای طریق سلوک این عارفان محسوب می‌شوند.

یکی از این عارفان بزرگ که در سنت اسلامی از او به نام شیخ اکبر یاد می‌شود و در قله عرفان اسلامی قرار دارد از جانب برخی جریانات ضد عرفانی مورد حملات بعضا غیر عالمانه و غیر منصفانه‌ای قرار گرفته است. ابن عربی(شیخ اکبر) بارها در کتب خود ارادتش را نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت اثبات کرده است. در این بین و به مناسبت شهادت امام جواد(علیه السلام) صلواتی از این عارف بزرگ خطاب به حضرت امام محمد تقی(علیه السلام) آورده شده است.

【 صَلَواتُ اللهِ و ملائِکتِه و حَمَلةِ عَرشِهِ و جَمیعِ خَلقِه مِنْ أرضِهِ و سَمائِهِ عَلی بابِ اللهِ المَفتوحِ و کتابِهِ المَشروحِ ، ماهیَّةِ الماهِیّاتِ ،مُطلَقِ المُقَیَّداتِ ، سِرِّ السِّریّات المَوجودِ فی ظِلِّ اللهِ المَمدود ،المُنطَبِعِ فی مِرآتِ العِرفانِ ، المُنقَطِعِ مِن نَیلِهِ حَبلِ الوُجدانِ ، غَوّاصِ بَحرِ القِدَم ، مَهبِط الفَضلِ و الکَرَمِ ، حامِلِ سِرِّ الرَّسولِ ، مُهَندِس الأرواحِ و العُقولِ ، ادیبِ مَعلَمَةِ الأسماء و الشُّئون ، قَهرَمانِ الکافِ و النّونِ ، غایةِ الظُهورِ و الإیجاد ، مُحَمَّدِ بنِ علیٍّ الجواد ، علیهِ الصَّلوةُ و السَّلام.】

منبع: رساله مناقب (صلوات بر چهارده معصوم) ابن عربی، فراز یازدهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *