صیانت از آراء مردم شعار آغازگران فتنه 88 است

خانه / استان ها / صیانت از آراء مردم شعار آغازگران فتنه 88 است

 حجت الاسلام والمسلمین نکونام، تأکید کرد: اگر امروز از فتنه 88 سخن می گوییم برای آن است که می‌خواهیم این حادثه برای جامعه عبرت باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛نشست مردمی بزرگداشت حماسه 9 دی‌ماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی در این نشست با اشاره به آغاز ولایت و امامت حضرت ولی عصر(عج) اظهارکرد: اگر می خواهیم دست امام عصر(عج) در دوران غیبت بر سر همه ما و امت اسلامی باشد و از برکات وجودی و عنایت های خاصه‌ی ایشان بهره‌مند شویم، باید با گریه، اشک و ناله‌های نیمه شب از ایشان استمداد و درخواست کمک و عنایت داشته باشیم.

امام جمعه شهرکرد افزود: حضرت ولی عصر(عج) در حال حاضر در اوج دغدغه و نگرانی به سر می برند و نظاره گر فجایعی که امروز در جهان در حال‌ رخ دادن است، هستند و قطعا دل و قلب ایشان بیش از دیگران از دیدن کشتار شیعیان نیجریه، مردم مظلوم یمن، فلسطین ، عراق، سوریه و کسانی که در مسیر اسلام و ارزش ها مقاومت می کند به درد آمده است؛ لذا خدا را به درد دل آن بزگوار قسم بدهیم که دست عنایت آن بزرگوار را بر سر ملت ایران و ملت های مظلوم قرار بدهد تا بتوانیم با ایستادگی و مقاومت، دشمنی‌ها و فتنه‌ها را یکی پس از دیگر پشت سربگذاریم و دچار غفلت نشویم که گمراهی بزرگترین خطر است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه، حق مداری و روی حق ایستادن را انتظار خدای متعال از یک انسان مسلمان بیان کرد و گفت:خدای متعال انسان را برای حاکم کردن حق آفریده و مسیری جز حق برای انسان معین نکرده است و برای شناخت و رسیدن به این حق نیز ابزار روشنی همچون عقل، فطرت، قرآن، پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم  و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام  را برای انسان قرار داده است تا به واسطه‌ی همه این ها بر روی حق پافشاری و ایستادگی کند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه هر آن چه غیر از حق در این عالم باطل و محو شدنی است تصریح کرد: انسان برای یک راه آفریده شده است و یک راه بیشتر برای رسیدن به سعادت، کمال و عاقبت بخیری در دنیا و آخرت ندارد و آن هم راه حق و حقیت است که اگر انسان‌ها از این راه منحرف شوند قطعا باید بدانند که در تاریکی هستند و در راه حقیقی قرار ندارند.

امام جمعه شهرکرد افزود: انسان باید نسبت به راه حق و این که در این نور و راه روشن و سعادت آفرین قرار گرفته باشد، باید حساس و دغدغه‌مند باشد و مراقب باشد که مبادا خدایی نخواسته با توجیه‌ها و بهانه‌تراشی‌ها به باطل لباس حق بپوشاند اما در تاریکی باشد؛ تصور کند که در نور حرکت می کند اما در انواع گمراهی و ظلمت‌ها باشد که جدا شدن از مسیر حق قطعا گمراهی و تاریکی است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه دست‌یابی و رسیدن به راه حق با سختی‌هایی همراه است گفت: قطعا رسیدن به حق و درک واقعیت‌ها سختی بر جان خریدن، جهاد اکبر و اصغر انجام دادن و تلاش و مجاهدت و ایستادگی کردن می خواهد و کار آسانی نیست اما اگر انسان در راه رسیده به حق مصمم و مقاوم باشد قطعا خدا او را پشتیبانی و حمایت خواهد کرد و راه برای او آسان خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه حق و حق مداری تنها در یک زمان، مکان و شرایط خاص خلاصه نمی شود تصریح کرد: حق یک رود جاری و حقیقتی سیال در عالم است که در همه مقاطع و عرصه‌ها نیز یار، همراه و دنباله رو می‌طلبد و برای او هیچ تفاوتی نمی کند که چه حکومتی و با چه نگرشی می‌خواهد برروی کار باشد چرا که حق همیشه ساری و جاری است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره شرایط بسیارحساس و ویژه امروز دنیای بشری گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت امام خمینی (ره)، شهدا و مردم مقاوم و جهادگر پرچم حق را برافراشته کرده است که البته بالا نگه داشتن این پرچم برای انسان های توخالی، گرفتار در این وادی و آن وادی و ضعیف که از یک عربده دشمن و قطعنامه های شورای امنیت و سازمان ملل و بسته شدن دریچه ورود فلان کالا و بلوکه شدن پول های کشور در آن طرف مرزها و تحریم می‌لرزند، کار سختی است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: اما در مقابل برافراشته نگه داشتن این پرچم برای انسان‌های مقاوم و مستحکم که دل و درون آن ها از حق مملو شده است و هیچ باکی از قدرت های به ظاهر قدرتمند اما پوشالی و عربده کشی ها و جولان دادن های آن‌ها ندارند کار آسانی است و نه تنها هیچ چیز بر روی آن اثر نمی گذارد و تردیدی در وجود آن ها ایجاد نمی کند بلکه محکم و مقاوم از حق و حقیقت دفاع می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، نهم دی ماه را یکی از نمونه‌های بارز حق مداری ملت ایران و فتنه 88 و فتنه گران را یکی از نمونه های بارز از زیرپاگذاشتن حق و کنار رفتن پرده باطل و ظلمتی که در جامعه خودنمایی و جلوه گری می‌کرد یاد کرد و گفت: فتنه 88 نَه اولین فتنه دشمن است و نه آخرین فتنه؛ نه فتنه ای بود که از او پیچیده تر وجود نداشت و نه فتنه ای بود که بتواند همه اهداف خود را عملی کند و ما هم اگر امروز از فتنه 88 سخن می گوییم و یاد می کنیم برای آن است که می‌خواهیم این حادثه برای جامعه عبرت باشد و مدام این واقعیت و حقیقت در جامعه مورد توجه و تذکر قرار بگیرد.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه دشمنی دشمنان با ملت ایران تمام نشده و نخواهد شد تصریح کرد:روز به روز درصد پیچیدگی ها و فتنه افکنی های دشمنان علیه انقلاب اسلامی با رنگ و لعاب هایی که به آن ها داده می شود، بیشتر و ابعاد گسترده‌تری به مراتب خطرناک تر از فتنه 88 به خود می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در بخش دیگری از سخنان به تشریح ابعاد مختلف فتنه 88 پرداخت و خاطرنشان کرد:فتنه 88 ابعاد مختلفی همچون قبل از انتخابات، حین برگزاری انتخابات و بعد از اعلام نتایج و آرائ انتخابات را با خود به دنبال داشت که در برنامه ریزی و هدف گذاری های قبل از برگزاری انتخابات، دشمنان و فتنه گران داخلی و خارجی به دنبال آن بودند که به جامعه القاء کند که تقلب بزرگ در راه است و آراء مردم مخدوش می‌شود و به این وسیله در جامعه تزلزل و تردید ایجاد کردند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری انتخابات سال 88 و در حالی که هنوز آراء شمارش و برنده انتخابات مشخص نشده بود خودشان را پیروز معرفی کردند و فتنه از اینجا شروع شد و بعد هم به تظاهرات‌های خیابانی، بی‌قانونی، بی‌انصافی و بی‌منطقی کشیده شد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به برگزاری دو انتخابات سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه، به سردادن شعار «صیانت از آراء مردم» توسط برخی از همان آغازگران فتنه سال 88 اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی از همان عواملی که فتنه 88 را در کشور رقم زدند، امروز نیز بار دیگر به میدان آمده اند و با بیان حرف‌های بی‌پایه و اساس، که باید از آراء مردم صیانت شود که مبادا تقلبی صورت نگیرد و انتخابات مخدوش نشود، می‌کوشند در جامعه تردید و تزلزل ایجاد کنند و آغازگر یک مسئله و جریان دیگری باشند.

امام جمعه شهرکرد گفت: مردم ما حوادث سال 88 را هوشمندانه و دقیق رصد کردند و سعه صدر نشان دادند که شاید بتوانند این قضیه را منطقی حل کنند اما با رخ دادن حادثه روز عاشورا، چهره‌ی ضد ارزشی، وابستگی تمام عیار به بیگانه، نامسلمان بودن، ضد امام وخط رهبری حرکت کردن فتنه گران، چشم باز مردم بازتر و هوشیارتر شد و به یک باره بیداری به ملت به اوج خود رسید و نهم دی ماه آفریده شد.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با تاکید بر اینکه در انتخابات پیش رو هم با انواع این گونه فتنه ها در قالب و شکل و رنگ و لعاب دیگری مواجه هستیم تصریح کرد: فتنه هست و فتنه گران هم همیشه هستند و کار خودشان را انجام می دهند ولی این ما هستیم که باید با حق مداری و استقامت و ایستادگی خودمان بر حق جلوی نفوذ و فتنه افکنی دشمن را بگیریم لذا در این جهت مسئولیت ما بسیار سنگین است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را یکی از راه های نفوذ دشمن به درون کشور خواند و تصریح کرد: دشمن می خواهد آدم هایی را به مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بفرستند که با عنوان نماینده مردم اما سست عنصر با افکار و نگاه غربی و دلشان از ایمان و باورهای اعتقادی تهی باشد و ابراز دست آن‌ها باشند و هر نسخه ای که آن ها پیچیدند آن ها را در مجلس عملی کند و انقلاب را استحاله کند.

امام جمعه شهرکرد،اهمیت مجلس خبرگان رهبری را به مراتب بالاتر و حساس تر از مجلس شورای اسلامی دانست و در تبین علت این اهمیت و حساسیت گفت:خبرگان ستون اصلی خیمه انقلاب است و خبرگان هم آن کسی را انتخاب می‌کند که باید مدیریت تمام کشور را برعهده داشته باشد، اعتدال بخشنده به همه دستگاه‌ها و جهت‌دهنده به همه مردم باشد، نقش آفرین در تمام عرصه های انقلاب باشد و محافظت کننده تمام عیار انقلاب باشد و آن به أمر الهی، ولایت فقیه است.

نماینده ولی فقیه در استان، با تاکید بر اینکه درحال حاضر هیچ گونه مشکلی نسبت به جایگاه ولایت فقیه وجود ندارد خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به لطف الهی مدیری لایق و توانمند، جامع و آگاه به تمام أمور، باورمند و حق مدار و اهل تعامل هستند و این ها را ما نمی گوییم بلکه تمام دوست و دشمن و سیاست مداران و نخبگان سیاسی جهان به آن اذعان و اعتراف دارند؛ اما در هر صورت انسان باید احتمالات و نقش آفرینی خبرگان در آینده را در نظر بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، افتادن مجلس خبرگان در دسته بندی ها و بازی گری های سیاسی را خطر عظیم برای انقلاب خواند و گفت: اگرمجلس و دولت و دیگر نهادها دچار آسیب و ضایعه شوند کما این که دولت ها از اول انقلاب تا کنون با چالش ها، ضایعات، آسیب ها و انحراف هایی مواجه بودند، همه‌ی این مشکلات به برکت هدایت ها و کمک های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هدایت و برطرف شده و هیچ اتفاقی برای کشور رخ نداد و نخواهد داد؛ اما اگر خدایی نخواسته خبرگان رهبری در دسته بندی سیاسی و بازیگری های سیاسی بیفتد و مخدوش شود دیگر چه اتفاقی برای انقلاب خواهد افتاد؟ آیا چیزی از انقلاب باقی خواهند ماند؟

نماینده ولی فقیه در استان گفت: اگر خدایی نخواسته خبرگان مخدوش شود و افراد مسامحه گر، کوتاه بیا، کوتاه نگر، سازش کار،وابسته به این جناح و آن جناح، نگاه کننده به دست این و آن و بی تفاوت نسبت به صیانت از جایگاه ولایت فقیه وارد مجلس خبرگان بشود چه بر سر جایگاه ولایت فقیه خواهد آمد؟ قطعا ستون اصلی خیمه انقلاب مخدوش خواهد شد و مخدوش شدن ستون اصلی خیمه انقلاب مساوی با ضربه و آسیب دیدن اصل انقلاب است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *