ضرورت به کارگیری جوانان علاقه‌مند در بحث روایتگری دفاع مقدس

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / ضرورت به کارگیری جوانان علاقه‌مند در بحث روایتگری دفاع مقدس

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: تاکنون 24 هزار و 500 راوی دفاع مقدس و 41 هزار خادم افتخاری برای روایتگری و خادمی کاروان‌های راهیان نور سازماندهی شده‌اند.

 سردار «احمد حق‌طلب» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج در خصوص آموزش دانش‌آموزان به عنوان راوی که ظاهرا موفقیت آمیز هم نبوده، اظهار داشت: ما هیچ وقت دانش‌آموزی به عنوان راوی نداشتیم یعنی به صورت رسمی ما این کار را نکردیم چون جوان‌ترین قشر ما دانشجویان بودند؛ از سوی دیگر تاکیدات مقام معظم رهبری را هم داریم که عنوان کردند از پیشکسوتان دفاع مقدس برای روایتگری استفاده شود.

وی افزود: تاکید ما هم بر استفاده از کسانی است که دفاع مقدس را از نزدیک دیده‌اند تا اینکه شنیده باشند؛ بر این اساس بیشترین راویانی که از آنها استفاده می‌کنیم افرادی هستند که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند، زیرا اثرگذاری روایت این عزیزان بیشتر از کسانی است که روایتگری را بر اساس شنیده‌ها بیان می‌کنند.

سردار حق طلب ادامه داد: اما باید این نکته را هم توجه داشته باشیم که تا چند سال آینده پیشکسوتان دفاع مقدس به لحاظ سنی و جسمی توان روایتگری را نخواهند داشت؛ به همین خاطر می‌بایست از جوانان علاقمند نیز در کنار این افراد استفاده کرد.

وی سپس در خصوص تعداد راویان هم بیان داشت: تاکنون 24 هزار و 500 راوی دفاع مقدس، 41 هزار خادم افتخاری، 76 هزار مدیر کاروان‌های راهیان نور، 26 هزار مبلغ و مبلغه و 200 هزار نفر از کادر انقلاب اسلامی، برای روایتگری و خادمی کاروان‌های راهیان نور سازماندهی و ساماندهی شده‌اند.

منبع: حلقه وصل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *