طبیب‌زاده: در بحث برجام یک مذاکرات محرمانه انجام شده که جزییات آن نیامده است

خانه / گوناگون / طبیب‌زاده: در بحث برجام یک مذاکرات محرمانه انجام شده که جزییات آن نیامده است

خطوط قرمز در توافق نامه هسته‌ای رعایت نشده است

طبیب‌زاده: در بحث برجام یک مذاکرات محرمانه انجام شده که جزییات آن نیامده است
 متاسفانه تحقیق و توسعه کشور به یک کار سمبلیک تبدیل شده است هم چنین براساس برجام مذاکرات محرمانه دیگری صورت گرفته که جزییات آن نیامده است یکی از جزییات این مذاکرات محرمانه آن است که ایران بعد از ده سال اول هیچ گونه اجازه ای در بحث غنی سازی IR۸ ندارد و پس از آن ایران هیچ سانترفیوژی را در اختیار نخواهد داشت.

در تجمع دانشجویان مقابل مجلس بیان شد؛

طبیب زاده: خطوط قرمز در توافق نامه هسته‌ای رعایت نشده است

اطلاع داشتن رئیس مجلس نشان از اطلاع داشتن همه نمایندگان نیست

دیانی: مجلس باید بررسی برجام را جدی تر پیگیری کند

متاسفانه تحقیق و توسعه کشور به یک کار سمبلیک تبدیل شده است هم چنین براساس برجام مذاکرات محرمانه دیگری صورت گرفته که جزییات آن نیامده است یکی از جزییات این مذاکرات محرمانه آن است که ایران بعد از ده سال اول هیچ گونه اجازه ای در بحث غنی سازی IR۸ ندارد و پس از آن ایران هیچ سانترفیوژی را در اختیار نخواهد داشت.

گروه سیاسی-رجانیوز: صبح امروز تجمع اعتراضی جمعی از دانشجویان پیرامون عملکرد مجلس در خصوص بررسی برجام با سخنرانی طبیب زاده ، نماینده مردم تهران در مجلس برگزار شد.

به گزارش رجانیوز به نقل ازفارس، زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در تجمعی دانشجویی که به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در مقابل مجلس و در اعتراض به روند بررسی برجام با عنوان «آزمون بزرگ مجلس» برگزار شد گفت: به اعتقاد ما از خطوط قرمز رهبری تخطی شده است و این توافقنامه باید در دو سنگر قانونی مجلس و شورای عالی امنیت مورد بررسی قرار گیرد و از خطوط قرمز پاسداری شود.

وی افزود: ما تا آخرین قطره خون ایستاده‌ایم و نمی‌گذاریم عزت ملت زیر سوال برود.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: در بحث پاسداری از خطوط قرمز و بررسی برجام اکثریت مجلس باید به فراکسیون اصولگرایان بپیوندند.

وی افزود: برخی از تحریم‌ها در توافقی که صورت گرفته تعلیق شده و برخی‌ها به ۸ تا ۱۰ سال آینده موکول شده و برخی‌ها هم لغو نمی‌شود در صورتی که مقام معظم رهبری فرمودند همه تحریم‌ها باید یکجا لغو شود.

طبیب‌زاده تصریح کرد: در بحث مربوط به pmd اقدامات سوء‌تفاهمی که در توافق وجود دارد مواردی بود که همه جزو خطوط قرمز رهبری است اما می‌بینید همه آن‌ها از سوی دولت پذیرفته شده و این عین عبور از خط قرمز است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمود انرژی اتمی ایران نباید به وضعیت خاصی تبدیل شود اما امروز می‌بینیم بازرسی از مراکز هسته‌ای کشورمان و ورود و خروج کالا به ایران به بهانه همراه داشتن تسلیحات نظامی قرار است انجام شود.

وی تاکید کرد: هم جان کری و هم اوباما اعلام کردند تحریمی را که علیه هیچ کشوری اعمال نکرده ایم علیه ایران اعمال می‌کنیم متاسفانه تحقیق و توسعه به یک کار سمبلیک تبدیل شده است.

طبیب‌زاده ادامه داد: در بحث برجام یک مذاکرات محرمانه انجام شده که جزییات آن نیامده است و یکی از جزییات این است که ایران تا بعد از ۱۰ سال اول اجازه غنی سازی ir۸ را ندارد و بعد از آن هم هیچ سانتریفیوژی را در اختیار نخواهد داشت.

طبیب‌زاده اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ۱۹۰ هزار سو نیاز اولیه نظام است اما این‌ها موافقیت کردند که در طول ۱۵ سال تنها ۲۰ هزار سو غنی سازی داشته باشیم و این عبور از خط قرمز رهبری است.

طبیب‌زاده ادامه داد: ما اجازه تحقیق و توسعه در سایه ‌آمریکا را نمی‌دهیم. رهبری فرمودند باید بده و بستان‌های ما در مذاکرات متوازن باشد اما آنچه که دادیم و گرفتیم متوازن نبوده است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: توافقنامه‌ای که در رابطه با مذاکرات هسته‌ای ارائه شده است به معنای از دست دادن سرمایه ملی است و بی انگیزه کردن دانشمندان ما است.

وی افزود: بحث محدودیت‌های نظامی و موشکی باعث می‌شود حزب الله و مردم یمن فراموش شوند و متاسفانه آقایان پذیرفته‌اند که مردم غزه به فراموشی سپرده شوند.

وی اظهار داشت: آیا این درست است که به هر کشور کوچکی اجازه بازدید از کشتی‌ها و محموله‌های ایران را بدهیم و با این توافقنامه عزت نظام دچار اختلال می‌شود. با اجازه بازرسی محموله‌های صادراتی و وارداتی کشور را نمی‌دهیم.

طبیب‌زاده اضافه کرد: ما نگران عملکرد آمریکا، وفای به عهد و اجرای تعهدات این کشور هستیم و ما برخورد یک جانبه شورای امنیت با مردم یمن را دیده‌ایم و باید دلواپس باشیم.

طبیب‌زاده در ادامه ضمن قدردانی از دانشجویانی که در تجمع شرکت کرده‌اند گفت: شما وارثان انقلاب هستید و در زمان جنگ امثال شما حضور داشتند همان طور که رهبری فرمودند نباید مذاکره کنندگان را متهم به خیانت کنید و علیه کسی صف بندی خیابانی داشته باشید. رهبری فرمودند تبدیل جامعه به دو قطب کار غلطی است.

وی افزود: ما باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم و دغدغه‌ها و نظرات و موارد خلافی را که می‌بینیم با روش‌های درست بیان کنیم.

طبیب‌زاده در خاتمه با بیان اینکه ما تا آخرین قطره خون پای رهبری ایستاده‌ایم گفت: مفاد توافقنامه نه به مردم و نه به مجلس ارائه شده می‌گویند که رئیس مجلس با خبر است آیا اطلاع داشتن رئیس مجلس به معنای با اطلاع بودن همه نمایندگان است.

لازم به ذکر است در ادامه این تجمع شعارهایی مانند مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، هیهات من الذله، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد،  مردم با غیرتیم دلواپس عزتیم توسط دانشجویان فریاد زده شد.

علی عبدی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز در سخنانی انتقادات خود را نسبت به عملکرد مجلس در بررسی برجام اعلام کرد.

میکائیل دیانی دبیر این اتحادیه نیز در سخنان کوتاهی گفت: بررسی برجام باید در مجلس جدی گرفته شود و ۲۹۰ نماینده مانند مدرس نیاز داریم که برجام را بررسی کنند.

همچنین در خاتمه این تجمع دانشجویان پرچم‌های کاغذی آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند و دانشجویان با قرائت دسته جمعی دعای فرج به این تجمع پایان دادند.

دیانی: مجلس بررسی برجام را جدی بگیرد

در پایان این تجمع میکائیل دیانی دبیر کل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه امروز در مجلس ۲۹۰ مدرس می‌خواهیم اظهار داشت: برجام باید در مجلس جدی تر گرفته شود ما ۲۹۰ نماینده در مجلس داریم که باید این برجام را بررسی کنند.

 پایان تجمع دانشجویان مقابل مجلس با آتش زدن پرچم آمریکا

شایان ذکر است؛ در این تجمع شعارهایی نظیر مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، هیهات من الذله، وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد، فردو شده قلب ما، مردم با غیرتیم دلواپس عزتیم سر دادند.

هم چنین در پایان این تجمع دانشجویان پرچم کشور آمریکا را به آتش کشیدند و مراسم را با «دعای فرج» به پایان رساندند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *