طرد خلبان زن اماراتی از خانواده بدلیل بمباران مواضع داعش

خانه / مطالب و رویدادها / طرد خلبان زن اماراتی از خانواده بدلیل بمباران مواضع داعش

حال روزنامه “دیلی‌میل” انگلیس و شبکه خبری فلسطینی “وطن” گزارش می‌دهند که این اقدام خلبان اماراتی با واکنش منفی خانواده او روبه‌رو شده است

در پیامی منتسب به خانواده المنصوری، نخستین خلبان زن جنگنده در امارات، از شرکت این خلبان در حملات علیه گروهک “دولت اسرائیلی عراق و شام” موسوم به “داعش” اعلام برائت شده است. از محتوی پیام برمی‌آید که نگارندگان آن از پیامدهای این اقدام نگرانند.

چندی پیش تصاویری از مریم المنصوری، نخستین زن خلبان جنگنده اهل اماراتی، منتشر شد؛ خلبانی که در قالب مأموریت بین‌المللی علیه داعش مواضع این گروه تروریستی در عراق و سوریه را بمباران می‌کند.

این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی هم دست به دست شدند. همزمان رسانه‌های بین‌المللی و بسیاری از کاربران دنیای مجازی این اقدام مریم المنصوری را ستودند. این خلبان ۳۵ ساله در کامنت‌های کاربران حتی پیشنهاد ازدواج هم گرفت.

حال روزنامه “دیلی‌میل” انگلیس و شبکه خبری فلسطینی “وطن” گزارش می‌دهند که این اقدام خلبان اماراتی با واکنش منفی خانواده او روبه‌رو شده است.

بر این اساس، در پیام بدون امضایی که از قرار معلوم توسط نزدیکان المنصوری تنظیم شده، آمده است: «ما، خانواده منصوری از امارات عربی متحده، بدین وسیله و به صورت علنی نسبت داشتن با فردی به نام مریم المنصوری را تکذیب می‌کنیم – همین‌طور [نسبت با] دیگر شرکت‌کنندگان در حمله خشونت‌آمیز بین‌المللی علیه برادران سوری‌مان را.»

تنظیم‌کنندگان این پیام تصریح کرده‌اند که به “قهرمانان سنی‌مذهبشان در عراق” افتخار می‌کنند.

از ادامه پیام این‌طور برمی‌آید که “خانواده” المنصوری نگران پیامدهای منفی اقدام این خلبان است: «ما از هموطنان خود می‌خواهیم، رفتار فرد موسوم به مریم المنصوری را به پای ما ننویسند».

“دیلی میل” خانواده منصوری را از قبایل پرنفوذ امارات عربی متحده معرفی کرده است. ظاهرا سلطان بن سعید المنصوری، وزیر اقتصاد فعلی امارات، نیز از بستگان این خلبان است.

هنوز مشخص نیست که پیام یادشده واقعا توسط خانواده المنصوری تنظیم شده باشد. این خانواده انتشار چنین پیامی را هنوز به‌طور رسمی تأیید نکرده است. خود مریم المنصوری نیز هنوز به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *