طنین یاری «قاسم‌ابن‌الحسن(ع)» توسط جوانان و نوجوانان عاشورایی در میدان امام حسین(ع)

خانه / چندرسانه ای / عکس / طنین یاری «قاسم‌ابن‌الحسن(ع)» توسط جوانان و نوجوانان عاشورایی در میدان امام حسین(ع)

میدان امام حسین تهران امروز حال و هوای دیگری به خود گرفته است و در هفتمین روز از ماه محرم شاهد حضور خیل عظیم دانش‌آموزان و نوجوانان عزاداری است که به تأسی از حضرت قاسم‌ابن‌الحسن (ع) نوجوان شجاع دشت کربلا، طنین یاری سر دادند و به عزاداری و سوگواری پرداختند.

 دانش‌آموزان عزادار حسینی مناطق مختلف شهر تهران امروز در اجتماع بزرگ خود در میدان امام حسین(ع)، طنین یاری قاسم‌ابن‌الحسن(ع) سر دادند. به گزارش روابط عمومی هیات رزمندگان اسلام، مراسم تجمع عزاداران دانش‌آموز مناطق مختلف شهر تهران با عنوان «احلی من العسل» امروز همزمان با سراسر کشور با حضور جمع کثیری از دانش‌‌آموزان نوجوان و جوان عزادار شهر تهران، مسئولان ومدیران آموزش و پرورش شهر تهران و مسئولان و مدیران ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام در میدان امام حسین (ع) برگزار شد. میدان امام حسین تهران امروز حال و هوای دیگری به خود گرفته است و در هفتمین روز از ماه محرم شاهد حضور خیل عظیم دانش‌آموزان و نوجوانان عزاداری است که به تأسی از حضرت قاسم‌ابن‌الحسن (ع) نوجوان شجاع دشت کربلا، طنین یاری سر دادند و به عزاداری و سوگواری پرداختند. دانش‌آموزان مناطق مختلف تهران با پیشانی‌بندهای منقش به نام مبارک امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) پرچم‌های رنگارنگ به دست گرفته و تن‌پوش‌های سیاه بر تن در نظمی مثال‌زدنی گرداگرد میدان امام حسین (ع) جمع شده بودند. این مراسم با قرائت زیبای قاری نوجوان ابوالفضل امیری آغاز شد و در ادامه فریادهای «یا حسین(ع)» دانش‌آموزان که با بالابردن دست‌ها و بیرق‌های عزا و دست‌نوشته‌های لبیک «یا خامنه‌ای» همراه بود، جلوه خاصی از عزاداری را در این میدان به وجود آورد. محمدسجاد خسروآبادی نوجوان دانش‌آموز نیز مداحی بود که با نوای گرم خود فضای خاصی به مراسم بخشید و در ادامه گروه سرود منطقه 17 همخوانی زیبایی در وصف عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) انجام دادند.

در پایان مراسم نیز جوانان عاشورایی بیانیه‌ای در میثاق با ولایت قرائت کردند.

بیانیه نوجوانان عاشورایی: از حریم ولایت تا پای جان پاسداری می‌کنیم

بیانیه‌ دانش‌آموزان و عزاداران عاشورایی امروز در تجمع (احلی من العسل) و میثاق با ولایت قرائت شد.

طلیعه محرم دروازه‌ای است که ما را به رستاخیز عاشورا می‌خواند، رفتن با پای دل را می‌طلبد تا بتوان به شور و شعور آن حادثه یگانه عالم و عاشقان شیدایی‌اش بیش از پیش نزدیک شد و عاشورا نماد و نمود عاطفه و احساس، بصیرت و معرفت و ایمان و عمل صالح در زندگی بشر است.

آوردگاه کربلا، صف‌آرایی حق با تمام زیبایی‌هایش مقابل شیطان با تمام پستی‌هایش بوده است و ثمره آن درس‌ها و عبرت‌هایی است که نقشه راه را برای عبور از فتنه‌ها و کمینگاه‌های اهل باطل برای همیشه تاریخ پیش‌رو قرار می‌دهد. در ادامه این بیانیه آمده است: «لایوم‌ کیومک یا اباعبدالله» و میدان عملی که پیش روی ماست، پیروزی انقلاب اسلامی، مقاومت 8 ساله در دفاع مقدس و اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران، غلبه بر فتنه 88 با خلق حماسه 9 دی، پیروزی مقاومت حزب‌الله در جنگ 33 روزه، پیروزی مقاومت فلسطین در جنگ 51 روزه غزه، پیروزی ملت سوریه، مقاومت مردم عراق برای بیرون کردن اشغالگران آمریکایی و تکفیری‌های داعش و موج بیداری جهان اسلام علیه استکبار آمریکا، صهیونیزم بین‌الملل که نشان داد «ان‌کید الشیطان کان ضعیفا»، جلوه‌هایی از تأثیر فرهنگ عاشورایی است که معمار بزرگ اسلامی آن را در روزگار ما بر دست گرفت و همه مظلومان و مستضعفان عالم را در جبهه مقابل کفر و استکبار بسیج کرد. بسیج جهان اسلام، بسیج مستضعفان عالم راهبردی عملی، در این رویارویی سرنوشت‌ساز است و استکبار آمریکا و صهیونیزم بین‌الملل برای باقی ماندن در سنگرهای کلیدی مدیریت دنیا در کنار جنگ سخت، نیمه‌سخت و جنگ نرم را هم با بهره‌گیری از هنر و رسانه و امکانات شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی دنبال می‌کنند که در این میان تنها راه پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی در پیروی از مکتب امام حسین (ع) و یاران باوفایش و درس‌های محرم است. نهضت عاشورایی امام حسین (ع) نشان داد که تنها راه غلبه بر ستمگران، غلبه خون بر شمشیر و  غلبه فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) بر اسلام ابوسفیانی و آمریکایی است. این بیانیه در پایان خاطر نشان کرد: ما جوانان عاشورایی با تبعیت از شهدای گرانقدر اسلام عزیر به ویژه الگوپذیری از حضرت قاسم‌ابن‌الحسن(ع) پیمان می‌بندیم که مانند شهید محمد حسین فهمیده و همه فهمیده‌های دفاع مقدس در سنگر علم و ایمان و خودسازی در پاسداری از انقلاب حضرت امام روح‌الله تحت رهبری‌های امام خامنه‌ای مانند گذشته کوشا باشیم و از حریم ولایت تا پای جان پاسداری کنیم و ذره‌ای از عهد و پیمان خود با ولایت کوتاه نیاییم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *