عاقبت عجيب كسي كه حرم امام حسين علیه السلام را گلوله باران كرد

خانه / قرآن و عترت / عترت / ستارگان هدایت / امام حسین (علیه السلام) / عاقبت عجيب كسي كه حرم امام حسين علیه السلام را گلوله باران كرد

اسناد تاريخي نشان مي دهد كه انتفاضه شعبانيه شيعيان عراق در دوم ماه مارس ۱۹۹۱ آغاز شد و به تمام استان هاي عراق كشيده شد و مردم كربلا نيز در اين انتفاضه استقامت و ايستادگي كم نظيري از خود به نمايش گذاشتند و توانستند اين شهر مقدس را از لوث وجود نيروهاي بعثي صدام و مقر هاي حزبي و مؤسسات امنيتي و اطلاعاتي پاكسازي كنند.

صدام حسين در سال 1991 ميلادي (1370 شمسي) به‌منظور برنامه‌ريزي براي حمله به مرقد مطهر امام حسين عليه السلام در كربلا و شيعيان و زوار اين مرقد، با دو پسرش «عدي» و «قصي» و «حسين كامل»، دامادش، در قصر «السجود» عراق تشكيل جلسه داد.عدي، پسر صدام از حسين كامل مي‌خواهد كه تمامي مناطق كربلا را بدون مشورت با صدام هدف قرار دهد و زماني كه حسين كامل در اين رابطه با صدام مشورت مي‌كند، ديكتاتور سابق عراق مي‌گويد
«به گنبدهاي حسين (عليه السلام) حمله‌ور شويد و سرها را تكه تكه كنيد».
حسين كامل از ژنرال «قيس حمزه عبود» حمله به گنبدهاي مرقد امام حسين عليه السلام و حرم حضرت عباس را خواستار مي‌شود و صدام نيز از وي مي‌خواهد كه تمامي زائران اين دو حرم را مورد حمله قرار دهد و حتي كساني را كه در بازداشت نيروهاي امنيتي هستند، در همانجايي كه بازداشت مي‌شوند، اعدام كنند. حسين كامل با يك تانك وابسته به گارد ويژه رياست جمهوري، گنبد امام حسين(عليه السلام) را مورد هدف قرار دهد و پس از اطمينان از انجام وظيفه، صدام را در جريان اين حمله وحشيانه قرار مي‌دهد و صدام نيز به وي وعده تجليل از سوي رژيم حاكم را مي‌دهد.
صحبت هاي «علاء ضياء‌الدين» رئيس بخش موزه آستان مقدس حسيني علیه السلام در كربلاي معلي:
طي پانزده – شانزده روز از مقاومت مردم كربلا در برابر نيروهاي متجاوز صدام، عتبات عاليات پشت و پناه جامعه بودند، در زمينه كمك‌هاي انساني و مداواي مجروحان و كمك‌رساني به آسيب‌ديدگان، هر شخصي نياز مشخصي داشت به عتبات پناه مي‌برد.
در نتيجه هنگام تشديد حملات توپخانه‌اي، بسياري از خانواده‌هايي كه خانه‌هايشان آسيب ديد، به عتبات مقدسه پناه بردند از جمله زنان و كودكان با اين تصور كه عتبات مكان مقدسي است و هيچكس به آن خدشه‌اي وارد نخواهد كرد. ولي متاسفانه توحش رژيم و متجاوزان آن، احترام هيچ چيز حتي حرم را رعايت نكردند و به محض اينكه متوجه شدند خانواده‌ها و زنان و كودكان به عتبات پناه برده‌اند، شروع به گلوله‌باران اماكن مطهر كردند و همانطور كه به شما گفتم، گلوله‌باران بسيار شديد و سنگين بود.
حسين كامل فرمانده عمليات تجاوز به شهر كربلا بود،‌ چرا كه صدام اعتماد زيادي به وي داشت،‌ وي در آستانه ورود به كربلا ايستاد و به رجزخواني پرداخت و با غرور و جسارت گفت كسي نيست كه هماورد وي باشد، او گفت : «من حسين هستم و تو هم حسين هستي»! اما عاقبت او چه شد؟
سبحان‌الله، من در جريان فرار اين فرد به امان اردن حضور داشتم، يعني «حسين كامل» قساوت و سنگدلي صدام و جنايات صدام و سرسختي و قساوت صدام را مي‌دانست ولي با اين وجود، در حقيقت وي در بازگشت به عراق دچار جنون شد و وقتي كه با دختران صدام به اردن فرار كرد، جنون بازگشت وي را فرا گرفت، در حقيقت بركت و لطف امام حسين علیه السلام را شاهد بوديم، كامل نمي‌خواست در صلح زندگي كند، بنابراين برگشت و به دستور صدام به طرز هولناكي كشته شد؛ همان كسي كه براي سيد و مولاي ما امام حسين علیه السلام رجزخواني كرد.
كامل وقتي به اردن پناهنده شد از طرف آمريكايي‌ها صندوق اسرار صدام لقب گرفت.
او در گفتگو با مجله «السفير» لبنان كه در تاريخ ۲۹/۱/۱۹۹۶ صورت گرفت به اين جنايت‌ها اعتراف كرد. وي با وعده‌هاي صدام به عراق بازگشت و به دستور صدام در جمعه ۱۳۷۴/۱۲/۴ كشته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *