عبادت شهید هادی ذوالفقاری بر سر مزار خودش

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / شهدا / دفاع مقدس / عبادت شهید هادی ذوالفقاری بر سر مزار خودش

مادر شهید هادی ذوالفقاری در یادواره این شهید و در میان جمع طلاب حوزه علمیه دارالمبلغین فلسفی به روایت خاطره ای از فرزندش اشاره کرد و گفت: علمای نجف در مراسم چهلم او می‌گفتند شهید ذوالفقاری شجاعت زیادی داشت.

به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ در ایام سالگرد وفات حضرت ام البنین سلام اله علیها و روز بزرگداشت مادران شهدا، یادواره طلبه شهید مدافع حرم هادی ذوالفقاری صبح روز شنبه 12 اسفند ماه 96 در معراج شهدای مرکز برگزار شد. این مراسم با حضور طلاب حوزه عملیه دارالمبلغین فلسفی(منزل سابق مرحوم فلسفی)، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی امام جمعه تهران و خانواده شهید ذوالفقاری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم هاشمی، مدیر مدرسه علمیه دارالمبلغین فلسفی در این مراسم با اشاره به راه شهدا، گفت: باید به این نکته توجه کنیم که ما از کلام و راه شهدا حقانیت ولایت فقیه را متوجه نمی‌شویم. بلکه حقانیت شهدا را با توجه به اینکه در مسیر ولایت فقیه قدم گذاشتند، می‌فهمیم. اینکه مسیری از انبیا و ائمه مشخص شده و ما در دوره‌ای قرار گرفته‌ایم که نظام اسلامی با رهبری ولایت فقیه به ما هدیه داده شده و عده‌ای توفیق پیدا کردند که در این مسیر خود را ساختند و طی طریق در پیش گرفتند، شرایطی است که ما را برآن می‌دارد تا راه این شهدا را باور کنیم.

وی افزود: دقت کنید که الزاما آن‌هایی که رفتند و به شهادت رسیدند جلوتر نیستند، فرصت برای ما هم مهیاست و می‌توانیم جلوتر از آن‌ها باشیم. هر کدام از ما اگر در مسیری که حرکت می‌کنیم، خوب عاشقی کنیم و منتظر خوبی باشیم و بتوانیم در این راه برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف سرباز بسازیم، می‌توانیم درجات جلوتری را کسب کنیم. این شهدا به برکت وجود نازنین حضرت امام رحمة الله علیه در این مسیر قرار گرفتند. ما باید امروز به فکر خمینی شدن باشیم.

وی با اشاره به اینکه امام خامنه ای تأکید بر انجام تکلیف دارند، گفت: طبق بیانات آقا اینکه هدف شما شهادت باشد غلط است. هدف انجام تکلیف است حالا اگر در این حقانیت شهدا هم نصیب کسی شد، توفیق است. از سال‌ها پیش تاکنون شهدای دفاع مقدس، شهدای تفحص و شهدای مدافع حرم به ما ثابت کرده‌اند که این مسیر شهادت هر از گاهی نو می‌شود. خدا می‌خواهد این مشعل‌ها تجدید شده تا مسیر خاموش و تاریک نشود. همدیگر را دعا کنیم دعای ما در حق یکدیگر اثر دارد. شهید علمدار می‌گفت برای بهترین دوستان خود دعای شهادت کنید.

این مراسم با روایتگری یکی از راویان دفاع مقدس و مداحی امیر عباسی همراه بود. در این مراسم از مادر گرانقدر این شهید تجلیل به عمل آمد.

مادر شهید ذوالفقاری با اشاره به اخلاص فرزندش گفت: پسر من طلبه حوزه حاج ابوالفتح بود که در 26 بهمن ماه سال 93 به شهادت رسید. مراسم او را در نجف برگزار کردیم و بدنش در وادی السلام به خاک سپرده شد. علمای نجف در مراسم چهلم او می‌گفتند شهید ذوالفقاری شجاعت زیادی داشت و بعد از اذان صبح وقتی نمازش را می‌خواند به وادی السلام رفته و سر قبری که برای خودش آن را خریده بود، قرآن و زیارت عاشورا می‌خواند تا آن را برای آخرتش ذخیره کند. مزارش روبروی مزار سید علی قاضی است.

وی افزود: هادی یک کتاب معراج السعاده خریده بود و در نجف می‌گفت هر شبی یک صفحه از آن را می‌خوانم و به آن عمل می‌کنم و شب بعد سراغ صفحه بعد می‌روم. وقتی به تهران آمد این کتاب را برای خواهرانش خرید و همین توصیه را به آن‌ها کرد و گفت اگر به آن عمل کنید تأثیر بسیاری روی اعمال و کردارتان خواهد داشت و هم اکنون خواهرانش این یادگار را از برادر خود نگاه داشته و آن را می‌خوانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *