عدالت موعود با ظهور مهدی موعود

عدالت موعود با ظهور مهدی موعود

خانه / تازه ها / عدالت موعود با ظهور مهدی موعود

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی گفت: رسالت انبیاء برپایی قسط یا قیام به عدالت است، هنوز تأویل این دو آیه رخ نداده و فقط با وجود امام عصر عجل الله تعالی الشریف، محقق می‌شود.

عدالت موعود با ظهور مهدی موعود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام: حجت‌الاسلام و المسلمین «سیدمحمدباقر علوی تهرانی» درباره مهدویت در قالب فضای مجازی طی سخنانی گفت: عدالت فقط با ظهور تحقق پیدا می‌کند.

وی با اشاره به آیه ۱۰۵ سوره انبیاء درباره مهدویت عنوان کرد: خداوند در این آیه قرآن کریم می‌فرماید ما در کتاب زبور بعد از تورات، نوشتیم که همانا بندگان شایسته، زمین را به ارث خواهند برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی افزود: ارث، تصرف مال بدون انجام معامله است. عبارت «نوشتیم» در آیه ۱۰۵ سوره انبیاء به این معنی است که حتماً، تمام زمین در تصرف صالحان قرار می‌گیرد.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام باقر علیه السلام درباره این آیه قرآن کریم، اظهار کرد: عباد صالح، مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و اصحاب او در آخرالزمان هستند.

عدالت موعود با ظهور مهدی موعود
عدالت موعود با ظهور مهدی موعود

وی با استناد به روایتی از پیامبر اکرم صلوات الله علیه بیان کرد: حضرت فرمودند پس از ظهور، منادی صدا می‌زند، ای مردم، خداوند دست ستمگران و منافقان را از سر شما کوتاه کرد و بهترین امت محمد صلوات الله علیه را به‌سوی شما فرستاد، به او ملحق شوید.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با اشاره به آیه ۲۵ سوره حدید، ابراز کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید ما انبیاء را همراه با دلایل روشن ارسال کردیم و با آنها کتاب، و میزان یعنی قانون عادلانه نازل کردیم تا در بین مردم به عدالت قیام کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نفس انسان دارای سه مرتبه‌ عقل، غضب و شهوت است، گفت: حد تعادل این سه مرتبه به ترتیب حکمت، شجاعت و عفت است. انبیاء آمده‌اند که انسان به تعادل برسد و دچارافراط وتفریط نشود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رسالت انبیاء برپایی قسط یا قیام به عدالت است، هنوز تأویل این دو آیه رخ نداده و فقط با وجود امام عصر عجل تعالی فرجه الشریف، محقق می‌شود.

منبع: شبستان

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *