عشق و ایمان و بصیرت ویژگی بارز نوجوانان عاشورایی است

خانه / استان ها / عشق و ایمان و بصیرت ویژگی بارز نوجوانان عاشورایی است

حجت الاسلام دهقانی،عشق،ایمان،وفاداری،بصیرت، ادب،جوانمردی و پایبندی به احکام دین راخصلت های جوان و نوجوان عاشورایی عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دهقانی،عشق،ایمان،وفاداری،بصیرت، ادب،جوانمردی و پایبندی به احکام دین راخصلت های جوان و نوجوان عاشورایی عنوان کرد.

امسال نیز همچون سالهای گذشته،نوجوانان عاشورایی استان چهارمحال و بختیاری گردهم آمدندو یاد حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام را گرامی داشتند و بر ادامه راه شهدای کربلا تأکید کردند.

ششمین مراسم احلی من العسل در شهرکرد نیز با حضور دانش آموزان شهرستان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.

در این مراسم معنوی،حجت الاسلام والمسلمین دهقان، حادثه کربلا را یک سبک زندگی دانست و یکی از دلایل ماندگاری نهضت عاشورا را حضور جوانان و نوجوانان در این میدان عنوان کرد.

مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: همواره تقابل جبهه حق و باطل بوده و واقعه کربلا نیز یکی از نمونه های این تقابل است که ثابت می کند؛ کل یوم عاشورا و کل ارضِ کربلا، می باشد، ولی شکل آن عوض می شود و امروز تمام نظام سلطه بعنوان جبهه باطل مقابل  جمهوری اسلامی بعنوان جبهه حق صف آرایی کرده است.

وی، با تشریح خصلت های جوان و نوجوان عاشورایی، گفت: محبت و عشق اولین ویژگی نوجوان و جوان عاشورایی بود که به امام زمان خویش عشق می ورزید. محبت اهلبیت علیهم السلام آتش جهنم را از بین می برد.

حجت الاسلام والمسلمین دهقانی افزود:ایمان از دیگر ویژگی های جوانان و نوجوانان عاشورایی است که به مسیر خود ایمان داشتند و بصیرت نیز از دیگر خصوصیت های بارز آنان به شمار می رود.

مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بصیرت به این معنی است که مسیر حق از باطل را بتوانی تشخیص بدهی و در فتنه ها که همچون فضای مه آلود می باشند، دوست را از دشمن جدا کنید و خدای ناکرده ناخواسته در جبهه دشمن قرار نگیرید.

وی، وفاداری و ادب و جوانمردی را از دیگر ویژگی های جوانان و نوجوانان عاشورایی عنوان کرد و گفت: پایبندی به احکام دین از دیگر ویژگی های نوجوان و جوان عاشورایی است؛ زیرا امام حسین علیه السلام نیز در سخت ترین لحظات میدان نبرد عاشورا، به نماز ایستادند تا به ما بگویند که اقامه احکام دین مهم ترین مسئله در زندگی ماست.

وی، سخنان حضرت قاسم ابن الحسن در آخرین لحظات شب عاشورا با حضرت امام حسین علیه السلام و این مسئله که شهادت برای من از عسل شیرین تر است، را یکی از زیباترین جلوه های نهضت کربلا معرفی کرد و گفت: وقتی انسان ایمان به مسیر حق خویش داشته باشد، از مرگ در راه خدا نمی ترسد و آن را از عسل نیز شیرین تر می داند.

تلاوت قرآن مجید، خیر مقدم گویی مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان، نوحه خوانی و سینه زنی دانش آموزان نوجوان از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *