عطر شهدا در محرم پیچید|پیکر ۷۸ شهید دفاع مقدس از شلمچه وارد کشور شد

خانه / مطالب و رویدادها / عطر شهدا در محرم پیچید|پیکر ۷۸ شهید دفاع مقدس از شلمچه وارد کشور شد

پیکر مطهر ۷۸ شهید دفاع مقدس دقایقی پیش از مرز شلمچه وارد خاک ایران شد و مورد استقبال مقامات لشکری و کشوری و مردم شهرهای آبادان و خرمشهر قرار گرفت.

همزمان با دومین روز از ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) پیکر پاک و مطهر شهدای تازه تفحص شده دوران 8 سال دفاع مقدس به میهن اسلامی بازگشت.

پیکر مطهر 78 شهید دوران دفاع مقدس که در یک ماه گذشته توسط نیروهای کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در خاک عراق تفحص شدند با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان به میهن اسلامی منتقل شد.

آئین استقبال از این شهدای گلگون کفن هم اکنون در مرز شلمچه در حال برگزاری است و اقشار مختلف مردم به ویژه اهالی خونگرم آبادان و خرمشهر در این برنامه حضور دارند.

کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور نیز در آئین ورود پیکرهای مطهر شهدای دفاع مقدس به خاک وطن حضور دارند و با اشک دیده از این پرستوهای مهاجر استقبال کردند.

به گفته حسین عشقی فرمانده قرارگاه کمیته جستجوی مفقودین ستاد‌کل نیروهای مسلح، پیکر پاک و مطهر این شهدای عزیز در مناطق عملیاتی زبیدات، شرق دجله، مجنون، ام‌الرصاص و غرب اروندرود کشف شده است.

این شهدا مربوط به عملیات‌های والفجر یک، خیبر، ایذایی، والفجر8 و کربلای 4 هستند که در خاک عراق به شهادت رسیده‌اند.

منبع : تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *