عفاف و حجاب فراتر از یک رفتار دینی است

خانه / استان ها / عفاف و حجاب فراتر از یک رفتار دینی است

دولت، مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی را محور کار دستگاه های فرهنگی قرار دهد و نقش نظارتی خود را بر دستگاههای اجرایی تحت پوشش، فراموش ننماید.

متن کامل بیانیه بسیج جامعه زنان استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته عفاف و حجاب به شرح ذیل منتشر شد:

بسمه تعالی

امروز حجاب وعفاف یک مسئله صد در صد اجتماعی و فراجنسیتی وفراتر از یک رفتار دینی است، که نیاز به عزم دوطرفه از سوی مسئولان و از سوی مردم دارد.

عرصه ی فرهنگ حجاب و عفاف بیش از قانون و بودجه و ساختارهای دولتی و رسمی نیاز به ساختارهای غیر رسمی دارد. ساختارهایی برآمده از بطن مردم انقلابی، معتقد و دغدغه مند و در این میان مهمترین وظیفه ی نظام حمایت از همین ساختارهای غیر رسمی است. ساختارهایی که در قالب نهادهای مردمی در طول این سالها مهم ترین نقطه ی قوت و بزرگترین نقطه ی تهدید علیه دشمن بوده است و این را بسیاری از وقایع تاریخی در طول این سی و هشت سال در مقابله با هجمه ی دشمنان بیرونی و درونی نظام تایید می کند.

هم اکنون مرزی میان مردم و حاکمیت در نظام وجود ندارد و نبود این مرز مهم ترین فرصت برای نظام اسلامی و مطالبه مردم در توسعه ارزش های دینی است که خواسته مشترک حاکمیت و مردم است.

امروز برخلاف همه برنامه ریزی ها و تلقین های برخی از جوامع غربی برای توسعه ی بی عفتی، در قالب گفتمان های فطرت مدار در حال بازگشت به عفاف هستند و از طرفی توسعه اسلامی در جهان رفتار دینی حجاب را بیش از پیش جهانی نموده است و این خود نشان می دهد که آنان پس از آزمون و خطاهای بسیار این شیوه را برگزیده اند.

برخورد محدود کننده کشورهای لائیک با حجاب زن مسلمان نشان می دهد، که غرب چیزی فراتر از یک رفتار دینی از حجاب به مشامش می رسد و آن زیر سوال بردن ساختار و حاکمیت نظام لیبرال سرمایه داری در این کشورها است و در واقع آنان بیش از آنکه بخواهند با حجاب بستیزند از حجاب می هراسند و این خود جای شکر دارد که انقلاب اسلامی که با شاخص مبارزه با ظلم و فساد در ایران شکل گرفت با پرچم حجاب در جهان صادر شده است.

بر این اساس ما خواستاریم که :

1- دولت جمهوری اسلامی با توجه به شعار تدبیر گرایی و عقلانیت، مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی را محور کار دستگاه های فرهنگی به صورت پیگیر و اثربخش قرار دهد و نقش نظارتی خود را بر دستگاههای اجرایی تحت پوشش، فراموش ننماید.

2- از مجلس محترم می خواهیم به دنبال اصلاح، رفع ابهام،ایجاد ضمانت اجرایی و خلق قوانین مکمل در این حوزه باشد.

3- ازقوه محترم قضائیه می خواهیم که هماهنگی لازم رابا نیروی انتظامی در برخورد هرچه بهتر و قاطع تر باحلقه ها و جریان هایی که با رویکرد معاند،مجرمانه و هدفمند در فضای فرهنگی کشور تخریب انجام می دهند به عمل آورد.

4- از رسانه ملی می خواهیم که طبق فرمایش حضرت امام خمینی(ره) که می فرمایند: “صداوسیما باید دانشگاه عمومی باشد”، رسالت اصلی اش را که تربیت انسانهاست فراموش نکند و در این رسالت فرهنگی عظیم از ظرفیت های مردمی و غیر دولتی استفاده نماید.

5- از کلیه مراکز و نهادهای فرهنگی خصوصا ” روحانیت معزز” انتظار می رود در جهت فراگیر شدن بحث عفاف و حجاب که نمایانگر جامعه دینی است تلاش بیشتری مبذول دارند.

6- از نیروی انتظامی می خواهیم در برخورد با پدیده بدحجابی باتقویت فعالیتهای نامحسوس خود برای پیدا کردن حلقه های معاند در جریان بدپوششی که با اندیشه مجرمانه در توسعه بی عفتی در جامعه سهیم اند را بیش از پیش و مستمرانه پیگیر باشد.

در پایان با استعانت از خدای متعال و طلب امداد و کمک از نفس مسیحایی حضرت ولی عصر(عج) و پیروی از رهنمودهای نائب بر حق ایشان امام خامنه ای دست وحدت را به سوی آسمان بلند کرده تا در پرتو این وحدت و یک دلی و یک صدایی با عزمی راسخ و مردمی در نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف در کشور گامی بلند برداریم و در این باب موفق و پیروز گردیم.

تجمع بزرگ مردمی و راهپیمایی صیانت از حریم خانواده، روز چهارشنبه 21 تیرماه در سراسر استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود و در شهرکرد، این مراسم رإس ساعت 17 همان روز از ورزشگاه انقلاب شروع و با طی مسی چهارراه فصیحی، خیابان سعدی، تا آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *