عقاید مردم خصوصا در بحث امامت و ولایت کمرنگ شده است

خانه / مطالب و رویدادها / عقاید مردم خصوصا در بحث امامت و ولایت کمرنگ شده است

یکی از واجبات دین، حجاب کامل است که هم خود باید عمل کنید و هم دیگران را نسبت به این امر مهم که در جامعه کم رنگ شده راهنمایی کنید چرا که حجاب غذای روح است

جمعی از مردم تبریز در سالروز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها به دیدار حضرت آیت الله میرزا یدالله دوزدوزانی تبریزی، از مراجع قم رفتند.

در ابتدای این دیدار، حضرت آیت الله دوزدوزانی تبریزی ضمن خوش آمدگویی به حاضرین، مقام والای حضرت معصومه علیها السلام را به استناد برخی روایات تشریح نمود و گفت: در شأن حضرت معصومه سلام الله علیها روایاتی آمده است که در شأن فرزندان دیگر امام موسی کاظم علیه السلام نیست که این مطلب اتفاقی و تصادفی نیست نیست بلکه کاشف از مقام خاص ایشان می باشد و علت افضلیت حضرت معصومه علیها السلام تابع محض ولایت بودن است و آن هم به سبب زهد و پرهیزکاری ایشان است.

ایشان در ادامه به کمرنگ شدن عقاید خصوصاً بحث امامت و ولایت در جامعه اشاره نمود و گفت: برای بنده دغدغه و درد است که ببینم در جامعه شیعی، جوانی ولایتش ضعیف می شود و متأسفانه ما کم کار کرده ایم و باید مجالسی را در راستای پاسخگویی به شبهات وارده برگزار کنیم و کتب و مقالات بنویسم و فرزندانمان را از همان کودکی و قبل از ورود به مدرسه با عقاید امامیه آشنا کنیم و در این راه کمر همت ببندیم.

در پایان این دیدار، مادحین به ذکر فضائل و مناقب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و حضرت معصومه سلام الله علیها کریمه اهل بیت علیهم السلام پرداختند.

گفتنی است از سوی دیگر جمعی از طلاب خواهر از استان آذربایجان غربی نیز با حضرت آیت الله دوزدوزانی تبریزی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار ایشان روایت «مَن تَعَلَّمَ لِلّهِ وعَمِلَ لِلّهِ وعَلَّمَ لِلّهِ دُعِىَ فى مَلَکُوتِ السَّماواتِ عَظيما» از حضرت امام صادق علیه السلام را بیان داشته که در تبین این روایت فرمود: سعادت بشر طبق فرموده قرآن و اهل بیت علیهم السلام عمل به دستورات دین و ایمان داشتن است و لازمه آن پاک کردن هر عملی از غیر خداست.

ایشان در ادامه عمل را ارزشمندتر از علم دانست و گفت: خود یادگیری موضوعیت ندارد، زیرا که حق علم برای عمل است و به تعبیری آموختن علم مقدمه ای برای عمل است و وظیفه عالم، یاد دادن به دیگری و دستگیری و تبلیغ دین است.

در پایان، این مرجع عالیقدر به منکرات در جامعه اشاره و به وظایف بانوان محجبه در خصوص امر به معروف و نهی از منکر تاکید نمود: یکی از واجبات دین، حجاب کامل است که هم خود باید عمل کنید و هم دیگران را نسبت به این امر مهم که در جامعه کم رنگ شده راهنمایی کنید چرا که حجاب غذای روح است.

دیدار جداگانه ای هم طلاب جدید الورود شهر پاکدشت با حضرت آیت الله دوزدوزانی تبریزی داشتند که در دفتر معظم له برگزار شد.

ایشان با استناد به روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمود: خیر دنیا و آخرت فرد، در گرو سه امر است: 1- آشنائی به احکام دین 2- زهد و بی اعتنائی به دنیا 3- اصلاح عیب خود و پرهیز از عیب جوئی از دیگران، که معظم له در مورد اصطلاح زهد، چنین فرمودند: زهد به معنای گرسنگی و ریاضت کشیدن نیست بلکه به معنای انجام هر عملی برای خداست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *