عقیله بنی هاشم دشمن را رسوا کرد+ تصویر

خانه / استان ها / عقیله بنی هاشم دشمن را رسوا کرد+ تصویر

مراسم عزاداری وفات شهادت گونه عقیله بنی هاشم حضرت زینب (سلام الله علیها) درمسجد حضرت ابوالفضل شهر مال خلیفه  لردگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ دراین مراسم امام جمعه فلارد گفت: پس از شهادت حضرت امام حسین (علیه السلام) حضرت زينب کبری (سلام الله علیها) به مدينه آمد.

حجت الاسلام بخشایش پور افزود: حضرت زينب(سلام الله علیها) عقیله بنی هاشم دشمن را رسوا کرد و پس از ورود به مدينه، در مجالس و محافل سخن مي گفت و ظالم و جنايات يزيديان را بازگو مي كرد.

وی ادامه داد:فرماندار مدينه ماجرا را به يزيد نوشت و او دستور داد آن بانوی نمونه جهان اسلام را مخير سازند تا هر شهري كه مي خواهد “غير از مكه و مدينه”برود،حضرت زينب(سلام الله علیها) به شام رفت و در آن جا اقامت كرد.

حجت الاسلام بخشایش پور به نقل دیگری اشاره کرد و گفت: حضرت زينب (سلام الله علیها) به علت افشاگري عليه دستگاه بني اميه، مجبور شد كه مدينه را ترك كند، از اين رو مصر را انتخاب كرد، سيده زينب در شهر قاهره هم اكنون زيارتگاه مجلل و با شكوهي برای محبان اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام است.

وی ادامه داد: دشمن همواره تلاش می كرد تا شيعه را كه پيرو امامان معصوم علیهم السلام بودندرا از بين ببرند و براى همين در كربلا همه را كشتند و در واقعه “حرّه” بسيارى از علويان را كشتند و به اين كشتار در طول تاريخ ادامه داشته و داد.

اقامه نماز جماعت مغرب وعشاء به امامت حجت الاسلام فلسفی،تلاوت کلام وحی ، سخنرانی، ذکر توسل حضرت زینب ونوحه سینه زنی از دیگر برنامه  های این مراسم بود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *