علی اکبر مداحی: هدف آخوندهای انگلیسی «وحدت‌شکنی» است

خانه / مطالب و رویدادها / ستاد مرکزی / علی اکبر مداحی: هدف آخوندهای انگلیسی «وحدت‌شکنی» است

مدیر هیئت رزمندگان اسلام: دهه فاطمیه مورد تایید مراجع عظام تقلید و شخص مقام معظم رهبری است

علی اکبر مداحی: هدف رسانه‌ای آخوندهای مورد حمایت انگلیس «وحدت‌شکنی» است

madahi1

مدتی است که برخی انحرافات ترویجی از سوی جریانی خاص میان گروهی منتسب به شیعیان مبنای اختلاف شده و نظرات و رفتار آنان دست‌مایه تعداد زیادی از رسانه‌های خارجی شده است. این رسانه‌ها با نمایش فعالیت‌ها و مواضع این گروهک‌‌های خاص تصویری وارونه از شیعیان به دنیا مخابره کرده روز به روز به اختلاف افکنی میان مسلمانان با یکدیگر و همچنین تخریب مذهب تشیع میان پیروان ادیان دیگر می‌پردازند. ترویج خون‌ریزی، قمه‌زنی و اهانت به همسران و اصحاب رسول‌الله(ص) به‌بهانه عزاداری برای ائمه معصومین (علیهم السلام) که با نظر منفی بسیاری از علما و مراجع روبه‌رو شده است، بخش قابل توجهی از رفتارهای این گروه را نمایش می‌دهد که با واکنش منفی قاطبه مردم و مسلمانان سرتاسر جهان نیز مواجه شده است. سوءاستفاده و نمایش تصاویر تیغ‌زنی و خون‌ریزی متأثر از قمه‌زنی در شبکه‌های جهانی متعلق به جریان ضداسلام موجب به هم ریختگی تصویر واقعی و البته زیبای دین اسلام در نظر مردمان جهان شده است. این تصاویر همگی از پوشش چند مجلس خاص که با هدایت این جریان انحرافی برگزار شده، تهیه شده است.

جریان موسوم مدتی است که ذیل عنوان مرجعیت فردی خاص دست به ترویج این دیدگاه‌های اختلافی که عموماً ریشه در مسائل سیاسی و جناحی و در ضدیت کامل با بسیاری از مؤلفه‌های دینی دارد، زده و اقدامات رسانه‌ای و تکفیر جریانات مختلف دینی را در دستور کار خود دارند. صدمات زیادی از ناحیه مواضع تند و رادیکال و بعضاً غیرعقلانی آنان متوجه مسلمانان و خصوصاً شیعیان شده است. کارشناسان دینی عموماً حرکات این جریان انحرافی در میانه ایام عزاداری برای سید و سالار شهیدان را حرکتی در تضعیف توان آگاهی‌بخش و دستاوردهای این دستگاه می‌دانند و به نقد آن می‌پردازند. عمده انتقادی که کارشناسان برجسته دینی مطرح می‌کنند این است که چطور در شرایطی که جمهوری اسلامی در تحریم کامل بانکی قرار دارد جریانی امکان تجارت و تبادل مالی بین‌المللی با برخی مجالس داخلی داشته یا شبکه‌های رسانه‌ای و ماهواره‌ای گسترده‌ای را که سرمایه مالی عجیبی برای هدایت آن‌ها مورد نیاز است مدیریت می‌کنند.

آنان همچنین از وجود حساب‌های بانکی در انگلستان و واریز وجوه مالی از کشورهای منطقه و برخی کشورهای اروپایی که در تمام این سال‌ها عمده تمرکز خود را بر تخریب وجهه اسلام و تشیع قرار داده و امروز به‌عنوان اسپانسرها و پشتیبانان اصلی این جریان محسوب می‌شوند، ابراز تعجب کرده اتفاقاً آن را دلیل محکمی در انحراف این جریان و توجیه محکمی در هدایت آنان از خارج کشور برمی‌شمارند. آن‌ها اشارات زیادی به نفوذ جریانات ضداسلام و یهودی به بدنه مسلمانان و سابقه طولانی دولت انگلستان در ایجاد فرقه‌های انحرافی در اسلام و تشیع می‌کنند و نسبت به قوت گرفتن این جریانات هشدار می‌دهند.

«تخریب وحدت مسلمانان جهان» یکی از بزرگترین آسیب‌هایی است که این جریان شانه به شانه جریانات تکفیری‌ای از جنس داعش که در جناح مقابل آنان و با توجیه مقابله با این جریان ایجاد شده، مشغول دامن زدن به آن است. حرکات این جریان انحرافی باعث شده است که با تکیه بر اقدامات آنان اختلافاتی کاذب و غیرعقلانی میان جریانات مختلف اسلامی ایجاد شده و با کوبیدن بر طبل اختلاف شیعیان و اهل‌سنت به یک‌پارچگی و برادری مسلمانان با یکدیگر لطمات شدیدی بزنند.این لطمات به جایی رسیده که در نقاط مختلف دنیا جریانات تندرو به جان مسلمانان در مذاهب گوناگون افتاده و امنیت خانواده‌های مسلمانان با بحران جدی مواجه شود. این جریان تاکنون در جهت مواضع ضدوحدت و انحرافی خود بارها به ساحت علمای بزرگ اهل‌سنت و شیعیان بی‌احترامی کرده از عبارت‌های ناپسندی در مواجهه با آنان بهره برده‌اند.

علی‌اکبر مداحی مدیر هیئت رزمندگان اسلام درباره بیانیه‌ای که اخیرا هیئت رزمندگان اسلام درباره برگزاری دهه‌های تازه عزاداری صادر کرده توضیح داد: در توضیح بیانیه‌ای که توسط هیئت رزمندگان اسلام صادر شده عرض می‌کنم که منظور از این بیانیه نفی دهه‌های محرم و صفر نبوده است، چون دهه‌های محرم و صفر دهه‌های عاشورا است. اینکه مقام معظم رهبری به هیئت‌ها فرمودند که «مرکز ثقل فعالیت‌های شما باید عاشورا باشد»، منظورشان که فقط روز عاشورا نیست، بلکه دهه اول محرم و دیگر دهه‌ صفر هم جزء آن محسوب می‌شود. خود هیئت رزمندگان اسلام همه ساله در این دو ماه 3 دهه یعنی دهه‌های اول محرم، اول صفر و آخر صفر برنامه عزاداری برگزار می‌کند. بنابراین منظور ما از آن بیاینه این دهه‌ها نبوده و نیست.

مداحی ادامه داد: همچنین منظورمان دهه فاطمیه هم نیست، چرا که دهه فاطمیه مورد تایید مراجع عظام تقلید و شخص مقام معظم رهبری است. حتی خود مقام معظم رهبری برای این دهه در بیت شریفشان مراسم دارند.

وی اظهار کرد: منظور ما از این بیانیه دهه‌هایی است که بعضی هیات‌های کوچک و غیرمعتبر و بعضی از شبکه‌های اجتماعی یا ماهواره‌ای که مربوط به جریان خاصی هستند، متاسفانه آنها را تبلیغ می‌کنند. مثلا دهه محسنیه! درست است که شهادت حضرت محسن(ع) در دهه اول ربیع‌الاول است، اما وقتی ما 2 ماه محرم و صفر عزاداری داشته‌ایم و دهه اول ربیع دهه‌ای است که مردم باید بعد از دو ماه عزاداری به شادی بپردازند.

وی گفت: چون غیر از روز هشتم ربیع الاول که روز شهادت امام حسن عسگری(ع) است، روز نهم ربیع روز تاجگذاری و آغاز امام و ولایت حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) است. همچنین در این ماه میلادهای شریفی از جمله میلاد پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام صادق(ع) را داریم. بنابراین ربیع الاول ماه شادی اهل بیت است.حال اگر ما در این ماه بیائیم دهه محسنیه اعلام بکنیم و پلاکارد و بنر بزنیم و مراسم بگیریم و در ماهواره‌های مربوط به همان جریان خاص، این دهه را تبلیغ  کنیم، کار بسیار غلطی است و ان‌ شاء الله هیئت‌های مذهبی تهران از این کار غلط پیروی نخواهند کرد.

مداحی خاطرنشان کرد: در عین حال باید بگویم که که ما برای روز شهادت حضرت محسن(ع) و عزاداری برای حضرتشان احترام قائل هستیم و در مواقع مناسب و مقتضی خودمان هم عزادار ایشان هستیم. حتی هیئت‌های کوچکی هم هستند که در حد محدود عزاداری می‌گیرند و رسانه‌ای هم نمی‌شود و سر و صدایی هم به پا نمی‌کنند. این روز در تقویم رسمی ما نیست و حالا درست هم نیست که بخواهیم این را رسانه‌ای کنیم.

وی با اشاره به صحبت‌های حسن رحیم‌پور ازغدی درباره برخی جریانات منحرف در دل شیعه که آبرو‌ی تشیع را به خطر می‌اندازند، گفت: همانطور که  جناب آقای رحیم‌پور ازغدی هم فرمودند ما هم معتقد نیستیم که عزاداری برای حضرت محسن(ع) غلط است؛ آقای رحیم پور نفرمودند که عزاداری برای حضرت محسن(ع) غلط یا بدعت است، ایشان فرمودند دهه‌های متعدد عزاداری را اضافه کردن، مردم را نسبت به عزاداری اهل بیت(ع) بدبین می‌کند. همانطور که حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی هم در خردادماه در مصاحبه‌ای فرمودند که «دهه‌های اضافی عزاداری باعث خستگی و دلزدگی مردم نسبت به عزاداری می‌شود و عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) تحت الشعاع قرار می‌گرید». ما هم بحث‌مان همین است.

مدیر هیئت رزمندگان اسلام گفت: مثلا فرض کنید دهه کاظمیه را مطرح کردند، ببینید ما بلافاصله بعد از شهادت حضرت امام موسی‌ بن جعفر(ع) که در 25 ماه رجب است، دو روز بعدش یعنی 27  رجب روز مبعث و بعثت پیامبر(ص) را داریم که روز عید و شادی و جشن است؛ در آن زمان که دهه عزاداری که معنا ندارد. درست است که ما وظیفه داریم روز شهادت و شب شهادت امام کاظم(ع) عزاداری کنیم، ولی اینکه بیائیم دهه کاظمیه اعلام کنیم و مسائل بی‌اساس و خودساخته را باب کنیم که مورد توافق همه علما هم نیست، درست نیست و هیئت‌های مذهبی هم باید مراقب باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که این روند چه آسیبی می‌تواند به وحدت مذاهب اسلامی بزند، گفت: اساسا کار رسانه‌ها و ماهواره‌های مربوط به آخوندهای و شیعیان انگلیسی و آمریکایی «وحدت‌شکنی» است و می‌خواهند هفته وحدت را هفته برائت اعلام کنند. آنها اصلا بحث وحدت را قبول ندارند.

مداحی افزود: حضرت امام(ره) فرمودند هرگاه هجمه‌ای از طرف رسانه‌های غربی به فرد یا جریانی شد، بدانید که آن جریان، جریان صحیحی است. اینکه اینها این همه هجوم رسانه‌ای به آقای رحیم‌پور ازغدی درباره همین عزاداری دهه محسنیه و… آوردند نشان می‌دهد که حرف‌های آقای رحیم‌پور صحیح بوده است. ما بعضی از کلیپ‌هایشان را در فضای مجازی دیدیم، ایمکه آخوندهای اینها رفته‌اند روی منبر و بدترین توهین‌ها و فحاشی‌ها را نسبت به جناب استاد رحیم‌پور ازغدی روا داشتند، بدون اینکه کوچکترین استدلالی بیاورند یا اساسا استدلالی داشته باشند. این نشان می‌دهد که آنها از امثال آقای رحیم پور لطمه دیده‌اند، از سخنرانی‌های بسیار موثر و اثرگذار ایشان آسیب دیدند و ناچارند در چنین شرایط بیایند و ایشان را مورد هجمه قرار بدهند.

وی ادامه داد: قطعا اگر هیئت‌های مذهبی و مداحان عزیز ما و مدیران هیئت‌های ما توجهی به این موضوع مهم نداشته باشند و به فرمایشات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید را در خصوص عزاداری‌ها پیگیری نکنیم و توجه‌مان را از دهه‌هایی که مورد تائید همه مراجع و علما است به دیگر مراسم‌ها معطوف کنیم و آنها را نادیده بگیرم و بیائیم خودسرانه برنامه‌های خودساخته خودمان را اجرا کنیم، قطعا به وحدت لطمه خواهد خورد و انسجام و اثرگذاری که امروز در بین هیئت‌های مذهبی‌مان هست آسیب‌ خواهد دید.

مدیر هیئت رزمندگان اسلام در ادامه درباره برنامه‌هایی که این هیئت برای نهادینه شدن آموزه‌های مراجع عظام تقلید در خصوص عزاداریها در هیئت‌های بزرگ کشور در نظر گرفته است، گفت:یکی از برنامه‌هایی که 5 سال است شروع کردیم و همایشی است که همه ساله در ماه ربیع‌الاول با حضور 120 مداح نخبه و 30 شاعر آئینی نخبه برگزار می‌شود، این 150 نفر همه ساله دور هم جمع می‌شوند و این مباحث را مورد بررسی قرار می‌دهند؛ بیانیه صادر می‌کنند و موضع‌گیری صورت می‌گیرد؛ می‌توانم به جرات بگویم که 99 درصد از مداحان بزرگ کشور در این همایش حضور دارند و به هم‌اندیشی درباره این موضوعات می‌پردازند. ان شاء الله امسال هم مانند 5 سال گذشته در ماه ربیع‌الاول این همایش در مشهد برگزار می‌شود.

مداحی افزود: همچنینی مشابه این همایش را همه ساله با حضور سخنرانان و وعاظ و علمایی که با هیئتهای عزاداری همکاری دارند برگزار می‌کنیم و این مسائل توسط این بزرگرواران هم مورد بررسی و تاکید قرار می‌گیرد. این برنامه‌ها برای اجتناب از انحراف و نهادینه شدن بصیرت دینیدر هیئت‌ها انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *