عملیات بزرگی علیه داعش در راه است + عکس

خانه / تازه ها / عملیات بزرگی علیه داعش در راه است + عکس

ورود ارتش و رزمندگان کتائب سیدالشهداء(ع) به الدور/

عملیات بزرگی علیه داعش در راه است + تصاویر

نیروهای ارتش عراق و رزمندگان کتائب سیدالشهداء(ع) در چارچوب عملیات نظامی بزرگ برای آزادسازی دومین استان از چنگ تروریست‌های داعش وارد شهر الدور در ۲۵ کیلومتری تکریت، مرکز استان صلاح الدین شدند.

نیروهای عراقی پس از گلوله باران و موشک باران مواضع داعش در شهر الدور با عناصر این گروه درگیر شده و ده‌ها تن آن‌ها را به هلاکت رساندند که در ‌‌نهایت به عقب نشینی تروریست‌ها از این مواضع منجر شد و این در حالی است که داعش تلاش می‌کرد مانع خروج خانواده‌های عراقی از شهر شود.

«علی السرای» مسئول اطلاع رسانی فرماندهی بسیج مردمی عراق با بیان اینکه نیروهای مردمی حمله داعش به منطقه سور‌شناس در اطراف سامراء را دفع کردند افزود: یگان‌های بزرگی از نیروهای ارتش و بسیج مردمی خود را به سامراء رسانده‌اند تا با استقرار در محورهای اصلی عملیات نظامی بزرگ برای آزادسازی تکریت را شروع کنند.

«هادی العامری» رئیس سازمان بدر عراق  نیز با تاکید بر اینکه نبرد برای انتقام گیری از فاجعه اسپایکر نزدیک است، از اهالی تکریت خواسته است ظرف ۴۸ ساعت این شهر را ترک کنند.

اطلاعات به دست آمده حاکی است حمله مورد انتظار به تکریت از محورهای العوجه ـ تکریت، اسپایکر ـ تکریت و سامراء ـ الدور انجام خواهد شد.

عملیات نظامی جهت بازپس‌گیری شهر تکریت بزرگ‌ترین عملیاتی است که داوطلبان مردمی تاکنون در آن شرکت کرده‌اند و در صورت موفقیت این عملیات، ۹۰ درصد استان صلاح‌الدین از اعضای داعش پاکسازی می‌شود و به این ترتیب حضور داعش تنها به استان‌های نینوا و الانبار منحصر خواهد شد.

این عملیات در مساحتی بالغ بر ۹۰۰۰ کیلومتر مربع و از رود «الهضیم» در شرق تا مسیر «اللاین» در غرب و از سامراء در جنوب تا شمال بیجی را شامل می‌شود. در مرحله تکمیلی، این عملیات از کوه‌های حمرین در جنوب تا حویجه در شمال و از منطقه «تازی» در شرق تا شهر بیجی ادامه خواهد داشت.

در این عملیات سازمان بدر، گردان‌های حزب‌الله عراق، گردان‌های اهل الحق، جند الامام، سیدالشهداء(ع)، گردان‌های امام علی(ع) و النجباء در کنار ارتش و پلیس فدرال عراق آن مشارکت می‌کنند.

این عملیات همچنین موجب تامین امنیت در مسیرهای بغداد تا سامرا و تکریت و همچنین بیجی می‌شود و اگر به سرانجام برسد در واقع کنترل شبکه مسیرهای استراتژیک در استان صلاح‌الدین به دست دولت عراق می‌افتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *