عکس | صف طویل پاسداران برای ورود به «زینبیه»

خانه / چندرسانه ای / عکس / عکس | صف طویل پاسداران برای ورود به «زینبیه»

در منطقه «سیده زینب» در حاشیه شهر دمشق، صف طویلی از پاسدارانِ انقلاب اسلامی، در خیابانِ مقابلِ ورودی اصلی حرم مطهر «بانوی مقاومت» حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) به ستون شده‌اند تا وارد حرم شوند

در تابستان 1361، زمانی که متجاوزان صهیونیست، سوریه و لبنان را مورد تاخت و تاز خود قرار دادند، فاتحان «خرمشهر» در قالب یگانی موسوم به «قوای محمد رسول الله(صلوات الله علیه)» به فرماندهی شهید «حاج احمد متوسلیان»، برای مقابله با مهاجمان، به سوریه اعزام شدند. تصویری که مشاهده می کنید، مربوط به همان ایام است. در منطقه‌ی موسوم به «سیده زینب» در حاشیه شهر دمشق، صف طویلی از پاسدارانِ انقلاب اسلامی، در خیابانِ مقابلِ ورودی اصلی حرم مطهر «بانوی مقاومت» حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) به ستون شده‌اند تا وارد حرم شوند و به زیارت آن حضرت نایل گردند. (آن روزها هنوز گنبد جدیدِ مزار حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) نصب نشده بود و گنبد سبز رنگ قدیمی در نصویر دیده می شود. کسانی که پیش از جنگِ اخیر، توفیق زیارت این مقام را داشته اند، باید این خیابانِ را به خوبی به خاطر دارند.)
امروز نیز فرزندانِ نیروهای «قوای محمد رسول الله(صلوات الله علیه)» در سوریه، مشغول دفاع از حریم «بانوی مقاومت» هستند. دست و بازویشان را می بوسیم.

saf_pasdaran_01

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *