غدیر، شناسنامه اسلام و هویت شیعه است/ غدیر، پاسدار فطر، قربان و مبعث است

خانه / استان ها / غدیر، شناسنامه اسلام و هویت شیعه است/ غدیر، پاسدار فطر، قربان و مبعث است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهاربختیاری محال ؛ مراسم جشن دهه امامت و ولایت با حضور یادگاران سالهای دفاع مقدس و کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در حسینیه آیت الله بهاءالدینی برگزار شد.

غدیر

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با گرامیداشت دهه امامت و ولایت و تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر، این عید را روز ناامیدی کفار و دشمنان اسلام عنوان کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهاربختیاری محال ؛ مراسم جشن دهه امامت و ولایت با حضور یادگاران سالهای دفاع مقدس و کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در حسینیه آیت الله بهاءالدینی برگزار شد.

 

حجت الاسلام کریم سرافراز، در این مراسم جشن، با گرامیداشت دهه امامت و ولایت و تبریک میلاد حضرت امام هادی علیه السلام و فرارسیدن عید سعید غدیر، به تشریح اهداف غدیر و روند وقوع این حادثه تاریخی در آخرین حج پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم پرداخت.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ، با اشاره به آیات سوره مبارکه مائده و تکرار کلمه “الیوم”، اظهار داشت: آیات شریفه این سوره نشان ازعظمت واقعه غدیر دارد و اذعان می کند که با این اتفاق بزرگ، کفار و دشمنان از انحراف در اسلام ناامید شدند.

 

حجت الاسلام سرافراز، ادامه داد: قدرت های بزرگ شرق و غرب حجاز یعنی امپراطوری های ایران و روم، منتظر رحلت پیامبر بودند تا اسلام و مسلمین را نابود کنند؛ اما با ابلاغ ولایت حضرت علی علیه السلام در واقعه غدیر، این امید دشمنان اسلام به یأس بدل شد.

 

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان، خداوند متعال را اولین شعار دهنده نه شرقی و نه غربی دانست  و ولایت مد نظر پیامبر ختمی مرتبت، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم را امتداد ولایت و نبوت معرفی کرد.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، غدیر را یک واقعه تاریخی الهام بخش دانست و تأکید کرد: باید از این واقعه سرنوشت ساز در تاریخ اسلام و مسلمین درس و الگو بگیریم؛ زیرا غدیر، شناسنامه و هویت شیعه است.

 

حجت الاسلام سرافراز، گفت: خداوند منت بر بشریت گذاشت و انسانیت را با مبعث معنا بخشید و عید ولایت را مکمل و متمم نبوت و بعثت قرار داد.

 

وی، تصریح کرد: اگر غدیر نبود، فطر و قربان و مبعث، پاسدار پیدا نمی کرد؛ غدیر، پاسدار فطر و قربان و بعثت است.

 

ناطق این جلسه، با اشاره به اینکه تبیین واقعه غدیر یک رسالت و وظیفه همگانی است، افزود: مولای متقیان حضرت علی علیه السلام، اخلاص را ملاک اعمال معرفی کرده و تنها تفاوت مؤمنین با سایر افراد نیز در کیفیت کار آنها و وجود صبغه الهی در اعمالشان می باشد.

 

حجت الاسلام سرافراز، گفت: مؤمنین زمینی کار می کنند؛ اما ملکوتی و آسمانی فکر می نمایند و به همین جهت سمت و سوی الهی در کارهای آنها دیده می شود.

 

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان، در پایان، با تأکید بر الگوگیری از سیره ائمه معصومین علیهم السلام و انجام کار برای رضای خدا، افزود: حب و بغض که از صفات انسانی است نیز باید برای خدا باشد و سمت و سوی الهی داشته باشد تا مورد رضایت درگاه حضرت احدیت واقع گردد.

 

مولودیه خوانی در مدح حضرت امام هادی علیه السلام و عید ولایت و امامت، عید سعید غدیر، از دیگر برنامه های این مراسم جشن بود.

 انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *