غفلت از امام زمان جامعه را دچار آسیب می‌کند | حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی

خانه / پیشنهاد ویژه / غفلت از امام زمان جامعه را دچار آسیب می‌کند | حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی

بر اساس روایات مختلف، اهل‌بیت همان وسیله‌ای هستند که در قرآن کریم از آن برای ارتباط انسان با خداوند متعال نام برده شده است؛ زیارت نورانی جامعه کبیره، دعای توسل و متن قرآن این موضوع را مورد تایید قرار داده‌اند.

غفلت از امام زمان جامعه را دچار آسیب می‌کند | حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی

هیاتحجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی جمعه شب در محفل عزاداری دهه اول صفر در حرم مطهر بانوی کرامت، اظهار کرد: یکی از علل مهم که موجب آسیب رسیدن به جامعه بشری شده غفلت از ارتباط میان انسان و خداست و این ارتباط باید تقویت شود تا جامعه از آسیب در امان بماند.

وی اضافه کرد: بر اساس روایات مختلف اهل‌بیتعلیهم السلام همان وسیله‌ای هستند که در قرآن کریم از آن برای ارتباط انسان با خداوند متعال نام برده شده است؛ زیارت نورانی جامعه کبیره، دعای توسل و متن قرآن این موضوع را مورد تایید قرار داده‌اند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه هر خیری به واسطه امام به مردم می‌رسد، عنوان کرد: رضایتنامه خداوند متعال از انسان را امام امضا می‌کند و در حقیقت ائمه اطهارعلیهم السلام هستند که موجب نزدیکی ما به خداوند متعال می‌شوند.

غفلت از امام زمان جامعه را دچار آسیب می‌کند | حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی

وی با تاکید بر اینکه غفلت از ارتباط ما با ائمه اطهارعلیهم السلام موجب استرس و نگرانی می‌شود، مطرح کرد: کسی که ارتباط با امام داشته باشد به سکون و قرار می‌رسد، اما زمانی که دست انسان از امام زمان جدا شود با انواع آسیب‌ها روبرو می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی خاطرنشان کرد: تمام مشکلی که در کربلا به وجود آمد به علت نشناختن امام بود، چرا که اگر امام زمان خود را درست می‌شناختند وقایع کربلا را رقم نمی‌زدند و ما هم امروز اگر نتوانیم امام زمان خود را بشناسیم در حق امام کوتاهی کرده‌ایم.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ما مشمول عنایت عام امام زمان هستیم، گفت: ما باید تلاش کنیم تا مورد عنایت خاص امام قرار گیریم و در این راستا باید امام را به درستی بشناسیم و در مسیر ایشان حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیرو امام باید فقط گدای در خانه امام باشد، مطرح کرد: امام همیشه در کنار ما است و از پدر و مادر هم برای ما غمخوارتر است اما باید این ارتباط را درک کنیم تا بتوانیم از آن بهره‌مند شویم؛ امام از پدر و مادر برای ما مهربان‌تر است به همین علت ما باید بی‌خیال دیگران شویم و فقط به دنبال توسل به امام باشیم.

منبع: خبرگزاری حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *