غیبت نکردن و خاطره ای از امام خمینی

غیبت نکردن و خاطره ای از امام خمینی

خانه / سر تیتر اخبار / غیبت نکردن و خاطره ای از امام خمینی

حضرت امام رحمت الله علیه نسبت به غیبت کردن پشت سر دیگران بسیار حساس بودند، آیت الله حسین مظاهری در این باره خاطره جالب و حائز اهمیتی نقل کرده اند که در ذیل می خوانیم.

غیبت نکردن و خاطره ای از امام خمینی

پایگاه اطلاع رسانی هیات: آیت الله حسین مظاهری از علمای بنام اخلاق كه مدتی در محضر اساتید بزرگی همچون علامه طباطبایی و امام شاگردی كرده است، از حساسیت حضرت امام رحمه الله علیه نسبت به غیبت كردن پشت دیگران، خاطره بسیار جالبی نقل كرده است كه با هم می خوانیم:

درس ایشان(حضرت امام) فقط تعلیم و تعلّم نبود، بلكه مقید بودند كه در ضمن تعلیم، تهذیب هم ‎باشد. به عبارت دیگر، درس ایشان كار رسول گرامی اسلام صلی الله و علیه و آله «و یزكیهم و یعلمهم الكتاب و الحكمه» بود. در مدت بیش از دوازده سال كه در دروس عالی ‎ایشان شركت داشتم، یك عمل مكروه از ایشان ندیدم؛ بلكه اگر شبهۀ غیبت و دروغی پیش می آمد، حالت نگرانی به خوبی در چهرۀ ایشان نمایان می شد.

غیبت نکردن و خاطره ای از امام خمینی
غیبت نکردن و خاطره ای از امام خمینی

یادم ‎نمی رود روزی امام به جلسۀ درس تشریف آوردند و به قدری ناراحت بودند كه نفس های تندی می زدند. آن روز درس ندادند و به جای درس، نصیحت تندی ‎كردند و رفتند و تب مالت ایشان عود كرد و سه روز نیامدند؛ چون شنیده بودند كه ‎یكی از شاگردان ایشان، دربارۀ یكی از مراجع، غیبتی كرده بود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *