فاتحه برجام با تمدید تحریم ها خوانده می شود

خانه / استان ها / فاتحه برجام با تمدید تحریم ها خوانده می شود

%d9%86%da%a9%d9%88%d9%86%d8%a7%d9%8542

امام جمعه شهرکرد، تأکید کرد: بسیج مهره های استبداد را در منطقه برچیده و استکبار جهانی را به خاک ذلت نشانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحالوبختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی،گفت: اگر ” طرح تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم‌های ایران” مراحل پایانی خود را طی کند، باید فاتحه برجام را خواند.

امام جمعه شهرکرد، افزود: با تمدید قانون تحریم های 10 ساله ایران در دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا، این کشور معاهده بین المللی برجام را نقض کرده است و ضرورت دارد دولت و مجلس شورای اسلامی با این بدعهدی آمریکا قاطعانه برخورد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه گره زدن حل مسائل کشور به برجام کار درستی نیست، نقض عهدهای پی‌درپی آمریکایی ها در مسئله برجام را ناشی از عجله کردن در هنگام مذاکرات عنوان کرد.

امام جمعه شهرکرد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر ضرورت هوشیاری و حساسیت مسئولان در زمان مذاکرات گفت: مقام معظم رهبری مدام و مستمر تاکید می‌کردند که باهوشیاری و حساسیت جلو بروید و مراقب باشید که به دشمن امتیاز ندهید؛ چرا که طرف مقابل شما شیطان مکار است؛ اما بعضی‌ها به دلیل یک سری نگاه‌های خاص سیاسی و مسائلی که مدنظرشان بود، با شتاب‌زدگی عمل کردند که این شتاب‌زدگی ضایعاتی را به دنبال داشت.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر این که با وجود این همه نقض عهد آمریکایی‌ها، دولتمردان نباید این قدر بر روی مسئله برجام تاکید کنند، تصریح کرد: با وجود این همه نقض عهد و پیمان شکنی که از سوی آمریکایی‌ها در مسئله برجام صورت گرفته نباید مسئولان مدام بر روی برجام تاکید کنند و همه چیز را به برجام و امتیازات و دستاوردهای برجام گره بزنند و مسائل کشور را همین طور بر روی زمین بگذارند.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم برخورد قاطع با متخلفانی که حقوق های نجومی دریافت کردند، گفت: در این صورت جلوی فساد برخی از مدیران گرفته خواهد شد و مردم هم به رسیدگی کنندگان به این پرونده اعتماد خواهند کرد.

امام جمعه شهرکرد در خطبه های این هفته نماز جمعه به نقش بی بدیل بسیج در دوران با برکت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بسیج به عنوان شجره طیبه عالم گیر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، تصریح کرد: امروز بسیج مهره های استبداد را در منطقه برچیده و استکبار جهانی را به خاک ذلت نشانده است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد:بسیج توانسته به لطف خدا در انقلاب و صیانت از دستاوردهای آن نقش داشته باشد و این تفکر به سایر نقاط جهان و دیگر کشورهای دنیا نیز تسری پیدا کند.

امام جمعه شهرکرد، امنیت زائران اربعین حسینی در عراق را نیز حاصل تلاش نیروهای بسیج مردمی در این کشور دانست و گفت: امنیت چند میلیون زائر توسط بسیج مردمی عراق تأمین شد و این نیروها در همه جا چه در حفاظت از مردم و چه در حمایت از عتبات عالیات نقش بسزایی داشته‌اند.

وی با ابراز خرسندی از تشکیل بسیج مردمی در کشور سوریه، نیز گفت: خوشبختانه امروز در سوریه نیز بسیج شکل گرفته و مقاومت می‌کند، آرام‌آرام تفکر بسیجی که امام خمینی(ره) ایجاد کردند در جهان اسلام در حال پیشرفت است.

امام جمعه شهرکرد، در بخش دیگری از خطبه های این هفته به سانحه برخورد قطارها اشاره کرد و جلوگیری از بی تدبیری برخی از مدیران کشور، به ویژه در سانحه دردناک قطار حامل زائران حرم رضوی در استان سمنان را خواستار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تسلیت درگذشت آیت الله موسوی اردبیلی به مناسبتهای روز جهانی معلولان و روز دانشجو نیز اشاره کرد.

 انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *