فتح خرمشهر، سرنوشت جنگ را تغییر داد

خانه / استان ها / فتح خرمشهر، سرنوشت جنگ را تغییر داد

سردار علی محمد اکبری با اشاره به اهمیت فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس، گفت: مسئولیت ما در برابر ایثارگران و شهدا صدچندان است.

سردار علی محمد اکبری با اشاره به اهمیت فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس، گفت: مسئولیت ما در برابر ایثارگران و شهدا صدچندان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با اعلام برنامه های سپاه استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت سی و هفتمین سالگرد آزادسازی خرمشهر ، گفت: نقش اصحاب رسانه و مطبوعات در انتقال فرهنگ دفاع مقدس و برجسته سازی زوایای مختلف عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر بسیار اهمیت دارد.

 

سردارعلی محمد اکبری، باتبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی، فرارسیدن لیالی پرفضیلت قدر را گرامیداشت و افزود: شعار محوری برنامه های امسال گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، ” ما پیروز هستیم” می باشد.

 

وی، با اشاره به چرایی نامگذاری سوم خرداد بعنوان روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی، ادامه داد: دفاع مقدس الگویی برای تمام دنیاست و فتح خرمشهر، سرنوشت جنگ تحمیلی را تغییر داد. مردم قهرمان خرمشهر در مقابل  ارتش بعث عراق مقاومت جانانه 34 تا 35 روزه ای داشتند و این مقاومت باعث شد نیروهای دشمن در دروازه های خرمشهر بمانند و نقشه و وعده فتح سه روزه خوزستان و یک هفته ای تهران که از سوی صدام اعلام شده بود، نقش بر آب شود.

 

سردار اکبری، خاطرنشان کرد: حامیان استکباری صدام بعد از فتح خرمشهر به دنبال آتش بس بودند؛ اما این آتش بس تنها بهانه ای برای تجدید قوا و تجدیدسازمان ارتش بعث عراق بود و همچنین بخش های زیادی از نقاط مرزی ما نیز در تصرف دشمن بود و هنوز رژیم بعث بعنوان متجاوز اعلام نشده بود تا جمهوری اسلامی ایران بتواند خسارت های ناشی از جنگ را مطالبه کند.

 

این مقام ارشد نظامی استان، با اشاره به طراحی های پیچیده نظامی و استفاده ارتش بعثی از انواع سلاح و تجهیزات و نفرات بسیار زیاد برای حفظ خرمشهر بعد از اشغال، تصریح کرد:صدام گفته بود اگر ایرانی ها بتوانند خرمشهر را پس بگیرند، کلید بصره را به آنها خواهم داد؛ که سرانجام عملیات بیت المقدس از اوایل اردیبهشت 61 شروع شد و در سوم خرداد بعد از 24-25روز عملیات های پیوسته و متعدد، که 40 هزار نیروی عراقی در خرمشهر به محاصره درآمده بودند، حماسه بزرگ فتح خرمشهر رقم خورد.

 

سردار اکبری، اسارت بیش از 10 هزار نیروی عراقی در شهر خرمشهر و بالغ بر 20 هزار نفر طی عملیات بیت المقدس را یادآوری کرد و افزود: ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان و شهدای ما باعث شد مقاومت ارتش بعث عراق شکسته شود .

 

وی، ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران در هشت سال دفاع مقدس را الگویی برای مقاومت در انواع جنگ های تحمیلی از سوی استکبار دانست و گفت: امروز نیز مردم ما با الگوگیری از دوران دفاع مقدس، برابر جنگ تحمیلی اقتصادی، فرهنگی، فضای مجازی، ایستاده اند.

 

سردار اکبری، با اشاره به اهمیت فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس، گفت: مسئولیت ما در برابر ایثارگران و شهدا صدچندان است. هرچند دشمنان ما از هر ترفندی استفاده کرده اند، اما با مقاومتی که ملت ما در 41 سال گذشته از خود نشان داده، بر اساس پیش بینی های مقام معظم رهبری در فتنه ها، جنگ های مختلف خصوصاً روانی، رسانه ای و اقتصادی و فرهنگی نیز پیروز خواهیم شد.

 

وی، همچنین به نقش مردم استان چهارمحال و بختیاری در عملیات بیت المقدس اشاره کرد و گفت: رزمندگان این استان در قالب تیپ و لشگرهای مختلف ازجمله؛ 14 امام حسین علیه السلام، 8 نجف اشرف، 25 کربلا، که همگی آنها از یگان های مؤثر در فتح خرمشهر بودند، حضور داشتند.

 

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: 80 شهیدِ  عملیات بیت المقدس از استان چهارمحال و بختیاری است که نشان دهنده نقش بسیار زیاد رزمندگان ما در این عملیات است، که جزء فاتحین خرمشهر بودند.

 

سردار اکبری در پاسخ به سؤال خبرنگاران پیرامون وظیفه آحاد مردم در مقابله با جنگ نرم نیز، اظهار کرد: بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند: خرمشهرها در پیش است، باید بدانیم که فتح خرمشهر کار بسیار سنگینی بود و طبق فرموده حضرت امام خمینی(ره) نیز که بیان داشتند” خرمشهر را خدا آزادکرد”، این فرمایشات ما را به این سمت و سوی سوق می د هد که جبهه های سخت تر از خرمشهر در پیش داریم؛ اما همه اینها همچون خرمشهر، قابل فتح هستند.

 

وی، افزود: در تابلوی ورودی خرمشهر تعداد جمعیت را 36میلیون نفر نوشته بودند؛ زیرا همه ملت برای آزادسازی آن نقش ایفا کرد و امروز نیز تمام 80میلیون نفر جمعیت کشور باید در صحنه حضور داشته باشند تا بر توطئه های دشمن پیروز شویم.

 

سردار اکبری، ادامه داد: در ابعاد مختلف اقتصادی، کشاورزی، کارآفرینی و در برابر محاصره و تحریم و تهدید دشمن باید با الگوگیری از نیروهای مسلح که قدرت بازدارندگی را ارتقا بخشیده اند و تهدید دشمنان را به فرصت تبدیل کردند و هم توان خود را باور کنیم.

 

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون آرایش جنگی برابر دشمن، اشاره کرد و گفت: ما هم باید آرایش جنگی برابر دشمن بگیریم تا بتوانیم تهدیدات را خنثی کنیم.

 

وی، در ادامه خاطراتی از دوران دفاع مقدس برای اصحاب رسانه بیان کرد و نقش معنویت، توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام را در پیروزی های رزمندگان اسلام بسیار مؤثر دانست.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *