فتنه‌گران 88 به سادگی تطهیر نمی‎شوند

خانه / استان ها / فتنه‌گران 88 به سادگی تطهیر نمی‎شوند

امام جمعه شهرکرد گفت: در فتنه 88 به نظام آسیب وارد شد و تا عاملان آن جبران نکنند تطهیر نخواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛حجت‌الاسلام  والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی با بیان اینکه در جریان فتنه سال 88 برخی سیاسیون مردود شدند، اظهار کرد: فتنه‌ای که متأسفانه عده‌ای در مقام تطهیر آن هستند، آلودگی نیست که به سادگی پاک شود.

وی ادامه داد: در فتنه 88 به نظام آسیب وارد شد و تا عاملان آن جبران نکنند تطهیر نخواهند شد.

امام‌جمعه شهرکرد با بیان اینکه نظام اسلامی متعلق به افرادی خاص یا متعلق به ولی امر نیست که گذشت کنند، گفت: نظام حق عمومی است، این‌ها هم به مردم و هم به دین خدا آسیب زدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با ابراز تأسف از عملکرد برخی به اصطلاح خواص، تصریح کرد: برخی از خواص در جریان فتنه 88 و مسائل دیگر مواضعی گرفتند که مایه تأسف است.

وی با تأکید بر اینکه همه مسؤولان و توده مردم باید در موضع‌گیری‌ها و رأی دادن‌ها مراقب باشند که مسبب قوی‌ شدن دشمن و ضعیف شدن نیروهای ایمانی نشوند، خاطرنشان کرد: خوش‌باوری به دشمن و امتیاز دادن به آن خسارت‌های جبران‌ناپذیری به‌دنبال دارد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: به‌عنوان نمونه بسته و تعطیل شدن مراکز هسته‌ای و علمی کشور نتیجه همین خوش‌باوری و میدان دادن به دشمن است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با استناد به آیه 5 سوره مبارکه ممتحنه و دعای حضرت ابراهیم که می‌فرمایند «…خدایا ما را فتنه کفار قرار مده…»، تشریح کرد: انسان در برخورد با دشمن باید مؤمنانه، عالمانه، عاقلانه و شجاعانه عمل کند؛ وقتی دشمن سنگ انداخت باید مقاومت کند در غیر این‌صورت فتنه کفار می‌شود؛ هرجا با برخورد و عمل‌مان دشمن را مأیوس کردیم، پیروز شده‌ایم.

وی با اشاره به نمونه‌هایی از فتنه کفار شدن در طول تاریخ، اظهار داشت: در موضوع مشروطه که میدان مبارزه‌ای بود برای کم کردن قدرت طاغوت، برخی افراد کم آوردند و مشروطه را از مشروعه انداختند، شد آنچه که انگلیسی‌ها می‌خواستند یعنی مشروطه غیرمشروعه.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه بعد از انقلاب عده‌ای تلاش کردند میان دین و سیاست فاصله بیندازند اما انقلاب اسلامی جای پای خود را محکم کرد، گفت: برخی آب به آسیاب دشمن ریختند، در مقابل مواضع اسلام و امام ایستادند و فتنه کفار شدند، ناگفته نماند که دشمن آن‌ها را دور زد و اهداف خود را حاکم کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به هفته نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: خداوند را شاکریم که نعمت بی‌بدیل امنیت بر کشور حاکم است و در شرایطی که اطراف ایران سراسر ناامنی است، امنیت ایران تعجب جهانیان را برانگیخته است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی تمام تحرکات در منطقه، نا امن شدن ایران است، عنوان کرد: به فضل الهی دشمنان به مقاصدشان نرسیده‌اند و این مهم مرهون امنیت‌آفرینان کشور در نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، نیروهای مسلح، دستاوردهای دفاعی و به برکت رهبری مدبرانه ولایت فقیه است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مهم‌تر از همه، ماندگاری مردم فهیم در مسیر آرمان‌های امام و شهدا و پیوند با ولایت است که موجب شده این کشور روزبه‌روز امن‌تر و دشمن ناکام‌تر شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با تأکید بر اینکه از شیعه انتظار می‌رود نگاهش به واقعه کربلا بسته و محدود نباشد، گفت: عاشورا مکتب جامع انسان‌ساز و سرشار از درس‌های اخلاقی و تربیتی است.

وی افزود: در کربلا کرامت انسانی، ایثار، شجاعت، نترسیدن از دشمن، نفس‌ستیزی، مقاومت در برابر شدیدترین سختی‌ها، تکلیف‌محوری، پایبندی به عزت و خداحافظی همیشگی با ذلت همه و همه موج می‌زند و برای هرکدام مصادیق فراوان وجود دارد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه برای وقایع کربلا باید با معرفت اشک بریزیم، افزود: بصیرت و ماندگاری بر راه الهی و صراط مستقیم که همان ولایت است، از مهمترین درس‌های عاشوراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *