فتنه 88 نسخه بازسازی شده جنگ جمل بود

خانه / استان ها / فتنه 88 نسخه بازسازی شده جنگ جمل بود

حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در همایش یاوران انقلاب باباحیدر گفت: فتنه ای که در سال 88 اتفاق افتاد دقیقا نسخه بازسازی شده جنگ جمل بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛در آستانه سالروز حماسه 9دی و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت؛ همایش یاوران انقلاب شهرستان فارسان به میزبانی مردم ولایتمدار شهر باباحیدر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در این همایش گفت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس قرآن و عقبه تاریخی این کتاب آسمانی شکل گرفته است.

وزیر اسق اطلاعات تاریخ را آیینه تمام نمای زندگی بشری دانست و افزود:بیش از یک سوم آیه های قرآن مربوط به تاریخ و آینده بشریت است و همین امر بیانگر اهمیت تاریخ است و جالب توجه است که غربی ها و کشورهای پیشرفته به خوبی اهمیت تاریخ را درک نموده و بر آن بسیار تکیه می کنند؛ اما متاسفانه در کشور ما علی رغم توصیه های فراوان دینی و احادیث به تاریخ آنچنان که باید و شاید پرداخته نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی خاطرنشان کرد: اگر به تاریخ مراجعه نماییم به خوبی می توان دید که فتنه ای که در سال 88 اتفاق افتاد دقیقا نسخه بازسازی شده جنگ جمل بود. در آن جنگ یکی از کسانی که در صدر اسلام از یاران پیامبر بود و توانسته بود سیف الاسلام زمان خود باشد، با گذشت زمان روبروی امام خود ایستاد و در نهایت هلاک گردید و اگر به حوادث سال 88 نگاه کنیم به خوبی می توانیم ببینیم عده ای که در ابتدا یار امام بوده و در مسیر انقلاب بودند امروز با هدف براندازی همین انقلاب و نظام به میدان آمده بودند.

وی با اشاره به متن نامه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)به جوانان اروپایی در دو سال قبل درباره دین مبین اسلام گفت: سخنان رهبرمعظم انقلاب اسلامی باعث تحولی عجیب در بین اندیشمندان و جوانان امریکایی و اروپایی شد. این سخنان باعث شد تا اندیشمندان و جوانان اروپایی و امریکایی از فضای رسانه ای و تبلیغاتی سنگینی که بر علیه اسلام به وجود آورده بودند خارج شده و مستقیما برای شناخت اسلام به سراغ قرآن بروند.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی آینده اروپا و آمریکا را در در اختیار اسلام دانست و عنوان کرد:همین امر باعث عصبانیت استکبار جهانی و تلاش برای تشکیل گروهک های تروریستی مانند داعش به منظور ضربه زدن به اسلام گردید.

وزیر پیشین اطلاعات اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروزه در دنیا به یک قدرت جهانی قوی تبدیل و مطرح شده و آمریکائیها و اروپائیها و حتی اسرائیل غاصب نیز به این امر اعتراف کرده اند و یقینا رشادت های جوانان ایرانی که غالبا در سنین بسیار پائین در دوران دفاع مقدس  بودند و ایستادگی آنان در برابر استکبار جهانی مهمترین عامل قدرت کنونی ماست.

وی گفت: نابودی داعش به دست پرتوان مدافعان حرم و ایران اسلامی یکی از مهمترین دلایل اثبات این قدرت و اقتدار است. البته این قدرت و اقتدار به همین راحتی به دست نیامده و ما بابت این ثبات و اقتدار و امنیت کنونی هزینه های بسیار زیادی داده ایم. شهدای مدافع حرم، ازجمله هزینه هایی بود که ما کردیم. پس امنیت کنونی جمهوری اسلامی رایگان بدست نیامده و هزینه و خون های زیادی در ازای آن پرداخت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در ادامه عنوان کرد:اسلام و انقلاب برای ما جوانانی را به ارمغان آورده اند که از دیدن رشادت ها و دلاوری های آنان نه تنها خود ما؛ بلکه جهانیان انگشت به دهان مانده اند. به عنوان مثال زمانی که ما افسران نیروی دریایی آمریکا را دستگیر کردیم از ترس لباس خود را خراب کرده بودند؛ اما در عوض هفت ثانیه فیلم مقاومت شهید محسن حججی برابر داعش در دنیا پخش شد و این صلابت و اقتدار شهید حججی دنیا را به تعجب وا داشت و همین حوادث نمونه ای از قدرت بزرگ جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *