فراخوان انتخاب شعار محرم

خانه / مطالب و رویدادها / فراخوان انتخاب شعار محرم

heyhatبرای چهارمین سال پیاپی هیأت­های سراسر کشور برای محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، شعار واحدی را سرلوحه کار خود قرار می­دهند.

رسم انتخاب و اعلان شعار، در تاریخ اسلام رشته بلندی دارد که سررشته­های آن را باید در جنگ­ها و غزوات رسول خداجست. چنانکه از امیرالمؤمنین علیه­السلام نقل شده که شعار مسلمانان در جنگ بدر «یا منصور أمت» بوده­است. در کنار اینشعارهای عمومی رجزخوانی­های سرداران سپاه اسلام که با اشعار و عبارات حماسی خود را معرفی می­کردند می­تواند نمونه­هایی از شعارهای صدر اسلام را برای ما تداعی کند.

رسم انتخاب شعار برای برنامه­های هیأت، چند سالی است در میان هیأت­های سراسر کشور رایج شده­است. با توجه به اینریشة تاریخی همواره باید مراقب بود که آسیب و آفت گریبان این سنت را نگیرد. برای همین همواره باید اصولی را برایانتخاب شعار در نظر گرفت که مهم­ترین آن توجه به حفظ روحیة حماسی عاشورا، توجه به پیروزی جبهة حق در این واقعهو پرهیز از انتخاب شعارهایی است که حاصل آن فقط پرداختن به اندوه و ناراحتی از واقعة کربلاست.

از این رو هیأت­های سراسر کشور از عموم مردم دعوت می­کند تا شعارهای خود را برای محرم سال 1394 تا تاریخ  15 اردیبهشت امسال به شماره 30001542 پیامک کنند. پس از بررسی شعارهای ارسال شده توسط کارشناسان مربوطه شعار محرم امسال انتخاب می­شود که هیأت­های سراسر کشور برای محرم امسال از آن استفاده خواهندکرد.

لازم به ذکر است شعار محرم سال 91، «در عزای زینت دوش نبی» و شعار محرم­ سال­های92 و 93، «هیهات مناالذله» بوده ­است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *