فرار چهار هزار نظامی سعودی از مرزهای یمن

خانه / مطالب و رویدادها / فرار چهار هزار نظامی سعودی از مرزهای یمن

روزنامه گلوبال ریسرچ به نقل از منابع دیپلماتیک اروپایی گفت که حدود 4000 نفر از نیروهای عربستان سعودی برای فرار از دستورات ریاض در زمینه آغاز احتمالی حمله زمینی به یمن، از پادگان‌های خود در نقاط مرزی عربستان سعودی فرار کرده اند. این گزارش تأکید می‌کند که سرویس‌های اطلاعاتی غربی متوجه شدند که این تعداد از نیروهای نظامی عربستان سعودی از پایگاه‌های نظامی این کشور در نزدیکی مرزهای یمن فراری شدند. البته مقامات عربستان سعودی سعی کردند پدیده فرار جمعی عناصر نظامی عربستان از یگان‌ها و پادگان‌ها و مراکز مرزی را مخفی نگه دارند.

براساس این گزارش ، سرویس‌های اطلاعاتی غربی تماس‌هایی را بین فرماندهان نظامی عربستان و وزیر دفاع این کشور که فرماندهی عملیات طوفان قاطعیت را بر عهده دارد رصد کرده اند، مبنی بر اینکه تعداد نظامیان فراری از پادگان‌ها و نقاط مرزی عربستان به بیش از چهارهزار نفر رسیده است، این در حالی است که برخی گزارش‌های دیگر از فرار بیش از 10 هزار نظامی عربستانی از پادگان‌ها حکایت دارد.

فرار 4 هزار نظامی سعودی از مرزهای یمن

کارشناسان اعتقاد دارند که ارتش عربستان روحیه معنوی بالایی برای آغاز حملات زمینی به یمن ندارد و چنین حملاتی در این شرایط می‌تواند برای عربستان سعودی یک خودکشی تلقی شود. رادیو اروپایی اوستون که از اسلو پخش می‌شود، به نقل از مراکز مطالعاتی غربی و سرویس‌های جاسوسی اروپایی اعلام کرد که عربستان سعودی یک ارتش واقعی و نیروهای زمینی فعال و توانا برای مقابله با ارتشی یمن یا حوثی ها یا نیروهای مردمی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *