فرازی از وصیت‌نامه شهید احدالله مرادی

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / فرازی از وصیت‌نامه شهید احدالله مرادی

شهید مرادی در وصیت‌نامه خود خطاب به والدین خود آورده است: «از شما تشکر می‌کنم؛ چون مرا به این مقام رساندید و من به هدف خودم رسیدم و این هدف را، هدف با افتخاری می‌دانم.»

شهید «احدالله مرادی» سال 1348 در روستای باریک آب زنجان متولد شد. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام چهارم خرداد 1367 در ماووت عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:
«بسم الله الرحمن الرحیم
با درود و سلام فراوان به پیشگاه مقدس تنها منجی عالم بشریت، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب بر حقش امام خمینی رهبر مستضعفان و با درود و سلام بی‌کران بر ارواح طیبه شهدای اسلام و مسلمین که در راه دفاع از انقلاب اسلامی ایران به عزت ابدی رسیده‌اند و شربت شیرین شهادت را نوشیده‌اند. سلام و درود ما بر آن‌ها.
پدر جان و مادر جان، از شما حلالیت می‌طلبم که شما پدرم و مادرم در بزرگ کردن من مخصوصا مادرم در بزرگ کردن بنده حقیر خیلی خیلی زحمت کشیده است. شب‌ها بی‌خواب مانده است و با زحمات فراوان و رنج و مشقت زیادی روبه‌رو شده است و مرا بزرگ به بار آورده است و به اسلام تحویل داده‌اید. از شما تشکر می‌کنم چون شما مرا به این مقام رساندی و من به هدف خودم رسیدم و این هدف را، هدف با افتخاری می‌دانم و هم نصیب من شد خدا را شکر می‌کنم و امیدوارم که حقتان را به بنده حقیر حلال کنید و مرا ببخشید.
من که نتوانستم جبران زحمات شما باشم چون که بتوانم از آتش سنگین دشمن متجاوز برآیم.
به دلیل حضور در جبهه نتوانستم لطف شما را جبران کنم. و از یکایک برادرانم، آقای ذبیح الله مرادی، خلیل الله مرادی، ابراهیم مرادی و دیگر برادرانم آقای قربانعلی شهریاری و محمد علی کردلو حق حلالیت می‌طلبم و امیدوارم که حقشان را به من حلال کنند.
از خواهرانم یک به یک حلالیت می‌طلبم و امیدوارم که ایشان نیز حقشان را حلال کنند و دیگر وصیتم این است که از تمام اهل خانواده از کوچک و بزرگ باریک آب (نام روستا)، پدر جان به عوض من حلالیت بطلبید.
وصیت دیگرم این است که پدر جان نگذار مادرم و برادرانم و خواهرانم بروی مزار من گریه و زاری کنند و سر و صدا راه بیاندازند و وصیت می‌کنم که عکس مرا بروی مزارم بگذارید.
خداحافظ، خداحافظ
امیدوارم که در امان و آسایش خداوند قرار بگیرید.
وصیت نامه اینجانب برادر رزمنده دلیر اسلام احدالله مرادی»
منبع:  دفاع پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *