فرازی از وصیت نامه شهید سلمان اسماعیلی

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / فرازی از وصیت نامه شهید سلمان اسماعیلی

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید اسماعیلی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

شهید سلمان اسماعیلی سال 1337 در روستای تهگرجی از توابع شهرستان نقده (بخش اشنویه) به دنیا آمد.به مدت دو سال جهت كسب علم و دانش قدم به دبستان گذاشت، ولی به خاطر فشار اقتصادی و فقر مالی از ادامه تحصیل محروم شد و دوش به دوش پدر در كارهای كشاورزی مشغول شد. به خاطر آزار و اذیت ارباب همراه پدر زادگاه خویش را رها كرده و به شهرستان نقده آمد. در بدو پیروزی انقلاب فعالیت های شهید، چشمگیربود. زمانی كه انقلاب به رهبری امام خمینی رحمة الله علیه به پیروزی رسید و رژیم ستمشاهی از بین رفت، احزاب مخالف جهت مقابله با انقلاب پرداختند.
شهید اسماعیلی به خاطر شور و اشتیاق و علاقه ای كه به انقلاب داشتند با مراجعه به ژاندارمری و به خاطر دفاع از حریم میهن اسلامی و انقلاب تحت عنوان جوانمرد لباس رزم پوشیده و رودرروی انقلابیون ایستاد و رشادت ها و جانبازی های زیادی از خود نشان داد. زمانی كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقده تأسیس شد. شهید به عضویت سپاه درآمد و با اینكه دمكرات ها می خواستند او را منصرف سازند ولی ایشان با خلوص نیت و همتی عالی و اراده ای محكم و راسخ حرف های آنها را پوچ انگاشته و انقلاب و رهبری امام را سرمایه عمر خود تلقی می نمایند و دست ردّ بر سینه آنها می زند. شهید در تمام درگیری ها شركت فعال داشت و تمام منطقه و كوه ها در زیر پاهای استوار و اراده پولادین او سر فرود می آورند.
شهید همیشه در درگیری ها آرپی جی بر دوش می گذاشت و با هر تیری كه شلیك می كرد قلب دشمن را نشانه می گرفت و دشمن را تارومار می ساخت. در تاریخ 60/12/14 بنا به درخواست و به خاطر نیاز مبرم به آرپی جی زن در جبهه های حق علیه باطل شهید داوطلبانه آمادگی حضور در جبهه و دفاع از حریم مقدس میهن اسلامی و آرمان های مقدس انقلاب را اعلام می كند و در عملیات فتح المبین شركت می نماید. شهید با عزمی راسخ هنگام خداحافظی از خانواده اش، جبهه را شهادتگاه و شهادت را برای خود سرافرازی می دانست. با خلوص نیت و قلبی پاك برای زیارت مرقد امام هشتم علیه السلام می رود تا از امام بخواهد كه او را به آرزویش كه همان پیوستن به حق و ملكوت اعلی است برساند و شهادت را نصیب او سازد و بالاخره در عملیات بیت المقدس (آزادسازی خرمشهر) در تاریخ 61/2/12 در منطقه نیسان بر اثر اصابت تركش خمپاره به آرزوی دیرینه اش رسیده و شهادت را با آغوش باز پذیرا می شود.پیكر پاكش در گلزار شهدای نقده به خاك سپرده شد.

فرازی از وصیت نامه شهید سلمان اسماعیلی

بِسْمِ ا… الَّرَحْمنِ الرَّحیم
«وَ ما رَمَیتَ إِذْ رَمَیتَ وَ لكِنَّ ا… رَمى»هنگام شلیك تیرها تو شلیك نمى كردى، بلكه خدا شلیك مى كرد .با سلام و با درود به رهبر كبیر انقلاب و شهداى گلگون كفن و ملّت مبارز ایران.وظیفه هر فرد مسلمان ایجاب می كند كه در مقابل ظلم و زورگویی هاى ابر قدرتها هر چه در توان دارید به كار گیرید و از حقوق حقه مستضعفان دفاع بكند و در این جهادی كه انجام می دهد خانواده و مادیات این دنیا معنى ندارد، زیرا كه شرف و حیثیت و مكتب بیش از اینها ارزش دارد. می خواهم به امت شهیدپرور و خانواده خویش اظهار نمایم كه من خالصانه و با آگاهى در این راه كه راه انبیاء و ائمه اطهار می باشد گام نهاده ام و اگر لیاقت داشته باشم با همان خلوص و سادگی به لقاءا.. خواهم پیوست.
اى امت مبارز، ما نسبت به هم وظایفى متقابل داریم. یعنى ‌وظیفه ‌من و همسنگرانم مبارزه مستقیم و مسلّحانه هست و وظیفه شما هم این است كه در پشت جبهه با اتحاد خویش به جهانیان ثابت بكنید كه خیانت به خون شهدا معنى و مفهومى ندارد و همچنان ادامه دهندگان راه ایشان خواهید بود.
مى خواهم كه فرزندان و نسل آینده را از كودكى نسبت به قرآن‌ و فرامین خداوند متعال آشنا سازید تا آیندگان ما مدافع حقوق محرومان باشند و ریشه ظلم و ستم را از جا بكنند و حالا چند كلمه اى با خانواده ام دارم و آن این است كه من این لباس مقدس را پوشیده ام كه مدافع اسلام و قرآن باشم و هر آن امكان شهادت من هست. اگر در این راه شهادت نصیبم شد و به عهدی كه با خدا بسته بودم وفا كردم و به لقاءا… پیوستم، حقوق من به پدرم می رسد و فرزندان و عیالم تحت نظر ایشان می باشند و اگر همسرم نخواستند بعد از من در خانه ام بمانند، هر‌آنچه شرع مقرر داشته می توانند سهم ببرند، ولی فرزندانم باید پیش پدرم باشند و زیر نظر ایشان مشغول آموختن فرامین الهى و فریضه هاى شرعی باشند تا ادامه دهندگان راه ما باشند و همسرم تا زمانی كه در خانه ام باشند در امور فرزندانم می توانند دخالت كنند، ولی زمانی كه از خانه ما رفتند نمی توانند در امور فرزندانم دخالتی بكنند. همچنین من به هیچ كس قرضی ندارم و كسی هم به من بدهكار نیست.دیگر عرضى ندارم. همه شما را به خداوند متعال مى سپارم.در بودن این وصیت نامه، ‌وصیت نامه قبلی من باطل است.سلمان اسماعیلی

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *