فصل خزان خراسان شمالی تبدیل به بهار شد ؛ به بهانه پنجمین سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی

خانه / با ولایت / امام خامنه ای / فصل خزان خراسان شمالی تبدیل به بهار شد ؛ به بهانه پنجمین سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی

19 مهر مصادف با سالروز متبرک شدن استان خراسان شمالی به قدوم پر خیروبرکت امام خامنه ای اسلامی است که به‌خوبی در اذهان و خاطره مردان و زنان این استان نقش بسته و در تاریخ خراسان شمالی ثبت شده است.

مردم این استان صبح روز 19 مهر سال ۱۳۹۱ میزبان حضرت امام خامنه ای خامنه‌ای، امام خامنه ای بوده و با تجمعی عظیم از ایشان استقبال کردند و به شوق دیدار ولی امر مسلمین جهان سر از پای نمی‌شناختند؛ گویی فصل خزان این استان به بهار مبدل گشته است.

روزی که امام خامنه ای وارد بجنورد مرکز استان خراسان شمالی شدند، آن‌چنان مورد استقبال گرم مردم ولایتمدار این استان از اقوام مختلف کرد، ترک، ترکمن و تات قرار گرفت که خاطره‌اش هرگز از اذهان مردم این دیار پاک نمی‌شود.

پرتلاطم‌ترین روز خیابان‌های استان خراسان شمالی در تاریخ شاید همین 19 مهر ماه باشد که مردم همچون مایه حیات در شریان‌های اصلی کالبد بجنورد مرکز استان سرازیر شده بودند تا به قلب تپنده ایران برسند و گوشه‌ای از عشق و ارادت خالصانه خود را به مولا و مقتدایشان برای جهانیان به منصه ظهور و بروز برسانند.

حتی تصاویر آسمانی از این حلقه در هم تنیده وصال یار هم نمی‌توانست توصیف‌کننده دریای خروشان این ملت باشد، دریایی که به سمت محل سخنرانی رهبر انقلاب در استادیوم تختی بجنورد سرازیر می‌شد.

مردم ولایتمدار استان خراسان شمالی از تمام شهرهای استان با پای پیاده و سواره با ریختن اشک شوق برای دیدار از مولا و مقتدایشان سر از پا نمی‌شناختند و خود را به مرکز استان می‌رساندند که گویی همه آمده بودند تا حماسه حضور را خلق کنند.

مردم ولایت‌مدار استان خراسان شمالی در 19 مهر ماه سال 91 برای استقبال از نور چشمشان ساعت‌ها منتظر ورود امام‌ و مقتدایشان بودند که با ورود معظم له به بجنورد مرکز خراسان شمالی، مردم دین‌دار و ولایتمدار این استان یک‌صدا شعارهای «صلی علی محمد بوی خمینی آمد»، «خوش‌آمدی رهبرم، آقا، سید، سرورم»، « این‌همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» «جانم فدای رهبر»، «با ولایت زنده‌ایم، «مردانه ایستاده‌ایم تا پایان بر عهدی که بسته‌ایم» و « ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده» سر دادند و از عزیزترین وجودشان استقبال کردند.

19مهرماه سال 91 را هیچ‌یک از مردم خراسان شمالی، از پیر، جوان، زن و مرد، کودک و نوجوان فراموش نخواهد کرد، روزی که آغاز سفر پر برکت هشت روزه امام خامنه ای اسلامی به استان است.

19 مهر، روزی که یادآور شور و حال وصف‌ناشدنی مردم ولایتمدار خراسان شمالی در سال 1391، در آستانه دیدار یار که پس از سال‌ها چشم‌انتظاری سرانجام به ثمر نشست، آرزوی بزرگ و دیرینه دیار گنجینه معرفت‌ها، رنگ واقعیت گرفت و با قدوم پر خیروبرکت رهبری، پاییز استان را به بهار دل‌نشین و فراموش‌نشدنی تبدیل کرد.

در این روز شادی و شعف در کوچه و خیابان به‌وضوح دیده می‌شد و مردم با پخش شربت و شیرینی عشق و ارادت خود را به ولایت نشان دادند.

روز تاریخی و پر خیروبرکت 19 مهر سال 91، همه‌ساله به همان عظمت شور و شعور مردمی، با تجدید پیمان با رهبری و آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی، گرامی داشته می‌شود.

19 مهر ترسیم پیوندهای عمیق قلبی مردم ولایتمدار استان خراسان شمالی با ولی‌فقیه زمان خود است، این روز به‌عنوان سند افتخار در تاریخ خطه استان خراسان شمالی به یادگار مانده و بهترین و ماندگارترین روز «حماسه حضور» در تاریخ این استان است.

امام خامنه ای در ابتدای سخنانشان در جمع مردم استان خراسان شمالی، از ابراز احساسات گرم و پرشور آنان سپاسگزاری کردند و به‌واسطه این استقبال پرشور و حماسه حضور مردمی در استقبال از مولا و مقتدایشان، خراسان شمالی را «گنجینه معرفت‌ها» نامیدند.امام

امام خامنه ای در مدت حضور هشت‌روزه خود در این استان، علاوه بر دیدار و سخنرانی در جمع مردم بجنورد، به شهرستان‌های اسفراین و شیروان نیز سفر کرده و در جمع مردم ولایت مدار این دو شهرستان هم به ایراد سخن پرداختند.

ایشان همچنین در این مدت، دیدارهای جداگانه‌ای با طلاب و روحانیان، فرهنگیان و دانش آموزان، بسیجیان، نیروهای مسلح و خانواده‌های شاهد و ایثارگر خراسان شمالی داشتند.
این سفر افزون بر برکات معنوی حضور معظم له، ۲۰۰ مصوبه شامل هزار و ۶۱۳ پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار چهار هزار میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات بانکی برای استان خراسان شمالی به ارمغان آورد که بخش اعظم این پروژه‌ها اکنون به اتمام رسیده و در حال بهره‌برداری است.
در این سفر همچنین ۱۵ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در زمینه حوزه‌های علمیه شامل احداث مدارس علمیه، استادسرا و حوزه علمیه جامع به تصویب رسید که همه این طرح‌ها اجرایی شده است.

حال مردم انقلابی و ولایتمدار استان خراسان شمالی به خاطر سفر پرامید و پر خیروبرکت امام خامنه ای اسلامی به استان، 19 مهرماه را «روز خراسان شمالی» نامیده‌اند و همه‌ساله این روز تاریخی را پاس می‌دارند.

امام خامنه ای، پنج سال پیش در چنین روزی به استان خراسان شمالی سفر کردند و در جمع مردم این استان سخنان مهمی را ایراد کردند؛، برای مرور دوباره فرمایشات امام خامنه ای متن سخنان ایشان در جمع مردم استان خراسان شمالی را بازنشر می‌کند.

فرازهایی از بیانات امام خامنه ای  در اولین روز دیدار با مردم خراسان شمالی

ملت ايران از همه مشکلات عبور خواهد كرد

دشمنان مشکلاتی به وجود مى‌آورند، بعضى از بى‌تدبيرى‌ها هم اين مشکلات را افزایش می‌دهد – این‌ها هست، ولى این‌ها چيزى نيست كه جمهورى اسلامى نتواند این‌ها را حل كند.

به توفيق الهى، ملت ايران از همه‌ى اين مشکلات عبور خواهد كرد. ملت ايران و مسئولين كشور از اين بزرگ‌ترها و دشوارترهايش را حل کرده‌اند؛ این‌ها كه چيزى نیست. اندك مشکلی پيش مى‌آيد، ابراز خوشحالى می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *