فضائل حضرت زهرا | خواندن خطبه عقد توسط جبرئيل

فضائل حضرت زهرا | خواندن خطبه عقد توسط جبرئيل

خانه / پیشنهاد ویژه / فضائل حضرت زهرا | خواندن خطبه عقد توسط جبرئيل

در این خبر اشاره ای به برخی از فضائل و کرامات حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می شود که در اختیار شما مخاطبین گرامی قرار می گیرد.

فضائل حضرت زهرا | خواندن خطبه عقد توسط جبرئيل

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام، فضایل فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در قرآن به قدری است که شرح آن در این مقاله نمی‌گنجد، چه آنکه در این مصحف شریف آمده اهل بیت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) حجت الهی بر مردم هستند، قرآن ناطق‌اند و بیان تفسیر و تأویل آیات الهی بر عهده آنان گذارده شده است. احادیث و روایات و آیاتی که به فضایل این بانوی بزرگ و یکتای اسلام اشاره دارد متعدد و فراوان است که تنها به گوشه ای از آن اشاره شد.

فضائل حضرت زهرا | خواندن خطبه عقد توسط جبرئيل
فضائل حضرت زهرا | خواندن خطبه عقد توسط جبرئيل

حافظ ابونعيم در كتاب حيلة الاولياء (ج 5، ص 59) به سند خود از ابن مسعود روايت كرده كه گفت :
شبى كه زفاف فاطمه (سلام الله عليها) انجام شد، فرداى آن شب لرزه اى دچار فاطمه گرديد و رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) براى دلجويى دخترش بدو فرمود:

اى فاطمه ! من تو را به ازدواج مردى كه در دنيا آقا و بزرگ و در آخرت از صالحان و شايستگان است ، در آوردم . اى فاطمه ! هنگامى كه خداى تعالى خواست تا تو را به عقد على در آورم ، جبرئيل را ماءمور كرد تا در آسمان چهارم بايستد و فرشتگان صف زدند و خطبه عقد را خواند، سپس ‍ درختان بهشتى را ماءمور كرد تا جواهر بر خود حمل كرده و بر فرشتگان نثار كنند، و هر فرشته اى كه بيشتر از ديگران از آن جواهر بر گرفت ، تا روز قيامت بر ديگران افتخار مى كند.

ام سلمه گويد: فاطمه (سلام الله عليها) به زنان افتخار مى كرد، زيرا نخستين زنى بود كه جبرئيل خطبه ازدواج او را خوانده بود.(1)


(1 )زندگانى حضرت فاطمه (سلام الله عليها) و دختران آن حضرت ، ص ‍ 45 و 46.

منبع: ۳۶۰ داستان از فضايل مصائب و كرامات فاطمه زهرا (سلام الله علیها)،عباس عزيزى

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *