فضای مجازی، محمل مناسبی برای ترویج مفاهیم دینی است

خانه / استان ها / فضای مجازی، محمل مناسبی برای ترویج مفاهیم دینی است

قرائتی

نماینده ولی فقیه و رییس ستاد اقامه نماز کشور، رواج فرهنگهای غلط در فضای مجازی را نتیجه کم کاری در استفاده از ظرفیت این فضا برای ترویج فرهنگ اسلامی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در آیین اختتامیه چهارمین مسابقه سراسری وبلاگ نویسی نماز در مجتمع فرهنگی غدیر شهرکرد افزود: باید ورود مفاهیم دینی در فضای مجازی که مورد استفاده و استقبال مردم و به خصوص جوان قرار گرفته، به گونه ای باشد که نیاز کاربران را به طور کامل تامین کند و فرصت جولان در این زمینه برای بیگانگان فراهم نشود.

وی دسترسی آسان، کم هزینه بودن، سرعت و فرامرزی بودن را از مزیتهای فضای مجازی دانست، اظهار داشت: از فضای مجازی می توان با استفاده از عکس، فیلم و صوت در زمینه ترویج فرهنگ دینی و همچنین نماز و قرآن استفاده کرد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با انتقاد از قصور در استفاده فضای مجازی برای ترویج آموزه های دینی، گفت: اگر برخی فرهنگهای غلط و عکس و فیلم های مبتذل بیشتر در فضای مجازی رواج یافته، نتیجه کم کاری در استفاده از ظرفیت این فضا برای ترویج فرهنگ اسلامی است.

وی گفت: برخی از گردانندگان سایتهای مستهجن با هدف ایجاد تزلزل در عقاید مسلمانان و به خصوص جوانان فعالیت می کنند.

نماینده ولی فقیه و رییس ستاد اقامه نماز کشور اظهار داشت: فعالیت در فضای مجازی و در قالب وبلاگ ها باید با کار کارشناسی و اصولی انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه در خصوص تحریمهای حاکم بر کشور گفت: اگرسران کشورهای اسلامی نیز همت داشتند، شیر نفت را می بستند و آمریکا را تحریم می کردند.

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی اظهار کرد:کسانی باید در فضای مجازی وارد شوند که حق را از باطل تشخیص دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: کسانی باید در فضای مجازی وارد شوند که یا خود دانشمند باشند و یا اگر چیزی را دریافت کردند به اسلام شناس مراجعه و در مورد صحت راوی تحقیق کنند.

در آیین اختتامییه چهارمین مسابقه سراسری وبلاگ نویسی نماز در شهرکرد از نفرات برتر و همچنین کمیته های فعال در این مسابقه تقدیر شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *