فضای مجازی و چالشی بنام « صورت بدون آرایش »

خانه / پیروان عترت / فضای مجازی و چالشی بنام « صورت بدون آرایش »

فضای مجازی این روزها دستخوش چالشهایی می شود که افراد مختلفی را به سوی خود میکشد. نگاه به چالش ها در فضای مجازی از این حیث شاید چندان حائز اهمیت نباشد اما وقتی به لایه های آن فکر میکنیم چندان هم مسأله ی ساده ای بنظر نمی آید.

یکی از چالش هایی که این روزها کاربران را مشغول به خود کرده چالش صورت بدون آرایش است؛ چالشی که ستاره ها و بازیگران سینما را به جانب خود کشیده است. نگاه به این ماجرا از این منظر که خوشبختانه  یا متأسفانه این قشر بعنوان الگویی برای مردم جامعه پذیرفته شده اند؛ دارای اهمیت می شود.

 

اهمیت الگو تا بدانجا ست که وقتی فردی نماینده ای از یک قشر همچون بازیگران را الگوی خود قرار میدهد تمام سعی و تلاش خود در پیش میگیرد تا از همه لحاظ به او همانند گردد.

حال برگردیم به جامعه ی کنونی و واقعیت تلخ آرایش های غلیظ و دورانی که بهره مندی و خرید و فروش لوازم آرایشی در آن به نوعی سبک زندگی بدل می شود. در چنین بحرانی که حضور بازیگران در جشنواره های مختلف، سمینارها، شُوی لباس و مواردی ازین دست به کرات دیده میشود؛  نگاه بازیگران به چالشی چون صورت بدون آرایش قابل تأمل است.

گرچه هدف از ورود به چالش ها از طرفی میتواند قرار گرفتن در جو حاصل از آن باشد اما نگاه خوشبینانه به آن می تواند ناشی از خستگی جوامع از روند افراط گونه ی پناهندگی به چهره های ساختگی باشد و یا اینکه چطور میتوان بدون آرایش و بدور از تغییر و تحول حاصل از محصولات آرایشی نیز قابل احترام بود. بروز دادن اصالت و انتقال حس صمیمیت از دیگر نتایج مثبت این نوع نگاه است.

وقتی تمام زیبایی زن در پشت صورت بزک کرده او پنهان نشود؛ راحت تر میتوان به دیگر خصلت های زیبای درون او پی بُرد. از سویی دستیابی به این حقیقت انکار ناشدنی است که مقدمه ی رسیدن به بلوغ فکری داشتن صلحی درونی ست که اعتماد لازم و کافی را به فرد برای طی مسیر تکامل خواهد داد.

انتهای مطلب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *